Hahaha, arme Marcel.
Ik heb het zelf nog nooit hoeven doen, maar door de vele draadjes op het forum weet ik dat het een hels karwei is, en als de dealer het doet een duur karwei.
Er staat ergens op dit forum (goed zoeken) wel een handleiding, ik meen dat iemand erbij kwam door de klokkenwinkel te demonteren.
Bij Bart Ebben (de sloperij) heb ik het laatst bekeken, daar lagen bij veel auto's de complete dashboarden eraf, uiteindelijk zit het dashboard maar met 4 bouten vast. (achter de zijdekseltjes links en rechts van de voorportieren)
Vroeger zat bij een auto de motor in die grote bult naast je voeten, maar nu zit daar de kachel, een enorm apparaat, met het dashboard eraf kun je zien dat hij het formaat heeft van een ouderwetse kolenkachel.
Er zitten drie motortjes op, 1 links boven, dat schijnt de schuldige te zijn, en 1 links en rechts ongeveer op halve hoogte.
Die eerste mengt constant warm en koud en is dus de hele dag bezig en slijt daarom het meest.
Die andere twee bedienen de kleppen voor boven en onder en gaan normaal gesproken de hele levensduur mee.
Graag aanvulling als iemand ervaring heeft.