Auteur |
Bericht |
JJvanB
C5club Rookie
Geregistreerd: 14 aug 2007 17:08 Berichten: 26 Woonplaats: Kranenburg (Duitsland)
Auto: Citroen C5 Tourer 2.0 Hdi-16v Exclusive
Opties: Navigatie, Xenon, etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 9095CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 60000
Kleur: Zwart met.
Naar boven
|
 Re: caravan trekken
_________________ Huidig: Citroën C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive & Citroën C1 Historie: Citroën C5 2.2 Hdi Break Exclusive , Citroën Xantia XS Break 1.8i, Citroën Xantia Berline 1.8i, Citroën BX 1.9 TZI, Citroën BX 1.6, Alfa Romeo 33 1.3, Seat Ibiza 1.5, Seat Fura 1.0 Als tweede auto: Citroën Visa Club (met 2CV motor) en Citroën C 15 1.8 diesel
|
25 nov 2008 17:10 |
|
 |
marv
|
 Re: caravan trekken
Hallo, ben dit jaar op vakantie geweest naar corsica. Met mijn C5 break 2.0 uit 2003. Ik heb een afneembare trekhaak, weet niet of dat nog verschil maakt. Mijn caravan is een Hobby classic, leeg gewicht 950kg maximaal 1350 kg. Niets anders dan lof voor de citroen. Hij trekt vlot door, want zelfs in de bergen reed die lekker. De snelheid wat ik rijd is tussen de 100 en 85 km gemiddeld. Ik heb nog geen problemen met deze combinatie gehad. deze reis was ongeveer 4000km. Het omhoog gaan van de achterkant dmv de schakelaar heb ik alleen maar als prettig ervaren, handig voor het aan en afkoppelen. 
|
25 nov 2008 22:29 |
|
 |
Citroënnetje
V.I.P.
Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15 Berichten: 1617 Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Naar boven
|
 Re: caravan trekken
Ik heb er een vouwwagen achter hangen. Tot voor kort een Combi Camp Venezia en dan vanaf aankomende vakanties een Holtkamper Flyer. Alles onder de 750 kilo.
Op zich merk je niets of je er iets achter hebt hangen. Vering, trekken....alles hetzelfde als zonder iets erachter. Dan blijft toch de beperkte trekkracht van de 110 pk over......en zeker in de bergen moet je daar echt rekening mee houden.
Ik ben trouwens wel benieuwd hoeveel soepeler/flexibeler mijn aanstaande benzineversie zal zijn. Ik schat zo in dat dit erg vergelijkbaar is met de Renooit die ik nu heb (ook 2.0i aut.)
_________________ Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
|
25 nov 2008 22:39 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: caravan trekken
vrees dat je het toch gaat merken in de bergen denk ik... koppel van de diesel is toch hoger...
maar hier ook een vouwwagen tot max 750 kg
|
25 nov 2008 22:42 |
|
 |
Citroënnetje
V.I.P.
Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15 Berichten: 1617 Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Naar boven
|
 Re: caravan trekken
Vorig jaar ging ik nog wel met de Renooit en toen had ik geen enkele moeite om de "Luik-heuvel" op de CC naar boven op te komen. Met de dame wel....  . Het gaat mij niet zozeer om dat de auto dezelfde versnelling houdt, maar meer dat ie/zij de snelheid en op/neerschakel mogelijkheid houdt. Dat miste, afgelopen tripjes naar het zuiden, ik bij mijn Dame
_________________ Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
|
25 nov 2008 22:45 |
|
 |
c5michael
|
 Re: caravan trekken
ben afgelopen zomer met de c5 2.0 16v exc en daarachter een burstner van 1350 kg naar spanje gereden en inderdaad op de snelweg tussen de 85 en 100 rijden ging perfect zodra even harder ging of bij vrachtauto s moest ik wel opletten, door de zuigende werking voel je de caravan dan eventjes, dus goed spiegelen en afstand creeeren , verder gewoon een goed rit gehad , ca 3600 km gereden , alleen staan te tobben op de heenweg met mijn caravanspiegels die de eerste km s om de haverklap richting mijn zijramen kwamen  maargoed een stukkie ducktape deed wonderen 
|
28 nov 2008 13:40 |
|
 |
Citroënnetje
V.I.P.
Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15 Berichten: 1617 Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Naar boven
|
 Re: caravan trekken
c5michael schreef: .......een stukkie ducktape deed wonderen   Waaat, ging Duck nu weer met jullie mee??? Hij springt bij ons ook elke vakantie achterin.....Wat een vakantieganger zeg...... 
_________________ Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
|
28 nov 2008 14:12 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: caravan trekken
Citrofreak2007 schreef: k zag trouwens onderweg van frankrijk naar nederland nog een (ik dacht groene) c5 break ph.1 met caravan, waarvan de caravan een klapband had gekregen, dat was in de buurt van lyon (zo'n 125km). k dacht al, t zal je maar gebeuren! mooi in de ape gelogeerd Heb het met mij ouders meegemaakt (ik was al 20). Eerst in Denemarken de ene kant en de andere midden op het Bremerkreuz....
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
28 nov 2008 14:37 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: caravan trekken
ronama schreef: vrees dat je het toch gaat merken in de bergen denk ik... koppel van de diesel is toch hoger...
maar hier ook een vouwwagen tot max 750 kg Maar als je echt gaat trekken gebruik je echt het vermogen: koppel kun je namelijk regelen door de overbrenging te veranderen. Vermogen heb je of heb je niet.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
28 nov 2008 14:41 |
|
 |
Citroënnetje
V.I.P.
Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15 Berichten: 1617 Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Naar boven
|
 Re: caravan trekken
Daar heeft EW wel een punt. En die 110pk ten opzichte van de 136 (nu) en 140 (straks) vind ik dan net te oncomfortabel. Hmmmm, misschien toch maar overstappen naar een 2.2..... 
_________________ Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
|
28 nov 2008 14:47 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: caravan trekken
EW schreef: ronama schreef: vrees dat je het toch gaat merken in de bergen denk ik... koppel van de diesel is toch hoger...
maar hier ook een vouwwagen tot max 750 kg Maar als je echt gaat trekken gebruik je echt het vermogen: koppel kun je namelijk regelen door de overbrenging te veranderen. Vermogen heb je of heb je niet. Maar door het vermogen om te zetten naar een lagere omwentelingssnelheid, vergroot je het koppel op de weg. Als je sec naar het koppel aan de wielen gaat kijken, zit er niet eens zo veel verschil meer tussen diesel en benzine. De toerentallen van de benzinemotor worden vertraagd (en daardoor het koppel op de wielen verhoogd) dan bij diesel...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
28 nov 2008 14:53 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: caravan trekken
Precies.
En daardoor zal op de helling de motor met het meeste vermogen winnen.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
28 nov 2008 15:07 |
|
 |
mamoki90
C5club Rookie
Geregistreerd: 17 mei 2008 22:41 Berichten: 37 Woonplaats: Velserbroek
Auto: C5 Confort 05-2008
Opties: Afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 98.000
Kleur: Donker blauw
Naar boven
|
 Re: caravan trekken
Dit jaar voor de tweede keer met de C5 en Hobby caravan op pad geweest. Handig trouwens dat knopje achterin bij aan en afkoppelen.
Caravan ligt mooi recht achter de auto en de antislinger koppeling houdt alles ook bij wat hogere snelheden (tijdens inhalen ) mooi stabiel. Trekkracht is wel eens wat matig waardoor je wel eens langdurig in een lage versnelling omhoog kruipt. Verder ben ik super enthousiast over deze combinatie.
|
30 nov 2008 23:08 |
|
 |
Arjen
C5club Rookie
Geregistreerd: 06 feb 2007 22:13 Berichten: 27 Woonplaats: Meppel
Auto: C5 20 16V Athena Break
Opties: Leder
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: caravan trekken
Ben vorig jaar naar zuid frankrijk gereden met een Beyerland 430 1150kg prima trekauto dwars door Luik en de helling erna met gemak hoor! altijd boven de 80 gereden dus ook die lange klim en de rest gem.100kmu het veercomfort is wel een stuk minder maar alleen te merken op slechte wegen. ps ik heb het over een 2L benzine. dit jaar hetzelfde!!!!
|
18 jan 2009 21:17 |
|
 |
Robbert
|
 Re: caravan trekken
Lekker caravan trekken, heb er alweer zin aan (ook met een Renooit  ) Al heb ik natuurlijk ook prettige ervaringen met m'n oude C5 2.2 HDiF met de caravan....  Foto bovenop een pas die eigenlijk niet kon (naar beneden.....)
|
18 jan 2009 21:43 |
|
 |
|