Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Motor tuning ( Chip e/o Powerbox ? )
Auteur |
Bericht |
bleudiamond
|
 Re: 2.0 HPI chip tunen
ik zit met hetzelfde probleem met een C5 2.0 HPI break exclusive van 05-2002
|
02 nov 2007 20:48 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: 2.0 HPI chip tunen
Heren danwel dames, Forumetiquette zegt iets over je eerste bericht plaatsen, je voorstellen, eerst zoeken alhoewel ik toegeef dat dat laatse soms wat lastig is. Maar goed, om jullie op weg te helpen: search.php?keywords=chip&terms=all&author=exroosje&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=200&t=0&submit=ZoekenGr. Ronald Ps. Een aanhef in vooral je eerste bericht wordt ook wel op prijs gesteld. Met ´Zeer hooggewaardeerde forumleden´ zijn we natuurlijk zeer verguld, maar ´Hallo´ of ´Hoi´ voldoet ook.
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
02 nov 2007 23:18 |
|
 |
MichielC5
V.I.P.
Geregistreerd: 16 okt 2006 21:15 Berichten: 1553 Woonplaats: Duivendrecht
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: 2.0 HPI chip tunen
Theopolis schreef: Ik ben sinds kort in bezit van een C5 2.0 HPI uit 2001. Deze is dealer onderhouden, echter heeft deze ook last van het fameuze inhouden (tussen de 2000-3000 rpm's). Hierop is bij de dealer van alles vervangen (EGR klep, bougies, kabel, etc.) Navraag bij een andere Citroen-monteur zij mij dat de oorzaak ligt in de motormanagement die is aangepast voor de emissienormen o.i.d. Hij vertelde mij dat dit inhouden na het chip-tunen van de auto zal verdwijnen. (dit kan echter niet uitgevoerd worden door citroen zelf) Heeft iemand hier ervaring mee ? Ik rij ook een HPI. Gelukkig heb ik geen last van het inhouden bij bepaalde snelheden/toerentallen. Ik heb begrepen dat de nieuwste software versie wel een aantal problemen heeft opgelost bij de HPI. Niet dat ik er zelf ervaring mee heb, die van mij had was al probleemloos. Ik heb alleen een keer de EGR klep moeten laten vervangen. Bijna standaard op de HPI zou ik zeggen. Chiptunen....ik zou er niet aan beginnen. De HPI is een gevoelige motor. Volgens mij gaat het je uiteindelijk alleen maar meer problemen geven. En ik heb me door een citroen garage laten vertellen dat ook zij uit technisch oogpunt echt geen voorstander zijn van chiptunen.
_________________ VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive C5 2.0HPi Berline 1 C4 GP 2.0 L. Business LPG C4 Berline VTI 120 Tendance C5 1.6HDI Break 2 C5 1.6THP Sedan LBusiness 3 C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3 C4 Berline VTI 120 LBusiness C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3 C1 Collection C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3 C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
|
04 nov 2007 22:08 |
|
 |
Theopolis
C5club Rookie
Geregistreerd: 02 nov 2007 16:57 Berichten: 31 Woonplaats: Den Haag
Auto: C5 2.0 HPI
Opties: Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 190000
Kleur: Zilvergrijs
Naar boven
|
 Re: 2.0 HPI chip tunen
Hallo Ronald, Je hebt helemaal gelijk. Bij deze alsnog "Hoi" aan alle Collega C5-rijders / liefhebbers. Dank je voor je link. In had deze al gelezen en heb ee auteur een berichtje gestuurd. Met de vraag of het chippen ook effect heeft op het stotteren en waar hij hem heeft laten tunen. Aanvullend heb ik met meerdere tuners-gesproken en schijnt er veel verschil te zijn tussen de verschillende tune-methodes. Zo hoeft een slechte ervaring met een type niet zo te zijn voor een andere methode. In ieder geval zo is het aan mij vertelt. Met vriendelijke groet, Theopolis
|
05 nov 2007 11:39 |
|
 |
Theopolis
C5club Rookie
Geregistreerd: 02 nov 2007 16:57 Berichten: 31 Woonplaats: Den Haag
Auto: C5 2.0 HPI
Opties: Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 190000
Kleur: Zilvergrijs
Naar boven
|
 Re: 2.0 HPI chip tunen
Beste Michiel, Bedankt voor je reactie. Ik zal eens aan mijn citroen-dealer vragen in hoeverre mijn motor is voorzien van de laatste motermanagement software en of dat dan alsnog kan gebeuren. Ik weet wel dat de vorige eigenaar de motor heeft laten flushen. (Of dit het zelfde is weet ik niet) Opvallend is wel dat ik oorspronkelijk helemaal niet aan chip-tunen dacht. Het extra vermogen vind ik niet zo belangrijk. Maar de citroen-monteur zij me dat dat de enige methode is om er vanaf te komen. Zelf heb ik de auto nog maar net (2 maanden) en rij nu op BP Ultimate. Ik merk wal dat hij nu iets beter rijd dat toen ik de auto kocht. Mogelijk dat de brandstof hier verbetering in heeft gebracht Voor de rest is het de beste auto die ik ooit heb gehad. Met vriendelijke groet, Theopolis MichielC5 schreef: Theopolis schreef: Ik ben sinds kort in bezit van een C5 2.0 HPI uit 2001. Deze is dealer onderhouden, echter heeft deze ook last van het fameuze inhouden (tussen de 2000-3000 rpm's). Hierop is bij de dealer van alles vervangen (EGR klep, bougies, kabel, etc.) Navraag bij een andere Citroen-monteur zij mij dat de oorzaak ligt in de motormanagement die is aangepast voor de emissienormen o.i.d. Hij vertelde mij dat dit inhouden na het chip-tunen van de auto zal verdwijnen. (dit kan echter niet uitgevoerd worden door citroen zelf) Heeft iemand hier ervaring mee ? Ik rij ook een HPI. Gelukkig heb ik geen last van het inhouden bij bepaalde snelheden/toerentallen. Ik heb begrepen dat de nieuwste software versie wel een aantal problemen heeft opgelost bij de HPI. Niet dat ik er zelf ervaring mee heb, die van mij had was al probleemloos. Ik heb alleen een keer de EGR klep moeten laten vervangen. Bijna standaard op de HPI zou ik zeggen. Chiptunen....ik zou er niet aan beginnen. De HPI is een gevoelige motor. Volgens mij gaat het je uiteindelijk alleen maar meer problemen geven. En ik heb me door een citroen garage laten vertellen dat ook zij uit technisch oogpunt echt geen voorstander zijn van chiptunen.
|
05 nov 2007 11:50 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: 2.0 HPI chip tunen
Ik denk dat met flushen het schoonmaken van inlaat traject bedoeld wordt. Deze raakt door de combi directe inspuiting en EGR snel vervuild door roet. Een slecht uitgevoerde chiptuning kan dit roeten overigens verergeren.
Inderdaad kan chiptunen de mengsel rijkheid en opppakken net iets royaler afstellen (ten koste van ietsje emissie en verbruik). Zo liep mijn HPI na tunen iets rijker stationair. Ik heb nl. 2 maal meegemaakt dat ie afsloeg na stationair gasgeven, soort verzuipen dus, in het post-chiptunen stadium. Toen verlangde ik er wel weer naar terug. maar door het extra roeten vond ik het te link worden.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
05 nov 2007 14:00 |
|
 |
jan goosink
|
 chiptuning
Hallo,
Kunt u mij vertellen of de prestaties van een C5 berline, bj 10/2004 diesel, na chiptuning van dien aard zijn, dat het zich loont. Hebt u misschien ook een goed adres hiervoor?
|
15 nov 2008 14:42 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: chiptuning
Een wedervraag, welke diesel? Er zijn voor en tegenstanders van, maar de meeste die het hebben laten doen zijn er tevreden over. Kijk eens bij http://www.tunex.nl
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
15 nov 2008 16:04 |
|
 |
jan goosink
|
 Re: chiptuning
Hallo,
Sorry, 2.0 HDI 80 KW
|
15 nov 2008 17:21 |
|
 |
pieter melissen
|
 Re: chiptuning
jan goosink schreef: Hallo,
Sorry, 2.0 HDI 80 KW die laat zich uitstekend tot ca 100 kw opwaarderen, (en dat zal je merken). Ik heb dat met mijn Xantia uit 2000 ook gedaan. Geen enkel probleem.
|
15 nov 2008 17:40 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: chiptuning
Pas op, de 2.0HDi heeft in de motor en het achterliggende mechaniek weinig reserves, meen ik ooit hier gelezen te hebben...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
15 nov 2008 21:49 |
|
 |
jan goosink
|
 Re: chiptuning
Heren bedankt voor de informatie, laat het zeker doen. Maak er een supersnelle bolide van Dit is mijn eerste C5, ben onder de indruk. Voor je het weet heb je hem op 150 Suggesties om het maximale vermogen te halen zijn altijd welkom. Misschien is er nog wel meer dan alleen chiptuning. Klaverblaadje? je hebt me doorverwezen naar Tunex. Volgens mij ben jij expert, wil je eens naar de website van fasttech gaan en je mening geven. Dit bedrijf is zo'n 100 km dichter bij mij in de buurt. Dit bedrijf bestaat uit 2 jongens die alles uit een wagen kunnen halen. Het parade-paardje van hun is een golf die ze op ''400pk'' hebben gebracht. Graag je mening.
|
15 nov 2008 21:59 |
|
 |
pieter melissen
|
 Re: chiptuning
Harm van Beek schreef: Pas op, de 2.0HDi heeft in de motor en het achterliggende mechaniek weinig reserves, meen ik ooit hier gelezen te hebben... de 80 kw is toch de oerversie van de HDi? Nooit problemen mee gehad. Is het "achterliggende mechaniek" aangepast toen de 100 KW versie van de 2.0 op de markt kwam? Overigens, je kan wel door tunen, maar ergens zit een optimum wat betreft extra prestaties en extra slijtage.....
|
16 nov 2008 10:06 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: chiptuning
Mijn 2.0HDi is van later (met idd 101kW), dus het mechaniek (bak, koppeling, etc.) zijn daarop berekend. De eerste 2.0HDi's met 81kW hadden in de C5 althans, zo staat mij bij, niet die extra's daar...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
16 nov 2008 10:54 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: chiptuning
jan goosink schreef: Klaverblaadje? je hebt me doorverwezen naar Tunex. Volgens mij ben jij expert, wil je eens naar de website van fasttech gaan en je mening geven.
Ik ben geen expert hoor, ik heb alleen wat meer tijd om achter de computer te zitten en zaken uit te pluizen. Bij Fasttech hebben ze het over het monteren van een chip, en bij Tunex stoppen ze er andere software in. Mogelijk doen ze allebei hetzelfde, een handeling die in 5 minuten gebeurd kan zijn, maar waar ze anderhalf uur voor opgeven omdat het anders lijkt of ze het te makkelijk verdienen.Net als bij Tunex bestaat het bedrijf waarschijnlijk uit niet meer als een paar handige wizkids, twee laptops, een gereedschapskist en de juiste software. Bij Tunex krijg je de oude software mee op CD en die zetten ze ten allen tijde gratis voor je terug als je dat wilt. Ook krijg je 14 dagen bedenkttijd en geld terug als je niet tevreden bent. Als ze bij Fasttech inderdaad je chip eruit halen en vervangen kun je geen kant meer op, bij de Tunex methode kan je dealer met een motorupdate de boel weer orgineel maken. Voor het prijsverschil kun je ook die afstand wel rijden.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
16 nov 2008 11:00 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|