dus zeg ik garantie
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
dus eigenlijk zeg je dat als doet wat hij nu doet hij stuk is?
dus zeg ik garantie
dus zeg ik garantie
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Nee heb je, ja kun je krijgen...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
C5club Rookie


Berichten: 13
Lid geworden op: 18 jan 2009 15:03
Auto: C5 Break 1,8 lpg
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 127000
Kleur: grijs
Hoi,
ook bij onze break blijft de achterklep niet meer volledig openstaan.
Heeft ondertussen al iemand dit zelf gedaan (het vervangen van de gasveren)?
Aangezien ook het glazen deel niet meer apart openkan vraag ik me af of ik dan nog aan de bevestigingspunten kan?
Hoe begin je aan het demonteren vh plafond?
Alvast bedankt.
ook bij onze break blijft de achterklep niet meer volledig openstaan.
Heeft ondertussen al iemand dit zelf gedaan (het vervangen van de gasveren)?
Aangezien ook het glazen deel niet meer apart openkan vraag ik me af of ik dan nog aan de bevestigingspunten kan?
Hoe begin je aan het demonteren vh plafond?
Alvast bedankt.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
De kou heeft er ook mee te maken, normaal blijft mijn kofferdeksel open met met deze koude komt hij weer naar beneden nu al een paar keer mijn hoofd gestoten
, (gewoon heet stoken de dempers)

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Wat? Je hoofd?

De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ja hoor mijn hoofd gestoten, schaafwonden zitten er op, niet zo erg als bij HarmPloffie schreef:Wat? Je hoofd?![]()
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Zegguh, Herman, niet eerst stiekem je post veranderen hè!
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club Fan


Berichten: 53
Lid geworden op: 23 feb 2009 23:55
Auto: C5 break Difference 2.0
Opties: Chamboard wielen LM; Pack Parking; Pack Look
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 119000
Kleur: gris fulminator
Locatie: Wageningen
Ik begrijp dat er nog niemand overgegaan is op doe-het-zelven?
Dat verhaal van de hemel er uit begrijp ik nog niet helemaal. Ik heb hem voorzichtig laten zakken om meteen de antenne te vervangen, maar zie alleen een paar inslagmoeren die alleen rond zijn. Daar kun je niets mee, dus zou er achter de hemel niets te doen zijn...? Of misschien terugslaan en de inslagdoppen er weer op schroeven? Ik zal het bij de dealer navragen, want ik ben (bijna) de laatste die zich uit het veld laat slaan.
Ik heb overigens twee nieuwe bij de groothandel besteld, stuk voordeliger, maar ze lijken sprekend op die van de ruit
Dat verhaal van de hemel er uit begrijp ik nog niet helemaal. Ik heb hem voorzichtig laten zakken om meteen de antenne te vervangen, maar zie alleen een paar inslagmoeren die alleen rond zijn. Daar kun je niets mee, dus zou er achter de hemel niets te doen zijn...? Of misschien terugslaan en de inslagdoppen er weer op schroeven? Ik zal het bij de dealer navragen, want ik ben (bijna) de laatste die zich uit het veld laat slaan.
Ik heb overigens twee nieuwe bij de groothandel besteld, stuk voordeliger, maar ze lijken sprekend op die van de ruit
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Dan heb je gegarandeerd de juiste... 
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Ik ben erg blij dat mn ruitje weer open gaat.
Gebruik de klep nu zo min mogelijk
Gebruik de klep nu zo min mogelijk
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 923
Lid geworden op: 28 mar 2007 12:07
Auto: mb c klasse estate 4wd
Opties: wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 128000+
Kleur: zwart
Locatie: 0599 in- het-mooie-westerwolde
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Zo kijkt hij in ieder geval wel. 
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club Newbie


Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2007 19:06
Auto: C5 linge prestige Break 2.0I automaat
Organummer: 09668
kilometerstand: 142000
Locatie: Huissen
afgelopen week samen met mijn zoon de gasveren van de achterruit vervangen in ongevaar 2 uur tijd scheelt toch weer wat bulten op het hoofd.
hiervoor moet je de hemelbekleding helemaal verwijderen er zit op het uiteinde van de schokbreker aan de binnekant van de wagen een kleine circlip ring die je er met een punttangetje vanaf moet halen daarna de schokbreker van de kogel bij het raam loshalen en je haalt de schokbreker er uit. voor het terugplaatsen van de nieuwe ga je omgekeerd te werk alleen voor het plaatsen van de schokbreker in het gat is het handig om met 2 man te zijn ,clip weer monteren en daarna de bekleding weer netjes aanbrengen
hiervoor moet je de hemelbekleding helemaal verwijderen er zit op het uiteinde van de schokbreker aan de binnekant van de wagen een kleine circlip ring die je er met een punttangetje vanaf moet halen daarna de schokbreker van de kogel bij het raam loshalen en je haalt de schokbreker er uit. voor het terugplaatsen van de nieuwe ga je omgekeerd te werk alleen voor het plaatsen van de schokbreker in het gat is het handig om met 2 man te zijn ,clip weer monteren en daarna de bekleding weer netjes aanbrengen
Mijn C5 Break uit 2002 heeft er ook last van. In het begin bleef hij nog wel eens mooi open staan maar inmiddels zakt de klep sneller naar beneden dan ik weg kan duiken.
Gebeld met de dealer maar die vraagt natuurlijk de hoofdprijs.
Wie kent er een garage die dit voor een nette prijs kan doen? Eventueel met gasveren van de sloop?
Ik heb zelf 2 linkerhanden dus ik wil er niet aan beginnen.
Alle tips zijn welkom.
Gebeld met de dealer maar die vraagt natuurlijk de hoofdprijs.
Wie kent er een garage die dit voor een nette prijs kan doen? Eventueel met gasveren van de sloop?
Ik heb zelf 2 linkerhanden dus ik wil er niet aan beginnen.
Alle tips zijn welkom.


