Re: C5, ph2 krakende ramen
Klinkt alweer super...
Heb intussen zelf wat eeeuhh 'technisch onderzoek gedaan'

Ik merk dat er namelijk twee soorten gekraak aan de deuren te bespeuren valt,
enerzijds dat van de ruiten die nogal hard in de ramen schuiven bij det dichtgaan en daarbij ergens een druk uitoefenen die op vrij scherp gekraak uitmondt. Dit is dus echt het glas die in de deur/raamkozijn duwt en daar een druk veroorzaakt die een krakend geluid teweeg brengt. Heb dit nog niet tot in detail bekeken maar vermoedt dat dit om de witte plastiek stukjes gaat waarover elders op dit forum een draadje...
Anderzijds is er een gekraak dat onstaat aan de buitenste deurrubbers. Die zijn inderdaad met een soort vilt bekleed welke vreemd genoeg niet goed glijt over het geverfde metaal waar het vilt tegen aandrukt bij gesloten deuren. Je kan het geluid zeer makkelijk zelf veroorzaken als je buiten de wagen staat met gesloten deuren en je duwt met de vingers op het rubber dat aan de buitenkant bereikbaar is. Je merkt meteen dat dit rubber niet goed glijd over het metaal waar het tegen ligt of drukt. Het rubber verspringt als het ware met kleine milimeter stapjes. Dit is het meest storende gekraak. Bij mij altans...
Heel eenvoudig op te lossen als u de kozijnen (waar het rubber tegenaandrukt bij gesloten deur) es invet met een 'bijenwas' of zo... Ikzelf heb het vilt van de deurrubbers ingespoten met een soort boenwas verstuiver welke gebruikt wordt om houten kasten op te blijken. Het gekraak is meteen 100% weg. Als je nu met je vingers op de deurrubbers drukt dan glijd het rubber mooi en maakt geen krakend geluid.
Toch vreemd vind ik dat er een soort incompatibiliteit is tussen de gebruikte deurrubbers en de rest van de wagen. Ik begin te vermoeden dat waar ik de auto kocht ze hem voor levering flink in de carwash geplaatst hebben waarbij deze een waterafstotend product of zo op de wagen hebben gespoten wat de auto plakkerig maakt en het rubber dus niet meer doet glijden, ik zeg het, het is maar een idee...
Intussen rij ik nagenoeg kraakvrij in mn limousine... heerlijk.
Met beste groet.
Hein.