Auteur |
Bericht |
kees c5
|
 Afstellen dimlicht
Hallo,
Ik heb een vraagje, hoe kan ik het dimlicht van mijn c5 afstellen. Er wordt iedere keer naar mij geseind. Ik heb een c5 Athena break uit 2005. Er zit geen draai/scrol knop aan de linkerkant van het stuur.
Wie helpt mij ???
|
28 nov 2008 21:55 |
|
 |
kansberg
C5club extreme Die-Hard
Auto: Citroën C5 Aircross 1.6 PT EAT8 Business Plus
Opties: Alle Opties + Street View Live
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 112000
Kleur: Noir Perla
Naar boven
|
 Re: Afstellen dimlicht
Beste Kees,
Omdat een C5 Phase 1 en Phase 2 sowieso hydropneumatisch geveerd zijn, heeft deze geen koplampverstelling nodig! Als de lamp toch te hoog staat zul je onder de motorkap met gereedschap aan de gang moeten........
Succes, Albert.
_________________ Peugeot 107 5 drs. XS Noir Caldera 2008 (ma femme)
Onze Citroën historie: 2 CV 6 (moi) 2 CV 4 (moi) 2 CV 6 (moi) BX Berline 1600 TZI Automaat (moi) XM Berline 2.0 LPG (moi) XM Berline 2.1 Diesel (moi) Xantia Break 1900 TD (moi) Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme) C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)
Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans
|
28 nov 2008 21:59 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Dat lijkt er op dat de koplamp zelf afgesteld moet worden.
Zit het lampje niet ondersteboven?
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
28 nov 2008 21:59 |
|
 |
kees c5
|
Ik weet niet of het lampje onderste boven zit, kan dat dan ? Zal morgen de garage even bellen, ik heb hem vandaag gehaald, mag je toch verwachten dat ze alles nagekeken hebben. Kunnen ze hem gelijk opnieuw afstellen.
|
28 nov 2008 22:10 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Tja dan lijkt het erop dat hij niet goed op zijn plek zit, gewoon eruithalen en opnieuw proberen.. 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
28 nov 2008 22:14 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
sowieso effe naar een garage mee gaan, dan kunnen ze metéén je koplampen goed afstellen, als 1 lamp te hoog of te laag staat, dat is géén gezicht, het is géén VW Oh, ja en welkom op dit oh zo gezellig en bomvol nuttige tips Forum Grttzzz Marcel
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
28 nov 2008 23:22 |
|
 |
kees c5
|
Ga ik doen, onder m'n werk kan ik hem mooi wegbrengen hebben ze de hele dag de tijd om hem goed te zetten.
|
29 nov 2008 00:08 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Naar boven
|
Dat afstellen, dat is in 10 minuutjes gepiept hoor, als ze je direct helpen.
succes ermee
|
29 nov 2008 00:10 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Met een inbus kun je het ook zelf. Boven de koplamp achteraan zie je een gaatje waar je de inbus in kan steken, Eraan draaien kantelt de koplamp. lamp aan en op een muur laten schijnen en je ziet zo wat je doet
29 nov 2008 00:15 |
|
 |
kees c5
|
Nou hij staat bij de dealer, had dus niet direct tijd ( geen monteur aanwezig )maakt niet uit ben toch aan het werk. Stap ik vanmorgen in de auto loopt hij slecht en stottert om vervolgens af te slaan. Opnieuw gestart op benzine en vervolgens na een kilometer weer op gas gezet, kreeg wel gelijk na de 2e start de melding emissiestoring. De garage had geen tijd om uit te lezen, maar is dit nodig ? ik lees op sommige draadjes dat de melding vanzelf weggaat. En moet ik met een koude motor misschien op benzine starten ? Wie kan mij meer vertellen ?( ik weet dat het ergens anders op het forum hoort, maar misschien even voor tussen door ). 
|
29 nov 2008 10:55 |
|
 |
Eric Vertogen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 15 okt 2006 11:24 Berichten: 384 Woonplaats: Merselo
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Naar boven
|
kees c5 schreef: En moet ik met een koude motor misschien op benzine starten ? Wie kan mij meer vertellen ?( ik weet dat het ergens anders op het forum hoort, maar misschien even voor tussen door ).  De C5 start altijd op benzine en schakelt automatisch over op LPG.
|
29 nov 2008 17:06 |
|
 |
martijn v o
|
ms-c5 schreef: sowieso effe naar een garage mee gaan, dan kunnen ze metéén je koplampen goed afstellen, als 1 lamp te hoog of te laag staat, dat is géén gezicht, het is géén VW Grttzzz Marcel MARCEL: je kan tever gaan he? 
|
30 nov 2008 16:35 |
|
 |
kees c5
|
Herman je had gelijk, 1 lampje zat scheef in z'n behuizing, het was maar 2 mm, maar genoeg om irritant voor de tegenligger te zijn. De garage heeft het euvel verholpen, hij heeft toch de auto even uitgelezen en kon geen probleem aangaande de emissiestoring vinden. het was bij 30 km/u en een laag toerental gebeurd, dus hij kon er geen probleem aan hangen. Eric je hebt gelijk hij start altijd op benzine, maar een collega van mij had ook een probleem in de wintertijd van een slecht draaiende motor, en die reed eerst 500 meter op benzine voordat hij hem op gas zette. Maar goed monteur heeft hem gereset en vanmorgen geen problemen ook geen slecht draaiende motor. Een ieder die mee gedacht en geschreven heeft, hartelijk dank
|
30 nov 2008 17:10 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Naar boven
|
martijn v o schreef: ms-c5 schreef: sowieso effe naar een garage mee gaan, dan kunnen ze metéén je koplampen goed afstellen, als 1 lamp te hoog of te laag staat, dat is géén gezicht, het is géén VW Grttzzz Marcel MARCEL: je kan tever gaan he?  
|
30 nov 2008 17:20 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Bouwjaar: 2006
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
kees c5 schreef: Herman je had gelijk, 1 lampje zat scheef in z'n behuizing, het was maar 2 mm, maar genoeg om irritant voor de tegenligger te zijn. De garage heeft het euvel verholpen, hij heeft toch de auto even uitgelezen en kon geen probleem aangaande de emissiestoring vinden. het was bij 30 km/u en een laag toerental gebeurd, dus hij kon er geen probleem aan hangen. Eric je hebt gelijk hij start altijd op benzine, maar een collega van mij had ook een probleem in de wintertijd van een slecht draaiende motor, en die reed eerst 500 meter op benzine voordat hij hem op gas zette. Maar goed monteur heeft hem gereset en vanmorgen geen problemen ook geen slecht draaiende motor. Een ieder die mee gedacht en geschreven heeft, hartelijk dank Ga er voorlopog nog even niet vanuit dat je van je Emissie/storing uitlaatgas afbent. 'k zou er in jou geval voor zorgen dat je een bewijs hebt dat dit probleem zich al tijdens de garantieperiode voordoet.... Kan namelijk wel een erg langdurig (en kostbaar als de oorzaak niet gevonden kan worden) verhaal worden bij een C5 op LPG.... Bekende storing nl. bij een C5 op LPG, en een die verschillende oorzaken kan hebben. 'k wil je niet bang maken maar als je nu al alle kosten op de garage kunt afwentelen : doen ! Zie mijn 'ellende' met deze melding : viewtopic.php?f=5&t=3139
_________________ Johan
|
30 nov 2008 17:27 |
|
 |
|