Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 aug 2007 17:08
Auto: Citroen C5 Tourer 2.0 Hdi-16v Exclusive
Opties: Navigatie, Xenon, etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 9095CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 60000
Kleur: Zwart met.
Locatie: Kranenburg (Duitsland)
Huidig: Citroën C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive & Citroën C1
Historie: Citroën C5 2.2 Hdi Break Exclusive , Citroën Xantia XS Break 1.8i, Citroën Xantia Berline 1.8i, Citroën BX 1.9 TZI, Citroën BX 1.6, Alfa Romeo 33 1.3, Seat Ibiza 1.5, Seat Fura 1.0
Als tweede auto: Citroën Visa Club (met 2CV motor) en Citroën C 15 1.8 diesel
Historie: Citroën C5 2.2 Hdi Break Exclusive , Citroën Xantia XS Break 1.8i, Citroën Xantia Berline 1.8i, Citroën BX 1.9 TZI, Citroën BX 1.6, Alfa Romeo 33 1.3, Seat Ibiza 1.5, Seat Fura 1.0
Als tweede auto: Citroën Visa Club (met 2CV motor) en Citroën C 15 1.8 diesel

Hallo,
ben dit jaar op vakantie geweest naar corsica. Met mijn C5 break 2.0 uit 2003.
Ik heb een afneembare trekhaak, weet niet of dat nog verschil maakt. Mijn caravan is een Hobby
classic, leeg gewicht 950kg maximaal 1350 kg. Niets anders dan lof voor de citroen. Hij trekt vlot door, want zelfs in de bergen reed die lekker. De snelheid wat ik rijd is tussen de 100 en 85 km gemiddeld. Ik heb nog geen problemen met deze combinatie gehad. deze reis was ongeveer 4000km. Het omhoog gaan van de achterkant dmv de schakelaar heb ik alleen maar als prettig ervaren, handig voor het aan en afkoppelen.
ben dit jaar op vakantie geweest naar corsica. Met mijn C5 break 2.0 uit 2003.
Ik heb een afneembare trekhaak, weet niet of dat nog verschil maakt. Mijn caravan is een Hobby
classic, leeg gewicht 950kg maximaal 1350 kg. Niets anders dan lof voor de citroen. Hij trekt vlot door, want zelfs in de bergen reed die lekker. De snelheid wat ik rijd is tussen de 100 en 85 km gemiddeld. Ik heb nog geen problemen met deze combinatie gehad. deze reis was ongeveer 4000km. Het omhoog gaan van de achterkant dmv de schakelaar heb ik alleen maar als prettig ervaren, handig voor het aan en afkoppelen.

Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Ik heb er een vouwwagen achter hangen. Tot voor kort een Combi Camp Venezia en dan vanaf aankomende vakanties een Holtkamper Flyer. Alles onder de 750 kilo.
Op zich merk je niets of je er iets achter hebt hangen. Vering, trekken....alles hetzelfde als zonder iets erachter. Dan blijft toch de beperkte trekkracht van de 110 pk over......en zeker in de bergen moet je daar echt rekening mee houden.
Ik ben trouwens wel benieuwd hoeveel soepeler/flexibeler mijn aanstaande benzineversie zal zijn. Ik schat zo in dat dit erg vergelijkbaar is met de Renooit die ik nu heb (ook 2.0i aut.)
Op zich merk je niets of je er iets achter hebt hangen. Vering, trekken....alles hetzelfde als zonder iets erachter. Dan blijft toch de beperkte trekkracht van de 110 pk over......en zeker in de bergen moet je daar echt rekening mee houden.
Ik ben trouwens wel benieuwd hoeveel soepeler/flexibeler mijn aanstaande benzineversie zal zijn. Ik schat zo in dat dit erg vergelijkbaar is met de Renooit die ik nu heb (ook 2.0i aut.)
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
vrees dat je het toch gaat merken in de bergen denk ik...
koppel van de diesel is toch hoger...
maar hier ook een vouwwagen tot max 750 kg
koppel van de diesel is toch hoger...
maar hier ook een vouwwagen tot max 750 kg
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Vorig jaar ging ik nog wel met de Renooit en toen had ik geen enkele moeite om de "Luik-heuvel" op de CC naar boven op te komen. Met de dame wel....
.
Het gaat mij niet zozeer om dat de auto dezelfde versnelling houdt, maar meer dat ie/zij de snelheid en op/neerschakel mogelijkheid houdt. Dat miste, afgelopen tripjes naar het zuiden, ik bij mijn Dame

Het gaat mij niet zozeer om dat de auto dezelfde versnelling houdt, maar meer dat ie/zij de snelheid en op/neerschakel mogelijkheid houdt. Dat miste, afgelopen tripjes naar het zuiden, ik bij mijn Dame
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.

ben afgelopen zomer met de C5 2.0 16v exc en daarachter een burstner van 1350 kg naar spanje gereden en inderdaad op de snelweg tussen de 85 en 100 rijden ging perfect zodra even harder ging of bij vrachtauto s moest ik wel opletten, door de zuigende werking voel je de caravan dan eventjes, dus goed spiegelen en afstand creeeren , verder gewoon een goed rit gehad , ca 3600 km gereden , alleen staan te tobben op de heenweg met mijn caravanspiegels die de eerste km s om de haverklap richting mijn zijramen kwamen
maargoed een stukkie ducktape deed wonderen 


Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
c5michael schreef:.......een stukkie ducktape deed wonderen


Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Citrofreak2007 schreef:k zag trouwens onderweg van frankrijk naar nederland nog een (ik dacht groene) C5 break ph.1 met caravan, waarvan de caravan een klapband had gekregen, dat was in de buurt van lyon (zo'n 125km). k dacht al, t zal je maar gebeuren! mooi in de ape gelogeerd
Heb het met mij ouders meegemaakt (ik was al 20). Eerst in Denemarken de ene kant en de andere midden op het Bremerkreuz....
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
ronama schreef:vrees dat je het toch gaat merken in de bergen denk ik...
koppel van de diesel is toch hoger...
maar hier ook een vouwwagen tot max 750 kg
Maar als je echt gaat trekken gebruik je echt het vermogen: koppel kun je namelijk regelen door de overbrenging te veranderen. Vermogen heb je of heb je niet.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Daar heeft EW wel een punt. En die 110pk ten opzichte van de 136 (nu) en 140 (straks) vind ik dan net te oncomfortabel.
Hmmmm, misschien toch maar overstappen naar een 2.2.....
Hmmmm, misschien toch maar overstappen naar een 2.2.....

Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Maar door het vermogen om te zetten naar een lagere omwentelingssnelheid, vergroot je het koppel op de weg.EW schreef:ronama schreef:vrees dat je het toch gaat merken in de bergen denk ik...
koppel van de diesel is toch hoger...
maar hier ook een vouwwagen tot max 750 kg
Maar als je echt gaat trekken gebruik je echt het vermogen: koppel kun je namelijk regelen door de overbrenging te veranderen. Vermogen heb je of heb je niet.
Als je sec naar het koppel aan de wielen gaat kijken, zit er niet eens zo veel verschil meer tussen diesel en benzine. De toerentallen van de benzinemotor worden vertraagd (en daardoor het koppel op de wielen verhoogd) dan bij diesel...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Precies.
En daardoor zal op de helling de motor met het meeste vermogen winnen.
En daardoor zal op de helling de motor met het meeste vermogen winnen.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 mei 2008 22:41
Auto: C5 Confort 05-2008
Opties: Afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 98.000
Kleur: Donker blauw
Locatie: Velserbroek
Dit jaar voor de tweede keer met de C5 en Hobby caravan op pad geweest.
Handig trouwens dat knopje achterin bij aan en afkoppelen.
Caravan ligt mooi recht achter de auto en de antislinger koppeling houdt alles ook bij wat hogere snelheden (tijdens inhalen ) mooi stabiel.
Trekkracht is wel eens wat matig waardoor je wel eens langdurig in een lage versnelling omhoog kruipt.
Verder ben ik super enthousiast over deze combinatie.
Handig trouwens dat knopje achterin bij aan en afkoppelen.
Caravan ligt mooi recht achter de auto en de antislinger koppeling houdt alles ook bij wat hogere snelheden (tijdens inhalen ) mooi stabiel.
Trekkracht is wel eens wat matig waardoor je wel eens langdurig in een lage versnelling omhoog kruipt.
Verder ben ik super enthousiast over deze combinatie.

C5club Rookie


Berichten: 27
Lid geworden op: 06 feb 2007 21:13
Auto: C5 20 16V Athena Break
Opties: Leder
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200000
Kleur: Zwart
Locatie: Meppel
Ben vorig jaar naar zuid frankrijk gereden met een Beyerland 430 1150kg
prima trekauto dwars door Luik en de helling erna met gemak hoor!
altijd boven de 80 gereden dus ook die lange klim en de rest gem.100kmu
het veercomfort is wel een stuk minder maar alleen te merken op slechte wegen.
ps ik heb het over een 2L benzine.
dit jaar hetzelfde!!!!
prima trekauto dwars door Luik en de helling erna met gemak hoor!
altijd boven de 80 gereden dus ook die lange klim en de rest gem.100kmu
het veercomfort is wel een stuk minder maar alleen te merken op slechte wegen.
ps ik heb het over een 2L benzine.
dit jaar hetzelfde!!!!

Lekker caravan trekken, heb er alweer zin aan (ook met een Renooit
)
Al heb ik natuurlijk ook prettige ervaringen met m'n oude C5 2.2 HDiF met de caravan....

Foto bovenop een pas die eigenlijk niet kon (naar beneden.....)

Al heb ik natuurlijk ook prettige ervaringen met m'n oude C5 2.2 HDiF met de caravan....


Foto bovenop een pas die eigenlijk niet kon (naar beneden.....)