Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Mannen,
Goed opletten, dit is GEEN carterverwarming. Dit is een verwarming in de auto. Dus geen opwarming van het motorblok en de olie.
Ben ik nu zo slim of zijn jullie.........???????
Wel goedkoper dan een Webasto, en bij elke Blokker, Kwantum, HEMA etc te koop.
Oja, en hij gebruikt geen brandstof van de auto.
Johan
Goed opletten, dit is GEEN carterverwarming. Dit is een verwarming in de auto. Dus geen opwarming van het motorblok en de olie.
Ben ik nu zo slim of zijn jullie.........???????
Wel goedkoper dan een Webasto, en bij elke Blokker, Kwantum, HEMA etc te koop.
Oja, en hij gebruikt geen brandstof van de auto.
Johan
Tuurlijk helpt dat geen zier ivm je motor.
Dat was humor, maar je ruiten zijn wel ijsvrij
Wie een garage heeft kan misschien zo'n badkamerblazertje voor z'n radiator zetten

Dat was humor, maar je ruiten zijn wel ijsvrij
Wie een garage heeft kan misschien zo'n badkamerblazertje voor z'n radiator zetten
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Sven,
de humor was wel hartverwarmend hoor
Johan
de humor was wel hartverwarmend hoor
Johan
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Wat dacht je van een brandertje (op aardgas) onder je carterpan?
Dat lijtk me het allergoedkoopst. Gewoon uit een oud fornuis slopen.
Niet te lang laten branden natuurlijk....
Dat lijtk me het allergoedkoopst. Gewoon uit een oud fornuis slopen.
Niet te lang laten branden natuurlijk....
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Nu weer serieus graag 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Nu het buiten weer kouder wordt:
in Scandinavië schijnt het heel gebruikelijk te zijn om je auto aan het stopcontact te hangen om hem voor te verwarmen.
Nu kun je natuurlijk een standkachel inbouwen, maar dat is wel erg prijzig. Een gloeispiraaltje met een tijdschakelingetje moet toch voor weinig geld een motor een heel eind kunen opwarmen. Stel je gebruikt 2000 watt (= waterkoker) gedurende een half uur, dan verbruik je 1KWh= 20 cent. Daar kun je volgens mij wel een aantal liters olie/koelvloeistof aardig opstoken.
Ik vermoed dat je met direct een warme motor makkelijk een liter benzine bespaart (zeker in een V6) . En da's een stuk meer als 20 cent. Moet je natuurlijk wel je auto op een eigen plek kunnen parkeren waar je een stopcontact kunt maken.
Als er een electrisch systeem voor een beperkt bedrag in te bouwen is (gloeistift in carter of radiator of beide, regel unit, afneembare stekker) dan zou je toch makkelijk geld en milieu moeten kunnen besparen. Ik zou er wel 2-300 euro voor over hebben.
Ik heb iets dergelijks echter nog nooit op de NL markt gezien. Kent iemand zoiets?
in Scandinavië schijnt het heel gebruikelijk te zijn om je auto aan het stopcontact te hangen om hem voor te verwarmen.
Nu kun je natuurlijk een standkachel inbouwen, maar dat is wel erg prijzig. Een gloeispiraaltje met een tijdschakelingetje moet toch voor weinig geld een motor een heel eind kunen opwarmen. Stel je gebruikt 2000 watt (= waterkoker) gedurende een half uur, dan verbruik je 1KWh= 20 cent. Daar kun je volgens mij wel een aantal liters olie/koelvloeistof aardig opstoken.
Ik vermoed dat je met direct een warme motor makkelijk een liter benzine bespaart (zeker in een V6) . En da's een stuk meer als 20 cent. Moet je natuurlijk wel je auto op een eigen plek kunnen parkeren waar je een stopcontact kunt maken.
Als er een electrisch systeem voor een beperkt bedrag in te bouwen is (gloeistift in carter of radiator of beide, regel unit, afneembare stekker) dan zou je toch makkelijk geld en milieu moeten kunnen besparen. Ik zou er wel 2-300 euro voor over hebben.
Ik heb iets dergelijks echter nog nooit op de NL markt gezien. Kent iemand zoiets?
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Erg flauw, maar ik doe het toch........
Is dit iets?

Is dit iets?

Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
In Amerika en Canada is dat heel gewoon, ik heb ergens nog een splinternieuw aftermarket systeem liggen, hoewel meer als een stuk pijp met een verwarmingsspiraal en een snoer is het niet.exroosje schreef: Ik heb iets dergelijks echter nog nooit op de NL markt gezien. Kent iemand zoiets?
Het is echter 110 volt, maar ik heb ergens nog een omvormer liggen, of anders kun je het met een eevoudige dimmer bedienen, dan kun je tevens de temperatuur regelen.
Ik zal eens zoeken,
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Toch sneller gevonden als ik dacht.
Het bestaat uit een 600 watt verwarmingselement dat in de bypassleiding of in de kachelslang komt.
Een 110volt snoer met thermostaat
Een T-stuk en een aansluitpijpje omdat de Amerikaanse blokken allemaal een aftapkraantje hebben waar je het element op aan kunt sluiten.

Het bestaat uit een 600 watt verwarmingselement dat in de bypassleiding of in de kachelslang komt.
Een 110volt snoer met thermostaat
Een T-stuk en een aansluitpijpje omdat de Amerikaanse blokken allemaal een aftapkraantje hebben waar je het element op aan kunt sluiten.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Das in ieder geval een beter idee dan een gloeispiraal in je carter inbouwen!! De temperatuur van die spiraal zal je olie meer kwaad als goed doen!
Zo doen we het op schepen ook, water verwarmen en olie rondpompen. Soms doen we ook de olie verwarmen maar dat doen we met het opgewarmde water!!
Geen 2000Watt spiraal in de olie dompelen!
Zo doen we het op schepen ook, water verwarmen en olie rondpompen. Soms doen we ook de olie verwarmen maar dat doen we met het opgewarmde water!!
Geen 2000Watt spiraal in de olie dompelen!
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Dit is wel serieus, standkachels zitten in heel veel lease bussen, bij ons (Essent) heeft zowat elke bedrijfsauto een standkachel, zelfs de caddy's
misschien eens bij een handelaar aankloppen die veel lease auto's opkoopt, die komen die dingen vast tegen.
misschien eens bij een handelaar aankloppen die veel lease auto's opkoopt, die komen die dingen vast tegen.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Er staat er een gereserveerd, een zilvergrijze in Oudenbosch... Alleen die weet het nietDuck schreef:of een C5 met standkachel kopen
vond dat in zweden laatst wel heel erg lekker
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


