Het is ook niet zo vreemd dat xenon witter lijkt (en daardoor de rest wat geler) dat heeft te maken met het kleurenspectrum. Xenon zit in een heel andere range dan bijvoorbeeld halogeen.Rembrandt schreef:Van de buitenste lampjes zijn de bovenste oranje, en dat zijn de knipperlichten. De ondersten zijn de stadslichten, en die stralen een veel geler licht uit dan de xenon.R1200C schreef:Dat zijn toch je richtingaanwijzers???Rembrandt schreef:Ik moet twee setjes hebben, want mijn Astra heeft ook van die oranje stadlichtjes naast het xenon zitten.
Daarom zei ik ook "rechts". Daar kun je het het beste zien. Op de foto zijn de lampen aan, hoewel dat niet heel duidelijk is.
Maar inderdaad, de knipperlichten zijn ook erg oranje, ook als ze uit zijn. Knipperlichten kunnen ook oranje schijnen, terwijl ze wit zijn als ze uit zijn (zie de C5 zijknipperlichten). Vind ik persoonlijk mooier.
Maar bij de Astra heb ik ook nog mistlichten (al gebruik ik ze zelden). Ook deze stralen veel geler uit dan het Xenon. Maar ja, dan kun je wel aan de gang blijven.
Leds zitten weer in een ander spectrum dan xenon dus kleurverschil blijf je houden...