Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
Hertogjan
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 13 jul 2008 18:47 Berichten: 679 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Vakantie perikelen
Vorige week op vakantie geweest in Narbonne (Zuid Frankrijk) en de eerste echte grote rit met de C5 is een groot feest geweest; prachtig verbruik van 1 op 13, 1 op 14 en zweven als de beste. En wat kunnen er een spullen mee! Dat is maar goed ook met 2 meiden van 15 en 17. En die bochtvastheid van deze voiture, man ik krijg er geen genoeg van: vooral als je zeg maar een lange bocht maakt op de momenten dat je van snelweg wisselt. Formidable!
Op een avond dan toch ook maar eens gezellig Narbonne in. C5 keurig in het centrum geparkeerd op een plek waar je overdag betaald parkeert. Na een uur of wat komen we terug, open de wagen met de afstandsbediening en we gaan nietsvermoedend zitten. Ik start madame, maar ze vertikt het. In plaats daarvan word ik getrakteerd op gonggeluiden of zo, hevig tikkende startmotor, binnen en buiten verlichting die begint te flippen als een bezetene en wat dies meer zij. Wat zullen we nou krijgen, ik ben moe en wil naar de camping. Nog maar eens proberen, geen resultaat. Nu vertikt de afstandsbediening het ook nog. Alles flikkert dat het een lieve lust is en 1 ding denk ik zeker te weten; dit komt nooit meer goed. Daar sta je dan, midden in de nacht in Narbonne waar de volgende dag een feestdag zou zijn en ik geacht werd gauw op te zouten, want alles werd ontruimd en alle auto's moesten weg wezen. Voor de feestverlichting zorgde ik op dat moment al ongewild. La police kwam erbij en heeft een depanneur gebeld, alarmcentrale contact zou te lang duren, wegwezen was het devies. Ik zat me op te vreten want zo'n depanneur is niet echt grateloos. Enfin, hij komt eraan (god zij dank, een citroen man!) en plaatst er een hulpaccu op. Pats! lopen. Hulpaccu los, op eigen kracht.....vergeet het maar. Weer opnieuw hulpaccu erbij en lopen die motor. Ik reed vervolgens met kleinlicht en zonder enige verdere electrische apparaten aan achter de depanneur aan, naar diens garage. Een hel van een rit, want madame wou niet. Hevig protesterend via de gongs, piepjes, flikkerende lampjes wilde ze telkens maar afslaan wat ik telkens met de koppeling moest voorkomen, net zoiets als aanduwen zeg maar. Daar aangekomen vertikte ze het echt helemaal en is de hulpaccu er weer opgezet en met half open motorkap de garage in. Zelfs de administratrice zat daar keurig achter de pc! Ach, met vette rekeningen, die me ongetwijfeld boven het hoofd hing, loont dat ook wel. De hulpaccu bleer er nu even op en weg waren de alarmgeluiden, en ze bleef lopen. Het zal toch niet zo zijn dat...........jawel hoor, accu naar z'n grootje. Het kan best zijn dat u, lezer dezes, dit al geconcludeerd had uit het vorenstaande maar ik was te perplex. Ik had de wagen amper 2 weken, had net een grote beurt gehad EN nog een nacontrole, 1 jaar garantie, dus wat kon mij nou gebeuren? Dit dus; want zo'n rottige accu van tegenwoordig geeft niet meer zoals vroeger aan dat hij z'n beste tijd wel heeft gehad. Het kan op enig moment gewoon gebeurd zijn kennelijk.....
Enfin, de man heeft een nieuwe geplaatst, en de auto liep weer als een zonnetje. Alle alarmbellen waren uitgegaan, de afstandsbediening deed het weer, enz. enz. Wel raadde hij aan in Nederland nog een storing uit te laten lezen, die ook op het dashboard te lezen was; het oranje motortekentje plus "Service". Ook verscheen dan een mededeling over uitlaatgas in het display. Gek genoeg was dit alles na een paar keer starten weer weg. Iemand enig idee? Zal ik 'm toch maar laten monitoren?
Allemachtig, wat begint zo'n C5 te flippen als de accu plat is zeg. Dat u dat maar vast weet voor het geval het u mocht overkomen. Niet schrikken hiervan, je C5 wereld stort op dat moment in maar alles komt goed.
Schrikken mag je wel van de gepresenteerde rekening. 370 Euro. Ja, u leest het goed. Onder te verdelen in 112 Euro voor de accu zelf, 163 Euro voor de hulp ter plekke en 33 euro voor het werk in de garage. Zooitje BTW eroverheen en presto.
De wagen heeft het verder onberispelijk gedaan, en eenmaal in Nederland direct de volgende dag naar de garage om de "schade" te claimen want ja, 12 maanden garantie is 12 maanden garantie, niewaar? En toch had ik er moeite mee om dit te claimen. Ik heb een hele fijne goedwillende garage, een citroen specialist, en die heeft destijds wel degelijk ook de accu onderworpen aan een fitheidstest. Dit heeft hij ook niet kunnen voorzien. Dus op hoge poten loop ik er al helemaaaaal niet naar toe. Ik heb hem uitgelegd wat mij overkomen is en dat ik ter plekke 370 Euro diende af te rekenen. Rekening en Creditcard slip erbij ten bewijze van mijn verhaal en vervolgens eens geworden dat hij hiervan 200 voor zijn rekening nam en ik 170.
Ikzelf vind dit billijk, maar u mag daar anders over denken. Hij heeft me cash betaald en zat zich wel te verbijten. Een nieuwe accu kostte hem, als het hier gebeurd was, 55 Euro inkoop......
Heel verhaal, maar we zweven weer, en hoe. Ik zal de wagen nog wel een keer laten monitoren. (ik moet toch nog terug voor wat kleine dingetjes) Amen.
|
22 aug 2008 18:02 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Vakantie perikelen
Dat is ongelofelijk balen! Murphy bepaalt dat dit soort dingen altijd op het meest ongelegen moment komen. Een slechte accu zou toch wel bij de meting opgemerkt moeten worden. Vaak kondigt een slechte accu zich ook van te voren aan doordat electrische onderdelen zich vreemd gaan gedragen. Ramen die niet meer open willen of juist spontaan open gaan. Dit komt door het VAN-bussysteem voor electriek. Dat systeem levert niet alleen de stroom voor de electrische onderdelen maar ook de signalering ´raam open´´raam dicht´. Is de spanning op die bus niet goed of niet constant door een slechte accu dan heb je feest. Waarschijnlijk heb je de auto niet lang genoeg om daar last van te hebben gehad. Het kan denk ook zijn dat een accu ineens van goed naar helemaal kapot gaat, dan konden ze bij de garage ook niks zien. Wat betreft de foutmeldingen: de meesten gaan vanzelf weg als de oorzaak van de melding niet meer voorkomt, zoals je gemerkt heb. Je hoeft dus daarvoor niet naar de dealer. Ze blijven wel in de computer staan, later kan je nog uitlezen dat de meldingen geweest zijn en weer weggegaan zijn. Gelukkig heeft de auto je wel gegeven waar zij voor gemaakt is: heerlijke reiskilometers. Noot voor mezelf: misschien laat ik de accu wel preventief vervangen, die van mij gaat ook al weer 4 jaar mee. Maar ja, ons bent toch zunig....
gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
22 aug 2008 23:43 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Vakantie perikelen
idd balen hoor,
|
22 aug 2008 23:47 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Vakantie perikelen
Accu zeker na 3 √° 4 jaar vervangen, kan zeker veel problemen geven, das balen 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
23 aug 2008 00:24 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Vakantie perikelen
Ronald schreef: Dat is ongelofelijk balen! Murphy bepaalt dat dit soort dingen altijd op het meest ongelegen moment komen. Een slechte accu zou toch wel bij de meting opgemerkt moeten worden. Vaak kondigt een slechte accu zich ook van te voren aan doordat electrische onderdelen zich vreemd gaan gedragen. Niet altijd: ik had geen enkele klacht tot de auto bij de garage niet wou starten. (wat heb ik daar een geluk mee gehad). Het is ook afhankelijk van wat en hoe de accu aan het overlijden is.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
23 aug 2008 08:37 |
|
 |
alzheimer
Erelid
Geregistreerd: 06 feb 2007 22:35 Berichten: 1284 Woonplaats: Ouddorp ZH
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Vakantie perikelen
viewtopic.php?f=6&t=3078ik probeer gewoon niet om het te begrijpen - ik heb de garage inmiddels een nieuwe accu laten monteren
_________________ » de C5kalender «
ex-berline: break:
|
23 aug 2008 12:17 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
 Re: Vakantie perikelen
Shit man, da's balen geweest. Maar ik heb dezelfde ervaring bij mij thuis voor de deur, dat dan weer wel gelukkig, dat ik de auto goed neerzet en een half uur later wil starten en dat niet kon: accu naar zijn grootje. Was wel bij een Xantia dus geen elektronisch vuurwerk 
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
23 aug 2008 13:12 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Vakantie perikelen
alzheimer schreef: http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=3078 ik probeer gewoon niet om het te begrijpen - ik heb de garage inmiddels een nieuwe accu laten monteren ik moest gisteren meteen aan je verhaal denk..
|
23 aug 2008 13:13 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Vakantie perikelen
Hertogjan schreef: Een nieuwe accu kostte hem, als het hier gebeurd was, 55 Euro inkoop......
We lezen er alemaal snel overheen, maar als er nog eens iemand klaagt over zo'n dure accu voor zijn C5 weet je waar het door komt. 
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
23 aug 2008 19:21 |
|
 |
geerts
|
 Re: Vakantie perikelen
Klaverblaadje schreef: Hertogjan schreef: Een nieuwe accu kostte hem, als het hier gebeurd was, 55 Euro inkoop......
We lezen er alemaal snel overheen, maar als er nog eens iemand klaagt over zo'n dure accu voor zijn C5 weet je waar het door komt.  Ja dat kost hij dus inkoop,maar de klant zal wel wat meer moeten betalen,plus nog inzetkosten, tja dan zit je wel wat hoger dan 55 euroos......
|
23 aug 2008 21:51 |
|
 |
beton
V.I.P.
Geregistreerd: 18 maart 2008 20:22 Berichten: 86 Woonplaats: Wirdum
Auto: C5 2.0 HDI Break 110PK
Opties: PDC, VDO,Video-CAM, CDW, AK6 ,
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10006
Productienummer: 10160
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 395000
Kleur: KDD Sable Bivouac
Naar boven
|
 Re: Vakantie perikelen
Ha . ik was al bijna bang dat ik de enige was..... http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=45&t=3143Blij dat het goed voor je is afgelopen.
_________________ ---> This Way To The Future --->
|
24 aug 2008 00:44 |
|
 |
Hertogjan
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 13 jul 2008 18:47 Berichten: 679 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Vakantie perikelen
Allright, soulmate... 
|
24 aug 2008 01:04 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|