C5 Phase 1 of 2 , break danwel berline ?
Auteur |
Bericht |
PjotrBlom
|
 C5 Phase 1 of 2 , break danwel berline ?
ik heb ook al eens z'n topic geopende op het Citroen Forum, maar deze poll hoort natuurlijk ook op het C5club forum thuis:
Welke C5 vind jij leuker, beter, mooier, fijner , ect ???
graag met motivatie
Phase 1 (ph1) of Phase 2 (ph2) , break e/o berline
|
22 okt 2006 12:49 |
|
 |
maeseelek
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:13 Berichten: 592 Woonplaats: Vlaanderen
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Naar boven
|
ik vind de phII een iets agresiever uitzicht hebben qua neus. ook stijlvoller door de cromé-boord die onderaan rondom de wagen hangt zorgt dat de wagen dat iets meer uitstraalt.
_________________ op de oprit: ... (in bestelling) 1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13 1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ... 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit: 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06 C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03 Smart For2 cabrio CDi
|
22 okt 2006 12:57 |
|
 |
PjotrBlom
|
Zelf vind ik het eerste type mooier met de vriendelijk oogende koplampen en geen chroome lijsten op de deuren
het interieur van ph1 vand ik ook veel mooier dat oogt rustiger, niet zo druk. al heeft ph2 wel leuker optie's zoals meedraaiende koplamen, LDWS en sterkere diesel motoren en een 6-traps automaat.
ik heb alleen in een C5 type 1 van mijn vader gereden onderbegelijding nuatuurlijk(en wat andere merken) dus ik kan niet zeggen welke beter/fijner rijd!
Pjotr.
|
22 okt 2006 12:58 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Berline vind ik TI mooier. Break de TII.
De neuzen ben ik nog niet uit. Geloof dat ik ze alletwee eigenlijk niet zo heel mooi vind.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
22 okt 2006 12:58 |
|
 |
maeseelek
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:13 Berichten: 592 Woonplaats: Vlaanderen
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Naar boven
|
hier staan de onze naast elkaar (beide exclusive uitvoering, kleur gris-fulminator):
neus: http://www.mavari.be/C5/phII/img_0900.jpg
zijkant: http://www.mavari.be/C5/phII/IMG_0902.jpg
binnenin: phaseII en phaseI (beide met navidrive en automatic)
het dashboard van de phII heeft crome rond de klokjes, heeft een wat "afgewerkter" uitzicht.
_________________ op de oprit: ... (in bestelling) 1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13 1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ... 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit: 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06 C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03 Smart For2 cabrio CDi
|
22 okt 2006 13:09 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
Ik vind de Ph 1 mooier omdat ik hem zelf heb  en ik vind voorkant toch mooier. De facelift van de neus vind ik echt niet geslaagd.
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
22 okt 2006 17:31 |
|
 |
geerts
|
 groot
Wimmie schreef: Ik vind de Ph 1 mooier omdat ik hem zelf heb  en ik vind voorkant toch mooier. De facelift van de neus vind ik echt niet geslaagd.
De PH2 c5 is wel weer een stuk groter als de phase1 dus weer wat meer kans op parkeer schade door die waardeloze te kleine parkeer vakken
|
23 okt 2006 00:45 |
|
 |
kees
C5club Fan
Geregistreerd: 15 sep 2006 17:41 Berichten: 100 Woonplaats: leiden
Auto: C5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
de mistlampen bij de fase ll in de bumper zijn wel mooi
maar de bumper zelf is te plomp ook de motorklep met de
recht uit lopende lijnen er in, zo stijf
en de koplampen passen niet bij de rest
het dashboard van de fase ll is mooi maar dan alleen in notenhout
zo als bij de fase l
de achterkant is van de break toch wel mooi met de
bananen achterlichten (sowieso is de break erg mooi)
maar een break nog groter en ik zit al zo te zoeken naar een
parkeer plaats, al die kleine autotjes laten kleine parkeerplekjes
achter en dan zo'n C5
|
23 okt 2006 00:53 |
|
 |
Rembrandt
|
Ik vind de Phase I net wat mooier. Vooral van binnen.
Verder is me de grille iets té van de Phase II.
Wel ben ik erg gecharmeerd van het chromen randje in de bumper, en vind ik de achterbumper van de phase II net wat strakker.
Dus die zou ik graag onder een phase I zetten. Alleen heb je dan waarschijnlijk een probleem met de voorbumper.
Overall gaat mijn voorkeur toch uit naar de Phase I.
|
23 okt 2006 01:12 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Ik Vind de PH1 niet slecht, maar de Ph2 (berline) vind ik heeeeel mooi.
break vind ik beide geslaagd
het dashboard van de PH 2 vind ik ook mooier, ondanks de knopjes.
want eenmaal gewend zijn het er echt niet veel
wat mij wel vaker opvalt is dat de PH2 wordt afgerekent op die hoeveelheid knopjes en vervolgens vindt men het bij de C6 geweldig
|
23 okt 2006 08:47 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33529 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Voorkeur , Break PH1 .... danwel PH2 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
23 okt 2006 08:54 |
|
 |
nixmit
V.I.P.
Geregistreerd: 29 mei 2006 12:14 Berichten: 207 Woonplaats: Groningen
Auto: 2.0 i 16v Berline Ligne Prestige
Opties: Trekhaak, cruise control, PDC
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9362CJ
Productienummer: 10520
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301k
Kleur: Gris Fulminator EYPC
KPH: Achter
Naar boven
|
 Ronde vormen mooier . . .
Net als bij de Alfa 156 en de Peugeot 406 Coupé vind ik het nieuwe model uiterlijk minder geslaagd dan het vorige.
Interieur maakt niet veel uit, vind ik.
Techniek moet dus de doorslag geven. Ik rijd geen diesel, dus dan is de Ph I de keus.
_________________ BMW R80/7 1979 voor mooi weer en het boxergeluid
|
23 okt 2006 10:05 |
|
 |
Kaaskop
C5club Newbie
Geregistreerd: 28 mei 2006 22:24 Berichten: 10 Woonplaats: Huizen
Naar boven
|
Al zo vaak verkondigd: de II is gewoon opgehoerd om wat moderner te lijken en meer op de andere Citroen modellen. Een complete stijlbreuk met I. De harmonie is weg. Mijn keus: I.
Groeten,
Kaaskop
_________________ Hedonist tot de kist....
|
25 okt 2006 23:58 |
|
 |
jerolimo
|
Ph1 Break en dan vooral om z'n kont.
|
12 dec 2006 23:51 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
jerolimo schreef: Ph1 Break en dan vooral om z'n kont.
Lekker kontje inderdaad
Vind ik nou ook.
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
12 dec 2006 23:54 |
|
 |
|