Re: schokdempers zwakker aan het worden. (suspensietest)
Ja, mag het weer over de vering gaan. Ik ben getrouwd met een Beta'er die onder meer nog steeds na een 35-40 jaar de regels van latijn etc goed kent.
Meegekregen van haar oude gymnasium opleiding. Zij had het ook al over de oorsprong van het woord en had het ook al over -dis- als voorvoegsel oid.
Kortom, deze sociaal en arbeidsrechtelijk, met gelukkig wel de nodige technische feeling (wat is in een woord

) , opgeleide/omgeschoolde ex-citroenmonteur, kan en WIL het niet meer bijbenen. Zowel thuis als op het forum kan ik het niet meer bijbollen

. Ik bedoel natuurlijk dat ik wegzweef.
Ik ga de bollentest maar eens laten doen.
Overigens ben ik wel blij met deze discussie. Naast de uitgebreide en duidelijke aanvullingen is mij duidelijk dat de dempers van de bollen niet of nauwelijks kunnen vervuilen of slijten.
De discussie over druk in de bollen is voor mij bekende koek, althans bij Xantia/bx/gs.
Dit laatste(demping) heb ik nog wel een vraagje over. Wanneer onder hoge druk vloeistof door gaten in plaatjes wordt geduwd, neem ik aan dat er enige slijtage op kan treden. Dus dat de gaten groter zouden worden. Is dat een te theoretische veronderstelling?
Ik ben op zoek geweest naar een technische tekening van een veerbol. Kon ik niet vinden.
Kan iemand die hier plaatsen? Ik doel dan op een opengewerkte technische tekening.
Johan