Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Altijd leuk om de proef op de som te nemen.
Ben benieuwd naar verdere langduriger ervaringen.
Ben benieuwd naar verdere langduriger ervaringen.
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

C5club Rookie


Berichten: 42
Lid geworden op: 09 apr 2007 10:09
Auto: C5 Break exclusive 2 liter
Opties: de hele mikmak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: donkergrijs
Locatie: Ede
.Klaverblaadje schreef:Gisteren naar Lelystad gegaan en daar proefgereden met de C5ph1 van Eric (emc5) die al twee jaar met comfortbollen rijdt
Ik ben benieuwd naar die ervaringen van de laatste 2 jaar, namelijk het rijden met belasting, zijwind, extreme omstandigheden, uitwijkmanouvres en dies meer zij, aangezien dat toch eigenlijk de uiterste grens bepaalt. Ik geloof direct dat de confortbollen inderdaad comfort opleveren.
dat heb ik ook dusHet verschil was precies waarnaar ik op zoek was, hobbelige klinkerwegen met een ongelijk wegdek vol kuilen komen nu veel minder door, met de normale bollen voel je toch nog de schokken net alsof er wat strak afgestelde schokbrekers onderzitten
Bij de comfortbollen is dat verdwenen, ook dwarsrillen in het wegdek zoals overgangen op viadukten zijn nog wel waarneembaar maar niet meer als een harde schok.

waar ik een beetje bang voor ben is als je toch een keer onachtzaam bent en te hard op een hobbel af gaat de membranen mogelijk doorgesneden worden door die messen die er in zitten?Verkeersdrempels komen duidelijk zachter binnen, je zult ze niet met BX snelheden van 50-60 km kunnen nemen, maar dat deed ik toch al niet.

tegenargument: de C5 is natuurlijk geen xantiaEric liet comfortbollen monteren omdat hij uit een Xantia kwam en de C5 te stug vond, hij vind het nu meer overeenkomen met zijn Xantia.
volgens mij biedt Renard ze nog aan voor 55 euro incl montage ...Vanmorgen dus naar Rene Spaan in Krommenie, (die was het dichtst bij) voor het monteren van een set comfortbollen.
De genoemde prijs van 45-50 Euro klopt allang niet meer, met monteren en een beetje olie was de rekening € 309,-, en denk erom, wel afspreken dat je de oude bollen weer meeneemt, want die willen ze graag houden.

Wie of wat is JO? ... heeft niets met mij te maken toch?IJs en weder dienende ben ik de 15e bij JO, dus twijfelaars kunnen er even mee rijden om het verschil te voelen.
Ik ben er in ieder geval gelukkig mee, wat voor commentaar er ook komt

Algemeen:
Dank voor je verslag. het geeft een andere insteek in de overweging. Ik vind veiligheid wel erg belangrijk in ghet verhaal, vandaar dat ik toch wel wat zou willen horen over ervaringen daarmee. Het technische verhaal van een aantal dagen geleden is ook duidelijk, en is een andere insteek van de overweging. Ervaring op dit vlak (veiligheid e.d.) is dan natuurlijk belangrijk.

--
Jo!
C5 break exclusive, 2 liter LPG, donkergrijs
Jo!
C5 break exclusive, 2 liter LPG, donkergrijs
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Aanvulling: JO is onze sponsor/huisdealer: Johan Oldenhage, zie ook een van de banners bovenaan.
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Leuk om de postitieve kant ervan te lezen, ben benieuwd naar je ervaring op de lange duur en bij eventuele extremere omstandigheden, ' noodsituaties ' ...
Misschien dat Eric (emc5) nog wat kan toelichten als 2-jarig ervaringsdeskundige ...
Suc6, en hou ons op de hoogte.
Misschien dat Eric (emc5) nog wat kan toelichten als 2-jarig ervaringsdeskundige ...

Suc6, en hou ons op de hoogte.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Geweldig, ja graag. Voor de record jij hebt een HA3 Plus systeem.Klaverblaadje schreef:IJs en weder dienende ben ik de 15e bij JO, dus twijfelaars kunnen er even mee rijden om het verschil te voelen.
gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 aug 2008 10:36
Auto: Break 2.0I. 16v Exclusive
Opties: comfortbollen, cruise control, parkeersensoren v/a, mp3interface, aerowissers, getinte ramen, sierstrips, leds
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 09206
Productienummer: 10300
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 62450
Kleur: bleu mauritus
Locatie: Lelystad
Goedenavond, Ik rij sinds dec. 2005 naar volle tevredenheid en probleemloos met comfortbollen van Chyparse (geen aandelen). Zoals gisteren ook door Rob ( Klaverblaadje) ervaren, hebben de comfortbollen geen merkbaar nadelig effect bij noodstops of plotselinge uitwijkingen. wel worden de korte hobbels op klinkerwegen soepel opgevangen bijna zoals ik dat in m"n oude Xantia had.
Ook bij volle belading d.w.z. 4 personen, volledige kampeeruitrusting tot aan het plafond in de achterbak, grote volle dakkoffer en 4 fietsen op de trekhaakdrager ( Ja, kamperen=verhuizen), blijft ze haar veerkracht houden zonder dat ze doorslaat op de rubbers en zeker geen doorgeprikte membranen.
http://picasaweb.google.nl/eric52003/C5 ... tBepakking#
Natuurlijk is de zijwindgevoeligheid groter met deze bepakking, maar niet zo erg dat dat dit ten koste gaat van veiligheid (alhoewel ik denk dat ik thans met de grotere fietsen van m'n dochters wel over de maximale kogeldruk zit
) Zonder belading heb ik geen noemenswaardig verschil gemerkt qua zijwindgevoeligheid en van zijwind of welke wind dan ook is hier in Flevoland geen gebrek. De Break is sowieso door z'n hoogte al wat gevoeliger, daar leer je mee omgaan en hou je ook rekening mee.
Ik rij dus zo'n 3 jaar met deze bollen en ben dus zo gewend aan de vering dat ik nauwelijks meer wist hoe het anders is. Tot afgelopen week toen ik in een Vort Smaks over de A6 "stuiterde". Ik ben dus nog heel tevreden met m'n ouwe zwever en zeker met deze comfortbollen.
Met alle respect voor de theoretici in voorgaande discussie denk ik net, zoals klaverblaadje, dat je de vering van de bollen zou moeten ervaren of deze voldoet aan je verwachtingen. Ik zal dan ook proberen bij de volgende meeting aanwezig te zijn voor eventuele proefritjes. Het begint al aardig op een comfortbollenpromotieteam te lijken.
Ook bij volle belading d.w.z. 4 personen, volledige kampeeruitrusting tot aan het plafond in de achterbak, grote volle dakkoffer en 4 fietsen op de trekhaakdrager ( Ja, kamperen=verhuizen), blijft ze haar veerkracht houden zonder dat ze doorslaat op de rubbers en zeker geen doorgeprikte membranen.
http://picasaweb.google.nl/eric52003/C5 ... tBepakking#
Natuurlijk is de zijwindgevoeligheid groter met deze bepakking, maar niet zo erg dat dat dit ten koste gaat van veiligheid (alhoewel ik denk dat ik thans met de grotere fietsen van m'n dochters wel over de maximale kogeldruk zit

Ik rij dus zo'n 3 jaar met deze bollen en ben dus zo gewend aan de vering dat ik nauwelijks meer wist hoe het anders is. Tot afgelopen week toen ik in een Vort Smaks over de A6 "stuiterde". Ik ben dus nog heel tevreden met m'n ouwe zwever en zeker met deze comfortbollen.
Met alle respect voor de theoretici in voorgaande discussie denk ik net, zoals klaverblaadje, dat je de vering van de bollen zou moeten ervaren of deze voldoet aan je verwachtingen. Ik zal dan ook proberen bij de volgende meeting aanwezig te zijn voor eventuele proefritjes. Het begint al aardig op een comfortbollenpromotieteam te lijken.
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Wij rijden nu in bollenauto #9 en #10 en ik ben echt benieuwd. Een investering van 2x 300 euro, met behoud van originele bollen, wil ik serieus overwegen.
Ik kijk nog meer uit naar de 15e
gr. Ronald
Ik kijk nog meer uit naar de 15e

gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)

C5club Rookie


Berichten: 42
Lid geworden op: 09 apr 2007 10:09
Auto: C5 Break exclusive 2 liter
Opties: de hele mikmak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: donkergrijs
Locatie: Ede
een beetje afhankelijk van waar je ze laat installeren, maar hoe kom je bij 2x 300 euro? volgens mij kom je uit op ± 4 X 55 euro. =220?Ronald schreef: Een investering van 2x 300 euro, met behoud van originele bollen, wil ik serieus overwegen.
--
Jo!
C5 break exclusive, 2 liter LPG, donkergrijs
Jo!
C5 break exclusive, 2 liter LPG, donkergrijs
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Ik las hier eerder 305 of 309 per set van 4 en dan voor twee autos.Jo_ schreef:een beetje afhankelijk van waar je ze laat installeren, maar hoe kom je bij 2x 300 euro? volgens mij kom je uit op ± 4 X 55 euro. =220?
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)

C5club Rookie


Berichten: 42
Lid geworden op: 09 apr 2007 10:09
Auto: C5 Break exclusive 2 liter
Opties: de hele mikmak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: donkergrijs
Locatie: Ede
weet iemand of er nog andere merken zijn?emc5 schreef:Goedenavond, Ik rij sinds dec. 2005 naar volle tevredenheid en probleemloos met comfortbollen van Chyparse (geen aandelen).
welke voert Renard?
Zoals al gezegd, er zijn verschillende invalshoeken, die elkaar echt niet hoven te bijten. een theoretische benadering, gebaseerd op kennis van zaken en ervaring, waaruit blijkt dat er een toegevoegd risico kan zijn, wil nog niet zeggen dat dat af doet aan een uitstekende ervaring van iemand die gewoon de praktijk meemaakt.Met alle respect voor de theoretici in voorgaande discussie denk ik net, zoals klaverblaadje, dat je de vering van de bollen zou moeten ervaren of deze voldoet aan je verwachtingen. Ik zal dan ook proberen bij de volgende meeting aanwezig te zijn voor eventuele proefritjes. Het begint al aardig op een comfortbollenpromotieteam te lijken.
--
Jo!
C5 break exclusive, 2 liter LPG, donkergrijs
Jo!
C5 break exclusive, 2 liter LPG, donkergrijs
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 aug 2008 10:36
Auto: Break 2.0I. 16v Exclusive
Opties: comfortbollen, cruise control, parkeersensoren v/a, mp3interface, aerowissers, getinte ramen, sierstrips, leds
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 09206
Productienummer: 10300
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 62450
Kleur: bleu mauritus
Locatie: Lelystad
Daar ben ik het helemaal mee eens. Wellicht zit er in het rijden met comfortbollen een verhoogd risico die ik in 3 jaar nog niet heb ondervonden, misschien maak ik daarvoor wel te weinig kilometers. Maar hoever moet je gaan om die risico's van de comfortbollen te bepalen? Onder mijn normale rijcondities heb ik ze nog niet bereikt. Ook afgelopen zomer op de bergweggetjes in de Franse Alpen, in de sportstand, blijft ze strak sturen zonder een file van lokale rijders achter je te hebben, zelfs in de verhoogde 40 km stand op de onverharde paden heb ik nooit het gevoel van onveiligheid van de comfortvering ondervonden. (m'n vrouw had wel meer angstmomenten met het direct uitzicht op de dalen
) maar alles heeft z'n grenzen, ook een C5 met comfortbollen en of je die grenzen gaat bereiken of zelfs zou willen bereiken dat laat ik dan maar over aan de bestuurder. ( dus nou niet gaan raggen met m'n auto op de meeting hahaha!
)
gr. Eric




gr. Eric
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Even wat algemene antwoorden, gezien het aantal nieuwe berichten sinds mijn laatste inlog.
1) Ik heb een HA3 plus systeem.
2) Volgens mij is er maar 1 leverancier voor de comfortbollen.
Ik ben er al 2 jaar mee bezig en heb diverse firma's benaderd, allemaal dezelfde doosjes uit dezelfde fabriek.
De bollen zijn trouwens TUV gekeurd voor de Duitse markt.
3) De bollenprijs is momenteel overal ca 55,- per stuk, maar ongemonteerd en zonder btw.
Ik kwam bij 4 adressen op ongeveer hetzelfde bedrag.
Chyparse noemde begin dit jaar een prijs van 75,- per bol "all in"
4) Zorg er wel voor dat je de "oude" bollen zelf houd, en niet achterlaat/weggeeft aan de leverancier.
5) Voor de twijfelaars zijn er de 15e dus twee auto's met comfortbollen om te proberen.
1) Ik heb een HA3 plus systeem.
2) Volgens mij is er maar 1 leverancier voor de comfortbollen.
Ik ben er al 2 jaar mee bezig en heb diverse firma's benaderd, allemaal dezelfde doosjes uit dezelfde fabriek.
De bollen zijn trouwens TUV gekeurd voor de Duitse markt.
3) De bollenprijs is momenteel overal ca 55,- per stuk, maar ongemonteerd en zonder btw.
Ik kwam bij 4 adressen op ongeveer hetzelfde bedrag.
Chyparse noemde begin dit jaar een prijs van 75,- per bol "all in"
4) Zorg er wel voor dat je de "oude" bollen zelf houd, en niet achterlaat/weggeeft aan de leverancier.
5) Voor de twijfelaars zijn er de 15e dus twee auto's met comfortbollen om te proberen.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車

C5club Die-Hard


Berichten: 593
Lid geworden op: 15 jul 2007 04:03
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen
Locatie: Zuid-limburg
waarom de oude veerbollen houden?
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
Bv voor het geval je een keer terug wilt, of ze zelf wilt verkopen of geen zin hebt om de comfortbollen leverancier nog extra te sponsoren. Hij kan namelijk jouw nog goede originele C5 bollen voor veel geld weer verkopen aan mensen met een kapotte bol.
Groeten, Marc
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Jij hebt het helemaal door!MarcusE schreef:Bv voor het geval je een keer terug wilt, of ze zelf wilt verkopen of geen zin hebt om de comfortbollen leverancier nog extra te sponsoren. Hij kan namelijk jouw nog goede originele C5 bollen voor veel geld weer verkopen aan mensen met een kapotte bol.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車