Lekkend ruitensproeier reservoir
Auteur |
Bericht |
PatrickH
|
 Lekkend ruitensproeier reservoir
Hallo,
Ik heb pas mijn ruitensproeierreservoir bijgevuld omdat ik op het dashbord een melding kreeg dat het leeg was. Een paar dage na het bijvullen kreeg ik weer een melding. Bij het nogmaals bijvullen kwam ik erachter dat er een klein straaltje ruitenvloeistof onder de auto druppelde. Het bleef doordruppelen tot het reservoir weer leeg was. Kan het zijn dat het reservoir lek is, of een slangetje eraf of poreus oid. Hoe kan ik gemakkelijk bij de slangetjes en reservoir komen. Alles is dichtgebouwd boven en onder.
Groetjes.
|
31 aug 2008 13:20 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Lekkend ruitensproeier reservoir
Er is maar 1 oplossing, de voorbumper moet eraf, dan zie je alles.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
31 aug 2008 13:28 |
|
 |
PatrickH
|
 Re: Lekkend ruitensproeier reservoir
Was ik al bang voor. Is er geen andere manier om iets te zien met minder sloopwerk.
|
31 aug 2008 13:48 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
 Re: Lekkend ruitensproeier reservoir
Jawel, zo doen ze het volgens mij bij de garage ook, als ik tenminste mijn bumper bekijk als je als je voor de auto staat aan de linkerkant bij het wiel in de wielkuip, dus aan de bovenkant van de bumper op de hoek zeg maar, daar zit een schroef, die haal je er uit, onderaan weet ik niet zeker, moet je even kijken. AL je dan een klein rukje geeft dan komt ie wel los, het gevolg is dus wel dat de nokjes waar de bumper aan de bovenkant mee vast zit, ook stuk zijn (scheuren af). daar zit dan ook je ruitensproeier pompje. Maar beter is de gehele bumper even demonteren. onderkant een stuk of 5 schroeven samen met de bodemplaat, onder de motorkap een stuk of 3 torxjes samen met de gril komt dan de hele bumper naar voren. Maar kijk eerst even waar die lekt, als het links is dan is of het pompje of een slangetje eraf, of het rubber is poreus van het tankje waar het pompje inzit. Groeten Marcel.
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
31 aug 2008 14:12 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Lekkend ruitensproeier reservoir
grote kans dat er een nieuw reservoir in moet, het scheurt uit waar de pomp erin zit. Vervangen is een eitje. Klik voor groter:   
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
31 aug 2008 14:37 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Lekkend ruitensproeier reservoir
Ja, ik mag volgende week ook een nieuw vat halen bij JO, na 6 jaar. De jongens daar zijn heel rap met het loshalen van de halve bumper en ik hou schone handen gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
31 aug 2008 18:40 |
|
 |
Ries
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 08 dec 2006 15:41 Berichten: 101 Woonplaats: Sassenheim
Auto: C5 Aircross, Business Plus, 1.2 Puretech
Opties: afn. trekhaak - Pioneer speakers - Dakdragers
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2019
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 48000
Kleur: White perl
Naar boven
|
 Re: Lekkend ruitensproeier reservoir
Yup, Helaas geldt voor mij hetzelfde. Binnenkort naar JO voor een beurt APK en een nieuw reservoir. 
|
31 aug 2008 21:49 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: Lekkend ruitensproeier reservoir
Bij mij was ook het tankje lek! Heb de bumper losgehaald (helemaal) en daarna het tankje losgemaakt. Pompje schoongemaakt en tankje met een 2 componenten plastic gelijmd ( hubble bubble heet het spul) rubbertjes eruit gehaald en met vaseline ingevet. Alles in elkaar gedraait en het gaat nu als een tierelier!
Bespaard toch weer een paar knaken!
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
01 sep 2008 19:50 |
|
 |
Dirck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 apr 2008 15:08 Berichten: 225 Woonplaats: Hoofddorp
Auto: break 2,0 exclusive
Opties: veel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10042
Productienummer: 10336
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 146000
Kleur: KPUD ( Bleu ??)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Lekkend ruitensproeier reservoir
Waar heb je dat spul gekocht? Als ik google vind ik van alles maar geen plaksel, mijn tankje is ook niet best meer.
|
01 sep 2008 21:29 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Lekkend ruitensproeier reservoir
Waarschijnlijk is het tankje uit polypropyleen (PP) gemaakt. Deze kunststof is maar lastig te lijmen. Volgens de lijmadviseur op de site van Bison gaat het helemaal niet. Lassen is de aangewezen techniek maar daarvoor is het materiaal te dun. Een speciale lijm is dus essentieel! Ik vond bv. een PE/PP primer waarmee die firma beweert dat er een sterke lijmverbinding gemaakt kan worden. Maar ja, al je met moeite de bumper eraf gesloopt heb zou ik gewoon een nieuw tankje monteren en niet het risico willen lopen dat de boel na verloop van tijd weer gaat lekken. Jacco
|
02 sep 2008 07:36 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: Lekkend ruitensproeier reservoir
Ik heb even gekeken hoe het spul precies heet! Het is double/bubble epoxy. Niet die zooi van de bison, dit is vlietuig gerelateerd materiaal! website http://www.hardmanadhesives.comAls je deze epoxy mengt wordt hij 75°F warm en de verwerkingstijd is 3 tot 5 minuten. Kleine waarschuwing, dit spul is kanker verwekkend!!!
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
02 sep 2008 08:06 |
|
 |
Dirck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 apr 2008 15:08 Berichten: 225 Woonplaats: Hoofddorp
Auto: break 2,0 exclusive
Opties: veel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10042
Productienummer: 10336
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 146000
Kleur: KPUD ( Bleu ??)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Lekkend ruitensproeier reservoir
http://stores.ebay.co.uk/e-crofting_Adh ... idZ2QQtZkmdeze Brit heeft het spul in een zakje, kost nog geen 10tje, maar wat een tankje kost weet ik niet. Dus of het een goede investering is?
|
02 sep 2008 10:16 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Lekkend ruitensproeier reservoir
een slooptank is 20eur IIRC
PP lijmen met epoxy gaat ook niet trouwens, en in de vliegtuigbouw gebruiken ze geen polyprop dus dat is geen referentie.
Daar komt nog bij een lijmnaad is bedoeld om schuifspanning op te nemen, maar in dit geval wordt de lijmnaad op trekspanning belast, dat gaat nooit goed.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
02 sep 2008 12:03 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: Lekkend ruitensproeier reservoir
EvilTwin schreef: een slooptank is 20eur IIRC
PP lijmen met epoxy gaat ook niet trouwens, en in de vliegtuigbouw gebruiken ze geen polyprop dus dat is geen referentie.
Daar komt nog bij een lijmnaad is bedoeld om schuifspanning op te nemen, maar in dit geval wordt de lijmnaad op trekspanning belast, dat gaat nooit goed. Dit ben ik niet met je eens! Dat van de trek/schuifspanning enz. oke dat ben ik met je eens, bij mijn vaatje was de naad nog heel en had ik een scheurtje midden op de tank, was al eens slecht gerepareerd, heb dit spul gebruikt juist omdat het zo goed met kunstoffen gaat en het werkt nou al een half jaar zonder problemen en lekkages! En het spul wordt wel degelijk in de vliegtuigbouw gebruikt, ben zelf vliegtuigonderhoudstechnicus dus weet wat er wel en niet vliegtuig gerelateerd is. Ik heb het geluk dat ik die epoxy van het werk kan meenemen dus de reparatie heeft me behalve een half uurtje eigen tijd niets gekost, maar het is altijd wel handig als er ook nog andere oplossingen worden aangeboden dan alles maar vervangen, lijkt mij dat we daarom toch op dit forum zitten? Maarja dat is aan patrick om te kijken wat hij ermee doet 
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
02 sep 2008 12:33 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Lekkend ruitensproeier reservoir
Bij de beschrijving van epoxylijmen die in dit draadje worden genoemd, wordt plastic als mogelijk toepassinggebied genoemd. Maar als je in detail kijkt, staat daar plastics als polystyreen (materiaal van de witte koffiebekertjes) en ABS (slagvaste kunststof waar bv. telefoons van worden gemaakt) genoemd. Maar geen polypropyleen. Dat is namelijk een apolaire kunststof waar lijmen nauwelijks op hechten, tenzij het oppervlak mechanisch ruw is gemaakt, of het chemisch geetst is. Als reparen kan is dat natuurlijk prima. Maar ik vind wel dat we mensen mnoeten waarschuwen dat lijmen van PP niet triviaal is. Want het is niet zo tof als iemand z'n tankje uitbouwt, lijmt en er achter komt dat hij de verkeerde lijm heeft gebruikt... Als de lijm 10 Euro moet kosten en een tankje van de sloop 20 euro, dan weet ik wel wat ik ga doen...
Jacco
|
02 sep 2008 16:27 |
|
 |
|