Auteur |
Bericht |
Kars
|
 XM-er als nieuw lid
Hallo citrofielen, Ook ik zal me hier even voorstellen. Sommigen kennen mij misschien van het Xantia forum. Mijn huidige auto is een XM 2.0 I 16v, waarvan het deel 1 afgegeven is op 06-01-1999 ( organr 8052= 25-11-'98) met een km stand van 150000km. Voor deze XM heb ik een Xantia break 1.8 gehad. Ooit in een ver verleden ook een 2CV6 gehad. Mijn eerste auto was een fiat 850, verder heb ik een renault4 en diverse peugeots (204/304/404) en een volvo 440GL gehad. Ik heb me aangemeld als lid hier op het forum omdat ik me een beetje wil "inlezen" over de C5, want ooit in de toekomst denk ik erover om een C5 break aan te schaffen. Voorlopig nog niet hoor, want mijn XM bevalt me nog uitstekend!!! Mijn inlognaam is tevens mijn echte voornaam.
Groetjes Kars.
|
11 nov 2007 21:49 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
 Re: XM-er als nieuw lid
Welkom hier Kars. Veel plezier 
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
11 nov 2007 21:51 |
|
 |
Kars
|
 Re: XM-er als nieuw lid
Dank je wel Wimmie. Er is genoeg te lezen en te ontdekken hier.
|
11 nov 2007 21:55 |
|
 |
citroendreamer
V.I.P.
Geregistreerd: 13 dec 2006 20:39 Berichten: 571 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Auto: C5 Break
Opties: PDC, Nav. RT3
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10182
Productienummer: 10129
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 235000
Kleur: NOIR OBSIDIEN
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: XM-er als nieuw lid
Welkom hier !!
ben benieuwd of je overstag gaat !!
_________________ Citroen C5 Break
|
11 nov 2007 22:45 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: XM-er als nieuw lid
Vastwel: als zelfs zxerende exantianen overstag gaan....
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
11 nov 2007 22:47 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: XM-er als nieuw lid
Welkom, Kars....Met dat je erover denkt, ben je verkocht...
Veel plezier!
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
11 nov 2007 22:53 |
|
 |
Kars
|
 Re: XM-er als nieuw lid
citroendreamer schreef: Welkom hier !!
ben benieuwd of je overstag gaat !! Voorlopig nog niet, daarvoor bevalt de XM nog te goed..... maar zoals ik al aangaf is mijn volgende auto met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid  een C5 break! En op mijn verlanglijstje staat dan een zo luxe mogelijke uitvoering, maar wel een benzine en een 2.0l. Diesel is voor mij denk ik niet weggelegd omdat ik niet zoveel km's maak(10k-15k) en gas is misschien een optie, maar daar ben ik nooit een echte voorstander van geweest. Als ik meer km's zou maken is de keus absoluut diesel, want dat vind ik geweldig rijden. Ik heb ooit een diesel gehad, een peugeot 304 break, en volgens mij zat daar de kleinste dieselmotor ooit gemaakt in. Helaas heeft de roest etc toegeslagen en moest ik die auto van de hand doen.
|
11 nov 2007 23:06 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: XM-er als nieuw lid
Kars schreef: Diesel is voor mij denk ik niet weggelegd omdat ik niet zoveel km's maak(10k-15k) en gas is misschien een optie, Ik heb het zelf uitgerekend voor de 2.0 16V exclusive en 2.0 HDI exclusive. bij 15.000 per jaar is de diesel goedkoper dan benzine bij 3.200 is gas goedkoper dan benzine En dan houd ik wel rekening met mijn situatie: dus mijn verzekeringskosten (aangezien deventer en Glanerbrug in dezelfde provincie liggen).
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
11 nov 2007 23:13 |
|
 |
Kars
|
 Re: XM-er als nieuw lid
EW schreef: Kars schreef: Diesel is voor mij denk ik niet weggelegd omdat ik niet zoveel km's maak(10k-15k) en gas is misschien een optie, Ik heb het zelf uitgerekend voor de 2.0 16V exclusive en 2.0 HDI exclusive. bij 15.000 per jaar is de diesel goedkoper dan benzine bij 3.200 is gas goedkoper dan benzine En dan houd ik wel rekening met mijn situatie: dus mijn verzekeringskosten (aangezien deventer en Glanerbrug in dezelfde provincie liggen). Ik ben er nog niet uit, maar gun mezelf de nodige tijd om alles eens op een rijtje te zetten, maar dat hoort in een ander draadje thuis lijkt me zo ( voordat ik door de mods op mijn vingers getikt wordt.... 
|
11 nov 2007 23:20 |
|
 |
madelief
|
 Re: XM-er als nieuw lid
Welkom!
Groet,
Arjan
|
13 nov 2007 17:58 |
|
 |
Kars
|
 Re: XM-er als nieuw lid
EW schreef: Ik heb het zelf uitgerekend voor de 2.0 16V exclusive en 2.0 HDI exclusive.
bij 15.000 per jaar is de diesel goedkoper dan benzine bij 3.200 is gas goedkoper dan benzine
Klopt dat wel...... bij 3200 is gas goedkoper???
|
13 nov 2007 22:49 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
 Re: XM-er als nieuw lid
nog vele jaren Kars fijne dag gewenst 
_________________

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
26 okt 2008 12:17 |
|
 |
Kars
|
 Re: XM-er als nieuw lid
Duck schreef: :cit2 nog vele jaren Kars fijne dag gewenst  Hartelijk dank... 
|
26 okt 2008 14:06 |
|
 |
kansberg
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 06 nov 2007 20:37 Berichten: 819 Woonplaats: Epe
Auto: Citroën C5 Aircross 1.6 PT EAT8 Business Plus
Opties: Alle Opties + Street View Live
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 112000
Kleur: Noir Perla
Naar boven
|
 Re: XM-er als nieuw lid
Beste Kars,
In de eerste plaats gefeliciteerd en ten tweede: proficiat met je goede smaak. Uit ervaring kan ik je vertellen dat de C5 bepaald geen straf is na een XM. Wat mij betreft ligt het comfort op het zelfde niveau en wat ruimte betreft ben je met een C5 break nóg beter uit dan met een XM Berline. De XM geeft je wel iets meer het gevoel "groot" te rijden maar de C5 stelt daar veel tegenover, zeker als je kiest voor bijvoorbeeld een Exclusieve of Difference uitvoering. De overweging benzine/diesel kan ik uiteraard niet voor je maken, ik weet alleen wel dat ik met m'n 1.6 HDIF ruim voordeliger rijdt dan met een 1.8 16V of 2.0 16V, voor mij is dat een belangrijke overweging geweest. De 1.6 HDIF bevalt uitstekend, pittig, zuinig, stil en voordelig in de houderschapsbelasting, voor je voor zover van voordelig kunt spreken in dit door belastingen geteisterde land, maar dit terzijde. Afscheid nemen van een XM doet pijn, dat besef ik me maar al te goed, maar met de aanschaf van een C5 ben je snel over dit afscheid heen, al houd de XM natuurlijk wel altijd een plekje in je autohart. Bij mij is dat tenminste wel zo. Ben benieuwd hoe je reactie zal zijn na een proefrit in, laten we zeggen, een C5 Phase II 2.0 16V HDIF Exclusieve Automaat!
Voorlopig nog veel plezier met je, ja, wat is een XM? Een C5 is een dame zoals een ieder weet, maar wat is dan een XM? Een Freule? of een Barones? Diva? Ik weet het niet, in ieder geval veel plezier met de XM en met je zoektocht naar een C5.
Groeten,
Albert.
_________________ Peugeot 107 5 drs. XS Noir Caldera 2008 (ma femme)
Onze Citroën historie: 2 CV 6 (moi) 2 CV 4 (moi) 2 CV 6 (moi) BX Berline 1600 TZI Automaat (moi) XM Berline 2.0 LPG (moi) XM Berline 2.1 Diesel (moi) Xantia Break 1900 TD (moi) Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme) C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)
Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans
|
26 okt 2008 14:29 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: XM-er als nieuw lid
Kars schreef: EW schreef: Ik heb het zelf uitgerekend voor de 2.0 16V exclusive en 2.0 HDI exclusive.
bij 15.000 per jaar is de diesel goedkoper dan benzine bij 3.200 is gas goedkoper dan benzine
Klopt dat wel...... bij 3200 is gas goedkoper??? Absoluut, mits een een C5 koopt waar gas al in zit : een volle gastank kost je (86Liter = 50L vulling √° 0,55 ) 27,50 euro en daar doe je (ik dan, en ik rij niet zuinig) zo'n 450 km mee. extra belasting op een 2 liter C5 is 18 euro ofzo. da's dus 45.50 om 450 km te rijden, op benzine heb je een dikke 40 liter nodig √° 1,30 = 52, euro met 1 tank per maand heb je al winst...
_________________ Johan
|
26 okt 2008 17:19 |
|
 |
|