Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 8151
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Berichten: 8151
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Ik heb hem net gesproken, ik hoorde een draaiende startmotor, maar hij slaat nog niet aan
Hammie vroeg of we hem wilde bannen ofzoiets, dus die is ook aan de beurt
Maar storingen zijn UIT, alleen motorlampje blijft branden....
K#T
Hammie vroeg of we hem wilde bannen ofzoiets, dus die is ook aan de beurt
Maar storingen zijn UIT, alleen motorlampje blijft branden....
K#T
MG4 2022 (De zwarte RaceChinees)
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Berichten: 8151
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Het is geen draadje wat ik zag maar een plastic stangetje wat op een kogeltje hoort te zitten.M&M schreef:Zit een draadje los in hetvooronder , foto van Harm volgt ....
Postitief : alle medeleven van Citroen rijdend nederland
Het zit van vooraf gezien, rechts boven bij de motor net onder de afdekkap.
Kunnen jullie alvast bomen
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Berichten: 8151
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Hij is al weer thuis!!!!!!!!!!!!!!!
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Zo,
Ben thuis en in afwachting/ na consumptie van de Pizza Quattro Stagioni (Pizza 4-bak?) alvast het volgende.
Inderdaad, nadat Hammie even kort achter het stuur had gezeten, waardoor terstond het lampje "Laag brandstofpeil" ging branden, bij hem vertrokken. De 2e bocht, de N244 op brandt spontaan de melding "ESP/ASR defect" en "Anti-inbraaksysteem defect", en zoals gemeld Black out van de voiture.
Met moeite aan de kant gekregen (Hammie, waar blijft de koffie?
) en eerst maar eens kijken of zij wilde starten. Nope dus.
Oldenhage gebeld en die vertelde idd: op slot, 5 minuutjes wachten en try again. Nope dus.
Lokale Citroëndealer gebeld in de hoop dat die me kon helpen: bel de wegenwacht maar.
Gedaan en met een gezellige aanwaai van Hammie (bedankt voor de koffie
), even onder de motorkap gekeken en geneusd. Sja, niks te zien. Hier rijdt Hammie weg in zijn Slopel van de baas...

Wachten dus maar. Liedje gezongen (er kunnen geen claims voor glasschade worden ingediend), Bonte Pieten gefotografeerd die mij enigszins belaagden vanwege de schijnbare nabijheid van hun nest, en verder maar afwachten. Wel ff wat mensen gebeld: werden jullie al gek van me?
Goed, ANWB erbij na 5 kwartierkes en even naar een veiliger plek gesleept.
Hoewel van goede wil, leek het me dat de monteur zich niet echt raad wist. Extra voeding vanuit de kofferbak (12 en 18V), dat maar eens op de accu gezet, contactspray (was het toch, Hammie?) in de luchtinlaat naar de motor gespoten onder het starten. Niks.
Dit paar keer geprobeerd. Op advies van de wegenwachter eerst maar eens de dieseltank gevuld (was tie met 70 liter leeg of kan er nog meer bij
) bij een tankstation verderop.
We constateerden ook een defect piefje: het kabeltje ervan was losgebroken. Iemand idee?

Uiteindelijk maar eens een van de accupolen losgehaald, gewacht en dit een aantal malen herhaald:
Yep, draaien...maar niet voor lang.
Nog maar eens en nu met hulp van de 18V uit de wegenwachtauto, en extra gas met starten begon de HDi weer tot leven te komen. En ze bleef draaien
Ok, door de wegenwachter achtergelaten, Hammie was er inmiddels ook weer bij, en na afscheid van Hammie te hebben genomen weggereden.
Meteen even gestopt want de buitenspiegels kwamen niet op de juiste positie. Hammie meteen terug, want die dacht waarschijnlijk iets van @#$%^&* of zo.
Verder een relaxte rit naar huis gehad, diverse mensen gebeld en gemeld dat ik weer bewoog.
Onderweg nog de melding "Anti-vervuilingssysteem functioneert niet goed" of iets van dien aanrd. Morgen Eolys vullen denk ik.
Thuis meteen maar even een pizza besteld en in afwachting gepoogd de motor te starten. Vroemmm, in eens.
Plus, nog leuker
: storingslampjes weg en de spiegels die zich herzetten.
Weet jij het, dan weet ik het ook.
Ben thuis en in afwachting/ na consumptie van de Pizza Quattro Stagioni (Pizza 4-bak?) alvast het volgende.
Inderdaad, nadat Hammie even kort achter het stuur had gezeten, waardoor terstond het lampje "Laag brandstofpeil" ging branden, bij hem vertrokken. De 2e bocht, de N244 op brandt spontaan de melding "ESP/ASR defect" en "Anti-inbraaksysteem defect", en zoals gemeld Black out van de voiture.
Met moeite aan de kant gekregen (Hammie, waar blijft de koffie?
Oldenhage gebeld en die vertelde idd: op slot, 5 minuutjes wachten en try again. Nope dus.
Lokale Citroëndealer gebeld in de hoop dat die me kon helpen: bel de wegenwacht maar.
Gedaan en met een gezellige aanwaai van Hammie (bedankt voor de koffie

Wachten dus maar. Liedje gezongen (er kunnen geen claims voor glasschade worden ingediend), Bonte Pieten gefotografeerd die mij enigszins belaagden vanwege de schijnbare nabijheid van hun nest, en verder maar afwachten. Wel ff wat mensen gebeld: werden jullie al gek van me?
Goed, ANWB erbij na 5 kwartierkes en even naar een veiliger plek gesleept.
Hoewel van goede wil, leek het me dat de monteur zich niet echt raad wist. Extra voeding vanuit de kofferbak (12 en 18V), dat maar eens op de accu gezet, contactspray (was het toch, Hammie?) in de luchtinlaat naar de motor gespoten onder het starten. Niks.
Dit paar keer geprobeerd. Op advies van de wegenwachter eerst maar eens de dieseltank gevuld (was tie met 70 liter leeg of kan er nog meer bij
We constateerden ook een defect piefje: het kabeltje ervan was losgebroken. Iemand idee?

Uiteindelijk maar eens een van de accupolen losgehaald, gewacht en dit een aantal malen herhaald:
Nog maar eens en nu met hulp van de 18V uit de wegenwachtauto, en extra gas met starten begon de HDi weer tot leven te komen. En ze bleef draaien
Ok, door de wegenwachter achtergelaten, Hammie was er inmiddels ook weer bij, en na afscheid van Hammie te hebben genomen weggereden.
Meteen even gestopt want de buitenspiegels kwamen niet op de juiste positie. Hammie meteen terug, want die dacht waarschijnlijk iets van @#$%^&* of zo.
Verder een relaxte rit naar huis gehad, diverse mensen gebeld en gemeld dat ik weer bewoog.
Onderweg nog de melding "Anti-vervuilingssysteem functioneert niet goed" of iets van dien aanrd. Morgen Eolys vullen denk ik.
Thuis meteen maar even een pizza besteld en in afwachting gepoogd de motor te starten. Vroemmm, in eens.
Plus, nog leuker
Weet jij het, dan weet ik het ook.
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
C5club Bikkel


Berichten: 269
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:29
Auto: Peugeot 407 XT 2.0-16V HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 126126
Kleur: Gris Fer
Locatie: De Kwakel



