kan die automaat goed overweg met een wat zwaardere caravan en ook in de bergen (zoals alpen, pyreneeen)?
Anders wordt het een handbak, maar hij wil toch heel graag de luxe van een automaat, en dat is te begrijpen toch?

ja, dat is voor de 2.2hdi, maar de 2.0hdi in de phII heeft een automatische 6-boite, imo meer dan genoegLancelot schreef:Lijkt mij dat je met een viertrapsautomaat een verzet te kort komt. Hij heeft natuurlijk erg lange overbrengingen, dus zul je minder optimaal gebruik van je koppel kunnen maken. Hetzelfde geld berg af als je op de motor af wilt remmen.
Het zal allemaal best gaan maar zoek je de auto specifiek uit om een caravan (of iets anders zwaar) mee te trekken (in de bergen) dan is een handbak te prefereren. Geld denk ik voor alle autos (uitgez. nieuwe Lexus met autom. 8 bak)
http://www.caravantrekker.nl/basisberekening/index.phpfrank65 schreef:Er zullen toch ook wel test zijn te vinden met C5 + caravan
Ik ben een relatieve leek op het gebied van mechanica, maar een hut sleuren is arbeid, en koppel is kracht.M&M schreef:Een diesel heeft genoeg koppel om die caravan te trekken , denk niet dat een automaat een belemmering is ....