Prob stuurhuis en anderen
Auteur |
Bericht |
biebie
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58 Berichten: 351 Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Naar boven
|
 Re: Prob stuurhuis en anderen
Ok, dacht zelf aan een metertje voor bv een niveau te meten van een vloeistof of zo.
Heb je eigenlijk een idee of het stuurhuis hoort te piepen en lichtjes te bewegen bij heen en weer bewegen van stuur?
|
30 dec 2008 23:19 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: Prob stuurhuis en anderen
biebie schreef: Ok, dacht zelf aan een metertje voor bv een niveau te meten van een vloeistof of zo.
LDS niveau kan je alleen visueel nakijken hier is geen sensor of wat dan ook op bevestigd. (auto in laagste stand zetten en kijken hoe het niveau staat op de tank van de LDS) biebie schreef: Heb je eigenlijk een idee of het stuurhuis hoort te piepen en lichtjes te bewegen bij heen en weer bewegen van stuur? Zijn al meerdere draadjes over, even de zoekfunctie gebruiken. heeft iets met servo te maken maar kan geen kwaad.
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
31 dec 2008 17:47 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: Prob stuurhuis en anderen
Er is een probleem bekend van speling op het stuurhuis, en dat moet wel gerepareerd worden....
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
01 jan 2009 02:08 |
|
 |
biebie
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58 Berichten: 351 Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Naar boven
|
 Re: Prob stuurhuis en anderen
Dus blijkbaar is er een probleem gekend wat betreft het stuurhuis. IK had en heb nogmaals alle draadjes doorgenomen waar het woord "stuurhuis" in voorkomen. 1.30u en 60 berichten verder ben ik nog altijd niet veel wijzer. Velen vermelden wel het woord maar dan blijkt het probleem uiteindelijk ergens anders te zijn. Of ze vergissen zich van term en blijkt het uiteindelijk het stuurkolom te heten. Echter nergens iets gelezen dat op mijn vraag een antwoord biedt of een herstelling mogelijk maakt. Bij mij betreft het wel degelijk het stuurhuis zelf. Je ziet het en hoort het een beetje. Het heeft dan ook niets met trillingen in het stuur of een geluid van servo in de auto te maken. Vraag van mijn vriend aan jullie: Kan je doormiddels de stofhoes los te maken thv borgpen gemakkelijk aan binnenste om deze opnieuw vast aan te draaien? Hoe stofhoes opnieuw vastzetten? Spanbandje toch niet? Of best door garage laten nakijken. Zou er trouwens nog enige vorm van garantie op zijn als het een bekend probleem is? Coulance?
|
02 jan 2009 00:36 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Prob stuurhuis en anderen
ja maardat betrof de Ph1 bij de ph2 heb ik die klachten niet meer gehoord... 
|
02 jan 2009 00:37 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Prob stuurhuis en anderen
|
02 jan 2009 00:42 |
|
 |
biebie
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58 Berichten: 351 Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Naar boven
|
 Re: Prob stuurhuis en anderen
dat is dus inderdaad die ene die z'n stuurhuis met stuurkolom verwisselde! maar dat is het prob dus niet. het gebeurt dus effectief als je de test uitvoert met korte slagen thv stuur. dan zie je de beweging van het mechanisme dat in de grote stofhoes zit achter het wiel. Het geluid komt waarschijnlijk ook van daar? Zou daar een topic van bestaan. Je schijnt daar vrij sterk in te zijn. 
|
02 jan 2009 00:52 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Prob stuurhuis en anderen
hahah valt wel mee, toevallig zag ik dat toen ik in de andere post een oud topic van mij poste.. vandaar... tja ik weet een goede en eerlijke dealer voor info maar die is wat ver voor je... 
|
02 jan 2009 00:58 |
|
 |
biebie
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58 Berichten: 351 Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Naar boven
|
 Re: Prob stuurhuis en anderen
We hebben deze avond dus samen onder de auto gezeten ivm prob stuurhuis.
Stofhoes eraf gedaan om te zien of er speling zat op kogel maar dat was niet het geval.
Bij het draaien aan het stuur bleek er veel speling te zitten op de stuurlat zelf! Je zag deze echt op en neer gaan in het stuurhuis. Niet normaal volgens collega. Deze zou minimaal aan speling moeten hebben.
Heeft het zelf 1 keer gehad op oude Caddy en toen via een schroef opnieuw aangespannen.
Hebben hier hetzelfde gedaan adhv een nimbuspen die er aan de zijkant stond. Echter, er is geen borg op. Gaat ie dan niet opnieuw los komen te staan na een tijdje?
De speling is nu wel weg maar het stuur is helemaal niet meer zo soepel, moet harder werken. En ik voel precies meer schokken door het stuur. Zou dit tijdelijk fenomeen zijn tot dat het wat "ingewerkt" is?
Iemand enige suggesties?
Je zou de schroef wel weer wat minder kunnen aandraaien maar dan komt de speling ook terug op de stuurlat... . Tja wat moet je dan?
Auto ook nagekeken ivm niveau hydroliek. Op laagste stand gezet en zoeken naar niveau. Echter nergens indicator gevonden. Eventjes vat geopend en een zucht gehoord. Normaal? Met een lamp tegen het vat konden we wel zien dat hij wel wat onder de lijn van de verbreding van het vat zat. Echter nergens dat "rooster" gevonden waarvan sprake is. Hoe hoog moet ie dan wel staan normaal?? Thv de filter die onder de dop staat of wat?
|
03 jan 2009 02:08 |
|
 |
biebie
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58 Berichten: 351 Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Naar boven
|
 Re: Prob stuurhuis en anderen
http://cid-226abd17bfb79d3d.skydrive.li ... 26-800.jpghier kunnen jullie je een beeld vormen van wat ik juist bedoel. staan ook foto's op van lekkende/zwetende tubes en kogelgewricht li kant. Commentaar meer dan welkom!
|
03 jan 2009 02:45 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: Prob stuurhuis en anderen
biebie schreef: http://cid-226abd17bfb79d3d.skydrive.live.com/self.aspx/RX-7/20090102|_00826-800.jpg
hier kunnen jullie je een beeld vormen van wat ik juist bedoel. staan ook foto's op van lekkende/zwetende tubes en kogelgewricht li kant.
Commentaar meer dan welkom! Dat zijn idd de leidingen die ik al eerder aanhaalde!
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
03 jan 2009 23:53 |
|
 |
biebie
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58 Berichten: 351 Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Naar boven
|
 Re: Prob stuurhuis en anderen
Het vervolg. Afspraak met garage is verzet door de vele onverwachte pannes tgv het koude winterweer. Garage heeft wel al wat uitleg gegeven en die stroken absoluut niet met wat hier op het forum te vinden is. LDS-niveau kun je volgens hem absoluut niet nakijken met het oog. De wagen moet aan de computer gehangen worden en deze zou al de kleppen die op de leidingen en bollen liggen open zetten opdat de druk overal wordt vrijgemaakt! Aub. Dan pas zou je het exacte niveau kunnen nakijken. Het zou mogelijk met een retourleiding te maken kunnen hebben. Dus niet te controleren door de auto op zijn laagst te zetten zoals vroeger. En nu jullie! En het stuurhuis zou je niet bij kunnen regelen. We hebben het nochtans zelf gedaan en achteraf nog eens wat bijgesteld en nu zogoed als spelingsvrij.. Tja, wat moet je daar nu van denken? 
|
07 jan 2009 21:12 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Prob stuurhuis en anderen
Ik heb vrijwel dezelfde auto, en raad eens wat, twee maanden terug zijn de bollen vervangen en is de olie bijgevuld, en alles zonder computer. Ik denk dat ik met mijn auto maar snel terug moet, want volgens jou dealer kan dat niet goed zijn. Veel dealers lijden aan computeritis en denken dat alles alleen met de lexia opgelost kan worden. Soms zou ik willen dat Citroen die lexia's weghaalde bij incompetente dealers.  Ik zou maar eens wat extra diesel in je tank doen en een keer naar de dealer van Ronama rijden, voor een second opinion.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
07 jan 2009 22:19 |
|
 |
biebie
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58 Berichten: 351 Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Naar boven
|
 Re: Prob stuurhuis en anderen
Grappig, die reactie. Dat ding moet opbrengen zeker?
Zij dat het 1 kwartier zou duren om de wagen te laten zakken enz. Dan aan de computer hangen en nakijken.
Ik zij dat het dan rap zou gaan, zo te horen.
Holala, maar zo snel zou het niet gaan was het antwoord. Dat ie al bij al wel 1 1/2u nodig zou hebben, he om het na te kijken incl de leidingen.
Lijkt mij toch lang, maar zal wel zeker? Is dit dan gewoon een exactere manier om het na te kijken? zetten ze de leidingen dan extra onder druk om lekken op te sporen?
Moet het niveau van de vloeistof, op laagste stand van de auto, eigenlijk zichtbaar zijn in dat filtertje zelf? En wat is het maximum niveau? Effe wachten als ie op zijn laagst staat?
|
07 jan 2009 22:37 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Prob stuurhuis en anderen
Om het op z'n Vlaams te zeggen: "Meer moet dat niet zijn he" 
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
08 jan 2009 09:58 |
|
 |
|