blizz schreef:
zal misschien met iets van de kracht op de ketting te maken hebben
aangezien de meeste suv meer torsie op de weg zetten
juist minder wielkoppel want:
-het wordt verdeeld over meer wielen
-de 4x4 aandrijflijn heeft grotere verliezen
Citaat:
misschien ook iets met de dikte van de band?
gewoon passend uitkiezen, meeste SUV zijn gewoon afgeleid van normale (meest voorwielaangedreven) auto's.
C-Crosser = Lancer,
XC90 = s60,
GLK = C-klasse etc.
Citaat:
en als ik 4x4 zou rijden zou ik zeker in sneeuw met 4x4 rijden en niet met twe aangedreven wielen
is helaas in 99/100 gevallen ondoenlijk om er vier kettingen op te leggen, dus krijgen SUVs maar twee kettingen op de belangrijkste aangedreven wielen, en dat is vrijwel altijd voor.
Omdat je met 4x4 per wiel minder koppel hebt zit je minder snel aan de limieten van de tractie, maar als het 4x4 niet slim genoeg spert,kan het dus voorkomen dat de wielen met de minste tractie (bijv die zonder kettingen) doelloos rondspinnen. Je loopt dan wel een groter risico dat de achterkant uitbreekt, maar dat staat vast in de handleiding
