Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Verschillen PH1 & PH2 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47
Berichten: 4456
Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Verschillen PH1 & PH2
Beetje domme vraag waarschijnlijk

misschien is hij al gevraagd

is het verschil tussen phase i en II te zien door de
achterlichten (omgekeerde L)

of zijn er meer verschillen, van de Xantia wist ik dit wel
bij de c5 nog niet

Groet en vast bedankt voor de info

_________________

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)


15 nov 2007 22:20
Profiel
V.I.P & Kalender beheerder
V.I.P & Kalender beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2006 00:20
Berichten: 656
Woonplaats: Tilburg
Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: phase typen
Duck schreef:
Beetje domme vraag waarschijnlijk

misschien is hij al gevraagd

is het verschil tussen phase i en II te zien door de
achterlichten (omgekeerde L)


Bij de Berline wel, maar bij de Break is het verschil aan de achterkant niet zo duidelijk.

Het verschil is aan de voorkant wel bij beide types goed waarneembaar.
Kijk maar es naar de avatar van Ronama.

_________________
Groeten, Rob

Historie:
    BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997
    Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006
    C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....


15 nov 2007 22:25
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47
Berichten: 4456
Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: phase typen
manonbridges schreef:
Duck schreef:
Beetje domme vraag waarschijnlijk

misschien is hij al gevraagd

is het verschil tussen phase i en II te zien door de
achterlichten (omgekeerde L)


Bij de Berline wel, maar bij de Break is het verschil aan de achterkant niet zo duidelijk.

Het verschil is aan de voorkant wel bij beide types goed waarneembaar.
Kijk maar es naar de avatar van Ronama.


zie het verschil
heb waarschijnlijk dan laatste phase I want is van half 2004, moest wel want vind die achterlichten van de II echt lelijk

_________________

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)


15 nov 2007 22:38
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33548
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: phase typen
Phase II is idd vanaf modeljaar '05 , halverwege '04 is nog een PHI
Berline's ;

PHI

Afbeelding
Afbeelding

PHII

Afbeelding
Afbeelding

PHIII

Afbeelding
Afbeelding

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


16 nov 2007 09:28
Profiel
V.I.P & Kalender beheerder
V.I.P & Kalender beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2006 00:20
Berichten: 656
Woonplaats: Tilburg
Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: phase typen

Het valt me op dat Citroen met de C5 Phase 3 weer teruggaat naar de brede achterlichtpartijen.
Dat vind ik een goede vooruitgang, alleen de koplampen hebben nog steeds die rare uitloper naar boven aan de zijkant. Persoonlijk vind ik de koplampen van de Phase 1 het mooiste.

_________________
Groeten, Rob

Historie:
    BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997
    Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006
    C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....


16 nov 2007 10:21
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47
Berichten: 4456
Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: phase typen
Ha Bedankt voor de info

voorkant van phase 1 tot 3 vind ik mooi
maar vind achterkant van de II zo lelijk

gelukkig is dat bij III weer mooi

maar zovele smaken zovele wensen

_________________

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)


16 nov 2007 10:25
Profiel
Erelid
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 feb 2007 22:35
Berichten: 1284
Woonplaats: Ouddorp ZH
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: phase typen
Weet iemand het organummer van de eerste Ph II ? Of van de laatste Ph I ? Hoe doen ze dat trouwens in de fabriek: "jongens, vanaf vanmiddag gaan we Ph II maken" ? Of zouden er een paar organummers ontbreken - die fabriek moet toch omgebouwd worden ?

_________________
»  de C5kalender «

ex-berline:Afbeelding break:Afbeelding


16 nov 2007 10:40
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15
Berichten: 1617
Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: phase typen
alzheimer schreef:
Weet iemand het organummer van de eerste Ph II ? Of van de laatste Ph I ? Hoe doen ze dat trouwens in de fabriek: "jongens, vanaf vanmiddag gaan we Ph II maken" ? Of zouden er een paar organummers ontbreken - die fabriek moet toch omgebouwd worden ?


Volgens mij: Ze maken op het laatst een grote partij 'luxe' versies van het oude model, zodat de importeurs deze nog als "actiemodellen" kunnen slijten..... Dan gaat de produktielijn dicht en wordt omgebouwd tbv het nieuwe model. In de tussentijd gaat de produktie op andere lijnen (op andere locaties/steden/landen) gewoon door...
Dus dat betekent dat de orga nummers voor dat specifieke type niet voorkomen, maar wel voor bv de C2 enz.

_________________
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.


16 nov 2007 10:48
Profiel
V.I.P & Kalender beheerder
V.I.P & Kalender beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2006 00:20
Berichten: 656
Woonplaats: Tilburg
Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: phase typen
Citroênnetje schreef:
Volgens mij: Ze maken op het laatst een grote partij 'luxe' versies van het oude model, zodat de importeurs deze nog als "actiemodellen" kunnen slijten..... Dan gaat de produktielijn dicht en wordt omgebouwd tbv het nieuwe model. In de tussentijd gaat de produktie op andere lijnen (op andere locaties/steden/landen) gewoon door...
Dus dat betekent dat de orga nummers voor dat specifieke type niet voorkomen, maar wel voor bv de C2 enz.

Ik weet niet hoe dat exact in een autofabriek gaat, maar ik kan me voorstellen, dat ze een produktiestraat van een auto in een nacht met een speciaal ombouwteam kunnen "ombouwen".
Veel van de onderdelen die op de machines gemaakt worden, vereisen soms geen of minimale aanpassingen. Bovendien zijn de meeste machines tegenwoordig computergestuurd, en daar hoeft meestal alleen maar nieuwe software in geplaatst of zelfs alleen maar ge-activeerd te worden, die allang getest is en proefgedraaid heeft. En de specifieke machines die wel uitgewisseld moeten worden, staan al klaar om er tussen geplaatst te worden. De machine die dan vrijkomt, wordt dan biijvoorbeeld weer aangepast en kan in een andere produktielijn weer hergebruikt worden. Zodoende heb je geen verstoring van de reguliere produktie, want ook hier geldt: tijd is geld!

_________________
Groeten, Rob

Historie:
    BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997
    Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006
    C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....


16 nov 2007 12:36
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15
Berichten: 1617
Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: phase typen
manonbridges schreef:
Ik weet niet hoe dat exact in een autofabriek gaat, maar ik kan me voorstellen, dat ze een produktiestraat van een auto in een nacht met een speciaal ombouwteam kunnen "ombouwen".
Veel van de onderdelen die op de machines gemaakt worden, vereisen soms geen of minimale aanpassingen. Bovendien zijn de meeste machines tegenwoordig computergestuurd, en daar hoeft meestal alleen maar nieuwe software in geplaatst of zelfs alleen maar ge-activeerd te worden, die allang getest is en proefgedraaid heeft. En de specifieke machines die wel uitgewisseld moeten worden, staan al klaar om er tussen geplaatst te worden. De machine die dan vrijkomt, wordt dan biijvoorbeeld weer aangepast en kan in een andere produktielijn weer hergebruikt worden. Zodoende heb je geen verstoring van de reguliere produktie, want ook hier geldt: tijd is geld!


Oeiiii, nieuwe software plaatsen in een nacht.....Nu heb ik een beetje kennis van dit soort processen en mijn ervaring leert dat dit niet in een nacht geregeld is....Je kan software nog zo goed testen, maar er geldt nog altijd een gouden regel..."De beste test omgeving is de produktieomgeving".. ;-)

Maar goed...Ik weet dit verhaal van mijn Renoolt...Ze hebben in september-oktober de lijnen dichtgehad omdat de fabriek moest worden aangepast om de gefacelifte scenic te kunnen maken......Omdat ik heel snel een nieuwe auto nodig had heb ik toen daar niet op gewacht, maar er een uit de voorraad van a³ud-model-Scenics die Renoolt Nederland al vanuit LDF in de maag gesplitst gekregen had....ehhh, op de kop had weten te tikken.

Bottomline was wel dat de lijn een week of 6 stil lag mbt de ombouw....

_________________
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.


16 nov 2007 13:03
Profiel
V.I.P & Kalender beheerder
V.I.P & Kalender beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2006 00:20
Berichten: 656
Woonplaats: Tilburg
Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: phase typen
Citroênnetje schreef:
Oeiiii, nieuwe software plaatsen in een nacht.....Nu heb ik een beetje kennis van dit soort processen en mijn ervaring leert dat dit niet in een nacht geregeld is....Je kan software nog zo goed testen, maar er geldt nog altijd een gouden regel..."De beste test omgeving is de produktieomgeving".. ;-)

Ik kan het je nog sterker vertellen dat de software in een telefooncentrale en telecommunicatie-transmissiesystemen ook in een nacht wordt geplaatst en geaktiveerd en dat tegelijkertijd het netwerk in de lucht wordt gehouden :!:
Maar goed dat kan omdat er gebruik wordt gemaakt van redundante systemen.
Ik weet natuurlijk niet of dat principe ook in de automobielindustrie wordt toegepast.

_________________
Groeten, Rob

Historie:
    BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997
    Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006
    C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....


16 nov 2007 14:26
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: phase typen
Redundant in een autofabriek lijkt me wat onwaarschijnlijk. Dat de beste test-omgeving de produktie-omgeving is klopt, dat men dan vaak produktie in test laadt is dan ook niet ongewoon. Maar ook dat zie ik in een autofabriek niet snel gebeuren.
Waarschijnlijk, als het alleen een kwestie van software is, rammen ze de handel er zo snel mogelijk in zoals overal.
Materiaal is ook geld, dus de spullen die de fabriek in gaan moeten ook aangepast zijn waarmee 1 nachtje toch wel onwaarschijnlijk lijkt. En natuurlijk werkt die software niet meteen zoals gehoopt (want verwachten doen we dat niet meer, toch?)


30 dec 2008 17:24
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21
Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: phase typen
Ik heb op de laatste meeting geleerd dat een fase 1 een zwart rooster boven bij de ruitenwissers heeft. Was me nog nooit opgevallen, :oops: :oops: . Als excuus gebruik ik dan maar dat dat bij een zwarte fase 1 ook niet opvalt.
Johan


30 dec 2008 18:49
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: phase typen
Je kunt dit zien aan de excel sheet met orga nummers van de leden. De omslag ligt ergens bij 10100 dacht ik. Er zit tussen de laatste ph1 en de eerste ph2 een dag of 10 dacht ik. Dus zeker geen 6 week.

Overigens wordt van een nieuw model eerst ook een aantal luxe versies gebouwd als demo.

Ik vind overigens de achterkant van de ph2 veel mooier als de Ph1 . Bij de ph1 loopt de achterklep een beetje naar binnen en zijn de lampjes wat ielig. .De klep van de ph2 ziet er een stuk strakker & dikker uit en heeft ook een mooi chroomrandje (al kun je dat natuurlijk op de ph1 ook plakken.....)

Wel vind ik dat de ph1 redelijk rond is in zijn geheel, terwijl bij de ph2 alleen front en kont strakgetrokken zijn, wat een beetje dissoneert met de zijkant. Wat dat betreft zijn de ph1 en ph3 het beste in balans.

Andere verschillen tussen ph1 en ph2 zijn een ander dashboard (vooral de middenconsole) en de introductie van verbeterde motoren en een 6 traps automaat. Ook heeft de ph2 een paar nieuwe opties, zoals dubbel glas, meedraaiende koplampen en rijstrooksignalering. Wat dat betreft had je toch beter een ph2 kunnen hebben. Oh ja hij is ook een stuk exclusiever, want veel minder van verkocht.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


01 jan 2009 16:32
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: phase typen
tja het blijft een kwestie van smaak..
ik had bij de ph2 berline meteen zoiets van :shock: :shock: wouw prachtig
en toch denk ik dat ik bij een klein groepje hoorde die de ph2 echt prachtig vind/vond
gezien de reacties die ik heb gehad de afgelopen 4 jaar...
de reacties op de ph3 zijn gewoon niet meer te tellen...
iedereen draait zijn hoofd wel of ja je kan het niet verzinnen welke positieve reacties die krijgt...


01 jan 2009 16:38
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.