Re: motor stotterde sindsdien trilt de motor
Webers schreef:
Nee ik heb de auto niet laten keuren, dit probleem is recentelijk ontstaan en ik denk niet dat een keuring dit probleem aan het licht had gebracht. Het is gewoon belachelijk dat en auto van 6000 euro 3 maanden later problemen krijgt en de verkopende partij weigert er verder naar te kijken en weigert er iets aan te doen...... (De garantie is gisteren verlopen) Als het nu een auto van 10.00 euro betrof wilde hij wel ernaar kijken wat een onzin of je nu 1000 of 10.000 betaalt hij moet gewoon functioneren....
Wes, het kan inderdaad belachelijk en onterecht zijn als de auto bij een merkdealer (Citroen of niet) of bij een Bovag bedrijf hebt gekocht.
In je eerste bericht noemde je echter ´garantie allen op draaiende delen´, dit duidt op een autohandelaar als verkopende partij. Daar zitten goede en slechte bij, maar in het algemeen stelt de garantie niks voor en is het het papier niet waard waar het op geschreven is. Heb je trouwens garantievoorwaarden op papier ?
Die jongens kunnen ook eigenlijk geen garantie geven omdat ze geen garage zijn maar handelaar. Handel is in- en verkoop, niet repareren of onderhouden.
Ze kijken vaak niet eens naar auto´s die ze inkopen en weer verkopen.
De mindere goden zeggen nee als je de eerste keer voor garantie komt, worden boos als je voor de tweede keer komt zeuren en sturen de hond op je af als je voor de derde keer nog langs durft te komen.
Op zichzelf niks mis mee, als je reële verwachting (lees: GEEN verwachtingen) hebt, want de prijzen zijn vaak erg scherp.
Daarom schreef ik dat als je een auto bij zo´n partij koopt, hou dan rekening met extra onkosten de eerste 6 maanden. Die kosten zou je niet hebben gehad bij een adres met Bovag garantie, maar dan zou jouw auto ook een ander prijskaartje hebben gehad.
Kortom van belang is waar je de auto gekocht heb, vertel het ons maar.
gr. Ronald