Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Berichten: 347
Lid geworden op: 27 jul 2008 13:43
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw
Locatie: Dieren
Bass genoeg is een relatief begrip, ms-C5.
Na het installeren van mijn Helix midbas-luidsprekers is het er wel iets beter van geworden.
Maar nog niet genoeg.
Als ik eindelijk een doorvoer heb gevonden om van de accu naar de kofferbak te komen, ga ik de rest van mijn installatie inbouwen, inclusief de sub-woofer. Pas dan heb ik bass genoeg.
Groeten, Ed
Na het installeren van mijn Helix midbas-luidsprekers is het er wel iets beter van geworden.
Maar nog niet genoeg.
Als ik eindelijk een doorvoer heb gevonden om van de accu naar de kofferbak te komen, ga ik de rest van mijn installatie inbouwen, inclusief de sub-woofer. Pas dan heb ik bass genoeg.
Groeten, Ed
Ook weer een Citroën in het wagenpark!
Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Vroeger, deed ik dat ook wel, subwoofers en dan aansturen met een Lanzar Opti 500 versterker, maar nu niet meer, al dat werk, en ik vind persoonlijk deze wagens iets te gevoelig met al die electronica, bassen geven nogal dippen, of je moet dit met condensator's gaan opvangen.
maar tuurlijk ieder zijn ding, ik ben zeer te vreden zo.
maar tuurlijk ieder zijn ding, ik ben zeer te vreden zo.
Goh, wat ben ik dan een watje. Ik ben volkomen tevreden met Radio 2 over het standaard ingebouwde geluidssysteem... 
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
ik snap wel dat mensen dat allemaal inbouwen
Mijn zoon zijn slopel staat bomvol met bas/versterker/etc en dikke kabels en extra geluid
ik ben al blij met een cd wisselaar en het geluid wat de radio kan opleveren
is nog nooit voluit geweest
zal de leeftijd wel zijn
Mijn zoon zijn slopel staat bomvol met bas/versterker/etc en dikke kabels en extra geluid
ik ben al blij met een cd wisselaar en het geluid wat de radio kan opleveren
is nog nooit voluit geweest
zal de leeftijd wel zijn
Ik heb niet eens een wisselaar 
Berichten: 347
Lid geworden op: 27 jul 2008 13:43
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw
Locatie: Dieren
Och, het is ook niet leeftijd-gebonden, hoor. Ik mag gewoon graag een goed stukje muziek in de auto hebben. En ik heb mijn installatie nog compleet liggen, dus ik hoef het alleen maar in te bouwen. Uiteraard komt er een condensator tussen, om de dippen op te vangen. Nu mijn BSI overleden is, ben ik best wel huiverig voor het electronische systeem van de C5.
Het is overigens geen "zware" installatie, maar meer gericht op SQ (sound quality).
Dus mocht ik eens op een meeting komen, dan hoeft men niet bang te zijn dat er een wild "boomende" C5 aan komt knallen.
Het is overigens geen "zware" installatie, maar meer gericht op SQ (sound quality).
Dus mocht ik eens op een meeting komen, dan hoeft men niet bang te zijn dat er een wild "boomende" C5 aan komt knallen.
Ook weer een Citroën in het wagenpark!
Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
Helemaal ok, eemspoort.. ook ik hou van een heeeeel mooi stukkie muziek. puur gericht op (zoals jij het noemt) SQ. Wellicht licht mijn lat alleen wat hoog...
Ik zit overigens te denken om alleen een actieve subwoofer erbij te plaatsen. Die dan aan te sluiten op de HIGH ingang van dat rare kastje achterin. Volgens mij kan ik de bassen dan wat uit de radio zelf halen en op de subwoofer zetten. Volgens mij krijg je dan met weinig geld veel beter geluid.
Ik zit overigens te denken om alleen een actieve subwoofer erbij te plaatsen. Die dan aan te sluiten op de HIGH ingang van dat rare kastje achterin. Volgens mij kan ik de bassen dan wat uit de radio zelf halen en op de subwoofer zetten. Volgens mij krijg je dan met weinig geld veel beter geluid.
Berichten: 347
Lid geworden op: 27 jul 2008 13:43
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw
Locatie: Dieren
Ik weet niet welk "rare kastje" je bedoelt, maar als daar een High-output van de radio in/op/aan zit, dan kun je daar prima een actieve sub op aansluiten. Blijft alleen de vraag, waar haal je de voeding (12 Volt) vandaan?
Overigens ben ik nu wel nieuwsgierig naar dat "rare kastje", aangezien ik een ander "raar kastje" heb, die high-output omzet naar low-output, zodat ik er mijn versterkers mee kan aansturen.
Overigens ben ik nu wel nieuwsgierig naar dat "rare kastje", aangezien ik een ander "raar kastje" heb, die high-output omzet naar low-output, zodat ik er mijn versterkers mee kan aansturen.
Ook weer een Citroën in het wagenpark!
Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
Het JBL-systeem in de C5 is idd niet het beste wat er te krijgen was bij JBL.
Daarom heb ik een boombox laten bijplaatsen.

Eerst was het ding vastgemaakt een de rug van de achterbank. Maar de vergrendeling van de bank heeft dat extra gewicht niet kunnen verdragen. Daarom wordt de box nu "op z'n plaats" gehouden met een snelbinder. Niet de mooiste oplossing, wel handig om het ding uit de koffer te kunnen halen wanneer veel ruimte nodig is.
De versterker :

De zwarte is de originele JBL, de andere dient enkel voor de box.
Geluid wordt getapt van de radiobedrading, 12V komt vanonder het stuur. Ik heb geen zetelverwarming, maar in de zekeringdoos is wel reeds 30A voorzien.
Het speelt veel beter.
Doch niet perfect, wanneer de versterker voor de box actief is (kan uitgezet worden met extra schakelaar in de koffer) klinkt een licht gefluit van de alternator.
Ook heb ik telkens ik rem een dof klikje. Misschien niet opvallend voor wie het niet weet, maar toch.
Daarom heb ik een boombox laten bijplaatsen.

Eerst was het ding vastgemaakt een de rug van de achterbank. Maar de vergrendeling van de bank heeft dat extra gewicht niet kunnen verdragen. Daarom wordt de box nu "op z'n plaats" gehouden met een snelbinder. Niet de mooiste oplossing, wel handig om het ding uit de koffer te kunnen halen wanneer veel ruimte nodig is.
De versterker :

De zwarte is de originele JBL, de andere dient enkel voor de box.
Geluid wordt getapt van de radiobedrading, 12V komt vanonder het stuur. Ik heb geen zetelverwarming, maar in de zekeringdoos is wel reeds 30A voorzien.
Het speelt veel beter.
Doch niet perfect, wanneer de versterker voor de box actief is (kan uitgezet worden met extra schakelaar in de koffer) klinkt een licht gefluit van de alternator.
Ook heb ik telkens ik rem een dof klikje. Misschien niet opvallend voor wie het niet weet, maar toch.


