Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

Hoi,
Mijn ouders rijden in een C5 sedan 2.0 uit 2004 met 65.000 km op de teller. Nou reed de auto laatste tijd erg stug en waren drempels helemaal een hel om te nemen. Vandaag de auto weggebracht naar de dealer en nu blijkt dat de veerbollen vervangen moeten worden a 150 euro per stuk.
Nou lees ik eigenlijk overal dat de veerbollen wel minimaal 200.000 km mee moeten gaan en heb dit ook tegen de garage gezegd. Ze vinden echter dat 4 jaar een normale leeftijd is! Is dit ook echt normaal? of is dit veel te vroeg
Mijn ouders rijden in een C5 sedan 2.0 uit 2004 met 65.000 km op de teller. Nou reed de auto laatste tijd erg stug en waren drempels helemaal een hel om te nemen. Vandaag de auto weggebracht naar de dealer en nu blijkt dat de veerbollen vervangen moeten worden a 150 euro per stuk.
Nou lees ik eigenlijk overal dat de veerbollen wel minimaal 200.000 km mee moeten gaan en heb dit ook tegen de garage gezegd. Ze vinden echter dat 4 jaar een normale leeftijd is! Is dit ook echt normaal? of is dit veel te vroeg
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
M.i. vrij vroeg, zoals je inderdaad hier kan lezen horen ze normaal gesproken een auto leven mee te gaan ( bij 200K checken en LDS vervangen, that's it )
Alle 4 kapot lijkt mij persoonlijk erg vreemd hoor, misschien voor een 2'de diagnose naar een andere garage gaan
Mochten ze toch 'kapot' zijn kun je b.v. bij bart-ebben of de Vos ook wel 2'dehands exemplaren halen.
Alle 4 kapot lijkt mij persoonlijk erg vreemd hoor, misschien voor een 2'de diagnose naar een andere garage gaan

Mochten ze toch 'kapot' zijn kun je b.v. bij bart-ebben of de Vos ook wel 2'dehands exemplaren halen.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
65000?
Bij een aantal C5's hier op het forum draaien ze 3 ton en meer al mee.... Lijkt mij idd een mooie voor een coulanceregeling bij de garage c.q. citroen....

Bij een aantal C5's hier op het forum draaien ze 3 ton en meer al mee.... Lijkt mij idd een mooie voor een coulanceregeling bij de garage c.q. citroen....
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ik kan mij bijna niet voorstellen dat alle 4 de bollen kapot zijn
1 kapot kan trouwens wel vreemde gevolgen hebben !!
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=8&t=1827
1 kapot kan trouwens wel vreemde gevolgen hebben !!

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

Sorry, het gaat om de twee achterste veerbollen? Ik heb er niet zo heel verstand van, ik weet wel dat het heel geleidelijk ging dat de auto steeds bonkiger ging rijden. Ik ga in ieder geval even navraag doen bij een andere garage
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Je kan ook 2 nieuwe comfortbollen aanschaffen, deze zijn + 50,- p/st i.p.v. 150,-
,mochten het de bollen daadwerkelijk zijn.
Suc6, en laat ons de afloop maar even weten ...

Suc6, en laat ons de afloop maar even weten ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
De bollen horen niet te kunnen lekken, maar bij overbelading is het wel mogelijk dat ze zelf het membraan doorboren. Dit om de BSI te beschermen voor extreme drukpieken.
Als je dus eerst de ene kant stuk maakt, en daarna de andere (en tenslotte de middenbol) dan lijkt het op geleidelijk harder worden.
Als je dus eerst de ene kant stuk maakt, en daarna de andere (en tenslotte de middenbol) dan lijkt het op geleidelijk harder worden.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Mijn ouders hebben het uiteindelijk betaald en inderdaad hij rijdt weer goed. Zij zeiden dat ze regelmatig auto's met 65.000 km hadden gehad warbij de veerbollen kapot waren en dat het niet te voorspellen was.
Er was iets met het ventiel waardoor ze kapot waren. De totale rekening was trouwens 1233 euro dit hield een grote beurt + apk.
Er was iets met het ventiel waardoor ze kapot waren. De totale rekening was trouwens 1233 euro dit hield een grote beurt + apk.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Klinkt als onzin.
Uit de technische beschrijving
De veerbollen hebben de vorm van een schotel
De bollen zijn voorzien van een meerlaags membraan, hetgeen ze een ongelimiteerde levensduur geeft. (iig zo lang als de voorgeschreven LDS-wissel = 200dkm/5jr)
In het bovendeel zit een nood-perforatie mes.
Het doorboren van het membraan voorkomt, dat -door overdruk- metalen delen kunnen wegschieten.
...maw de bollen kunnen alleen leeg als je ze stuk maakt, door overbelading. Er zit geen ventiel in.
Uit de technische beschrijving
Code: Selecteer alles
La forme des spheres de suspension est de type "soucoupe".
Code: Selecteer alles
Les spheres de suspension sont equipees avec une membrane
multicouche qui leurs confere une duree de vie illimitee.
Code: Selecteer alles
Un producoupage de securite de la sphere est realise dans sa partie
superieure.
Code: Selecteer alles
Le producoupage evite en cas d'eclatement par surpression la projection
d'eclats de metal.
...maw de bollen kunnen alleen leeg als je ze stuk maakt, door overbelading. Er zit geen ventiel in.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

C5club Die-Hard


Berichten: 593
Lid geworden op: 15 jul 2007 04:03
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen
Locatie: Zuid-limburg
regelmatig?? nou niet dat wij hier weten,hoor!Renger schreef:Mijn ouders hebben het uiteindelijk betaald en inderdaad hij rijdt weer goed. Zij zeiden dat ze regelmatig auto's met 65.000 km hadden gehad warbij de veerbollen kapot waren en dat het niet te voorspellen was.
Er was iets met het ventiel waardoor ze kapot waren. De totale rekening was trouwens 1233 euro dit hield een grote beurt + apk.
zoals hier vermeldt, minimaal 200.000 km of zelfs oneindig.
Die rekening vind ik ook teveel geld voor een paar bollen te wisselen en grote beurt

Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Het lijkt dan dat de ouders van Renger een aannemingsbedrijf hebben en er een kuubje zand in vervoerd hebben....
Blijft een raar verhaal
Blijft een raar verhaal

Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
tja raar verhaal of niet, de auto is weer gemaakt,
zo langs het forum weten wij toch ook niet hoe en wat precies...
maar ben blij dat ie gemaakt is..

zo langs het forum weten wij toch ook niet hoe en wat precies...
maar ben blij dat ie gemaakt is..
