Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
C5club Chief Executive


Berichten: 2884
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Ik was blij dat de auto terug was uit de spuiterij, maar nu even niet meer.
Er is gewoon veel kleurverschil. De auto is in de kleur Noire obsidien. De motorkap en spatbord zijn gespoten en je ziet gewoon kleurverschil met de naastliggende delen. Uiteraard ga ik de volgende week effe terug.
Mijn vraag aan jullie is: hebben jullie ervaring met spuiten en kleurt de nieuwe verf nog bij oid?
Ik zal proberen een foto te maken en hier te plaatsen. Ben daar niet handig in en vraag misschien of ik via de mail hem naar iemand anders mag sturen die de foto hier dan plaatst.
Of is kleurverschil bij een noire obsidien uit 2004 en nu spuiten normaal?
Ik zie van enkele meters afstand al het kleurverschil. De nieuwe delen lijken blauwer/grijzer.
Johan
Er is gewoon veel kleurverschil. De auto is in de kleur Noire obsidien. De motorkap en spatbord zijn gespoten en je ziet gewoon kleurverschil met de naastliggende delen. Uiteraard ga ik de volgende week effe terug.
Mijn vraag aan jullie is: hebben jullie ervaring met spuiten en kleurt de nieuwe verf nog bij oid?
Ik zal proberen een foto te maken en hier te plaatsen. Ben daar niet handig in en vraag misschien of ik via de mail hem naar iemand anders mag sturen die de foto hier dan plaatst.
Of is kleurverschil bij een noire obsidien uit 2004 en nu spuiten normaal?
Ik zie van enkele meters afstand al het kleurverschil. De nieuwe delen lijken blauwer/grijzer.
Johan
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 dec 2007 11:13
Auto: C5 Tourer exclusive 2.0 16v
Opties: Panorama, Pack detection
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 180000
Kleur: Mativoir
Kleur zal niet echt bijtrekken. Denk dat je de spuiter op nieuw aan de slag moet zetten.
oei, dat zal over moeten vrees ik.
Mijn vorige C5 Phase I, ook in Noir Obsedien, had na het overspuiten van een achterspatbord, ook een duidelijk kleurverschil. Het nieuwe zwart was veel zwarter, dan het originele zwart.
Dat is ook nooit meer "bijgetrokken".
Het loont zeker de moeite eens na te vragen wie een goede spuiter kent.
Mijn vorige C5 Phase I, ook in Noir Obsedien, had na het overspuiten van een achterspatbord, ook een duidelijk kleurverschil. Het nieuwe zwart was veel zwarter, dan het originele zwart.
Dat is ook nooit meer "bijgetrokken".
Het loont zeker de moeite eens na te vragen wie een goede spuiter kent.
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mar 2008 19:22
Auto: C5 2.0 HDI Break 110PK
Opties: PDC, VDO,Video-CAM, CDW, AK6 ,
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10006
Productienummer: 10160
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 395000
Kleur: KDD Sable Bivouac
Stuur mij maar even een PB met je email adres , dan plaats ik hem wel even voor je.
---> This Way To The Future --->
C5club Chief Executive


Berichten: 2884
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Beton,
Ik zal er een foto van maken en je opsturen.
citroendriver:
Dat is juist het gekke, mijn oude zwart is veel zwarter dan de nieuw gespoten onderdelen.
Een tijd gelden zocht ik een lakstift en kon het kleurnummer niet vinden bij de verfzaken.
Ze kenden de kleurcode, en dus niet de naam, niet bij citroen. Ik ben toen gaan kijken bij PSA, peugeot dus, en die kende de zwarte kleur code van onze citroen wel. EXLD staat er als code op de kleursticker in de deur.
In de verjaarscalender staat alle noire obsidien als EXL zag ik. Op mijn kleusticker staat echt EXLD. Hoe is dat bij anderen met die prachtige zwarte kleur?
CITROENTJE HELP ME EN KIJK EFFe op je deur kleursticker. En al die anderen met N.O. natuurlijk ook.
Johan
Ik zal er een foto van maken en je opsturen.
citroendriver:
Dat is juist het gekke, mijn oude zwart is veel zwarter dan de nieuw gespoten onderdelen.
Een tijd gelden zocht ik een lakstift en kon het kleurnummer niet vinden bij de verfzaken.
Ze kenden de kleurcode, en dus niet de naam, niet bij citroen. Ik ben toen gaan kijken bij PSA, peugeot dus, en die kende de zwarte kleur code van onze citroen wel. EXLD staat er als code op de kleursticker in de deur.
In de verjaarscalender staat alle noire obsidien als EXL zag ik. Op mijn kleusticker staat echt EXLD. Hoe is dat bij anderen met die prachtige zwarte kleur?
CITROENTJE HELP ME EN KIJK EFFe op je deur kleursticker. En al die anderen met N.O. natuurlijk ook.
Johan
Berichten: 6163
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Obsceen zwart dus...
Je vroeg naar ervaringen met kleur verschil, die van mij is Rouge Profond (diep Rood) en bij mij hebben ze twee maanden terug de achterbumper en het spatbord RA gespoten.
Omdat ze niet zomaar ergens op kunnen houden is ook de rand van het dak meegespoten tot vooraan bij de spiegel waar de eerste naad zit.
Er is absoluut GEEN kleurverschil te zien, ook niet bij heel kritisch kijken.
Je vroeg naar ervaringen met kleur verschil, die van mij is Rouge Profond (diep Rood) en bij mij hebben ze twee maanden terug de achterbumper en het spatbord RA gespoten.
Omdat ze niet zomaar ergens op kunnen houden is ook de rand van het dak meegespoten tot vooraan bij de spiegel waar de eerste naad zit.
Er is absoluut GEEN kleurverschil te zien, ook niet bij heel kritisch kijken.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
C5club Chief Executive


Berichten: 2884
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Ik ben er inmiddels achter, lang leve internet, dat er twee kleuren zwart zijn. Te weten Noir Obsidien en noir Onyx. Beide kleuren zijn bekend bij Citroen, Peugeot en Renault.
Kleucode N.Onyx: EXY
kleurcode N. Obsidien: EXLD bij mij, en de verjaarslijst als EXL
Ik hoop toch niet dat ze deze kleuren verwisseld hebben. kan nog geen foto van beide kleuren naast elkaar vinden. Heeft iemand die of een link?
Johan
Kleucode N.Onyx: EXY
kleurcode N. Obsidien: EXLD bij mij, en de verjaarslijst als EXL
Ik hoop toch niet dat ze deze kleuren verwisseld hebben. kan nog geen foto van beide kleuren naast elkaar vinden. Heeft iemand die of een link?
Johan
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 dec 2007 11:13
Auto: C5 Tourer exclusive 2.0 16v
Opties: Panorama, Pack detection
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 180000
Kleur: Mativoir
Google maar eens op afbeelding met beide kleurnamen.
Wat ik zo kan vinden is dat de ene zonder metallic zou zijn en de andere met. Maar mijn frans is niet zo best.
http://www.forum-auto.com/les-clubs/sec ... 282316.htm
Wat ik zo kan vinden is dat de ene zonder metallic zou zijn en de andere met. Maar mijn frans is niet zo best.
http://www.forum-auto.com/les-clubs/sec ... 282316.htm
Berichten: 10662
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:PHEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 3000
Kleur: Wit
er is nu zelfs een 3e kleur zwart.... noir perlé... 
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Maar ook ter verduidelijking, zwart is de moeiijkste kleur om te spuiten omdat je werkelijk de kleinste verschillen ziet!
Dit vergt dus ook een kundig autospuiter om er iets moois van te maken!
Heel veel succes
Dit vergt dus ook een kundig autospuiter om er iets moois van te maken!
Heel veel succes
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 1267
Lid geworden op: 06 feb 2007 21:35
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Berichten: 6520
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
wat uit de bovenstaande link niet geheel duidelijk wordt is dat Zwart niet alleen in verschillende kleuren, maar ook in verschillende laksoorten komt.
Noir Onyx EXY = Peinture opaque vernie, oftewel platte lak met blanke toplaag (vernis)
Noir Obisien EXL =Peinture nacrée vernie, paarlemoer lak, met blanke toplaag
Noir Perlé ?code? = Peinture nacrée vernie
Noir Kazan EXC = Peinture métalisée vernie, metallic lak, met blanke toplaag
de laatste is geen echte carosseriekleur, maar voor de accessoires zoals de B-stijl.
doen ze dus iets fout met de basislak (kleur zwart) of met de toplaag dan komt er kleurverschil uit, veel ruimte dus voor fouten.
Daarnaast is er ook geen garantie dat de oude lak/vernis z'n kleur/doorzichtigheid gehouden heeft.
Noir Onyx EXY = Peinture opaque vernie, oftewel platte lak met blanke toplaag (vernis)
Noir Obisien EXL =Peinture nacrée vernie, paarlemoer lak, met blanke toplaag
Noir Perlé ?code? = Peinture nacrée vernie
Noir Kazan EXC = Peinture métalisée vernie, metallic lak, met blanke toplaag
de laatste is geen echte carosseriekleur, maar voor de accessoires zoals de B-stijl.
doen ze dus iets fout met de basislak (kleur zwart) of met de toplaag dan komt er kleurverschil uit, veel ruimte dus voor fouten.
Daarnaast is er ook geen garantie dat de oude lak/vernis z'n kleur/doorzichtigheid gehouden heeft.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Chief Executive


Berichten: 2884
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Deze ochtend bij het schadeherstel bedrijf geweest. De auto wordt opnieuw gespoten. De verkeerde kleur is erop gekomen!!!!!!!!! Ze zijn blijkbaar van een soort van standaard zwart uitgegaan van citroen. Teminste zo'n soort opmerking meende ik te horen.
Maar op 1 september gaat de kleur EXLD(zoals op de kleurcode is vermeld), noir obsidien, er wel opkomen.
Eveltwin: wil je onze C5 niet beledigen dat haar make-up niet meer goed zou zijn, ze is zo jong als ze zich voelt. Pas maar op met oversteken voor C5en in de kleur Noir Obsidien
Ik heb de lak laten bekijken door een andere lakspecialist, die gaf aan dat de lak verder goed en egaal van kleur is. Wanneer ze de goede kleur erop spuiten komt dat wel goed.
Ik hoorde bij de citroen dealer dat de N.O. een lastige kleur is. Ook de werkplaats man had schade gehad en laten spuiten. En ook zijn auto (C5 in Noir Obsidien) moest opnieuw gespoten worden.
Ik vindt het wel wat onzorgvuldig van dit schadeherstel bedrijf. Eerst gaven ze me een auto zonder APK mee, en nu dit. Een foutje kan, maar er is toch controle lijkt me zo. Als ik het zie dan met de spuiter/afwerker het toch ook zien. Valt me dus gewoon tegen. Of ben ik nu een zeikerd?
Maar het wordt hersteld dus. Een andere opvatiing van schade herstel bedrijf
Johan
Maar op 1 september gaat de kleur EXLD(zoals op de kleurcode is vermeld), noir obsidien, er wel opkomen.
Eveltwin: wil je onze C5 niet beledigen dat haar make-up niet meer goed zou zijn, ze is zo jong als ze zich voelt. Pas maar op met oversteken voor C5en in de kleur Noir Obsidien
Ik heb de lak laten bekijken door een andere lakspecialist, die gaf aan dat de lak verder goed en egaal van kleur is. Wanneer ze de goede kleur erop spuiten komt dat wel goed.
Ik hoorde bij de citroen dealer dat de N.O. een lastige kleur is. Ook de werkplaats man had schade gehad en laten spuiten. En ook zijn auto (C5 in Noir Obsidien) moest opnieuw gespoten worden.
Ik vindt het wel wat onzorgvuldig van dit schadeherstel bedrijf. Eerst gaven ze me een auto zonder APK mee, en nu dit. Een foutje kan, maar er is toch controle lijkt me zo. Als ik het zie dan met de spuiter/afwerker het toch ook zien. Valt me dus gewoon tegen. Of ben ik nu een zeikerd?
Maar het wordt hersteld dus. Een andere opvatiing van schade herstel bedrijf
Johan
Berichten: 6520
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Het is niet beledigend bedoeld. Ik ben gewoon realist, maar in ons klimaat en met een zwarte auto van zo'n 5jaar is kleurverschil zeer onwaarschijnlijk. Aan de anders kant had ik collega's met Aldi A4s die al binnen een jaartje of twee dergelijke problemen hadden (kleurverschil op de auto)JHV schreef:Eveltwin: wil je onze C5 niet beledigen dat haar make-up niet meer goed zou zijn, ze is zo jong als ze zich voelt.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Chief Executive


Berichten: 2884
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
EvelTwin,
Ik zal de boodschap aan d'r overbrengen. Zoals alle citroen's is ze wel erg eigenwijs en niet vergevings gezind
Ik ken idd de werking en het verkleuren van auto's in enkele jaren tijd. Een buurman van ons had dat bv met zijn mercedes.
Dat zal vast een troost voor je zijn, want ik heb haar verder goed onder de knie, dus dat oversteken komt vast ook wel goed. Ze heeft na dit lezen je excuses aanvaart.
Bovendien staat ze nu te jubelen omdat ze zich erkend voelt in de verkeerde make up.
Jemig die C5 leeft echt merk ik.
Johan
Ik zal de boodschap aan d'r overbrengen. Zoals alle citroen's is ze wel erg eigenwijs en niet vergevings gezind
Ik ken idd de werking en het verkleuren van auto's in enkele jaren tijd. Een buurman van ons had dat bv met zijn mercedes.
Dat zal vast een troost voor je zijn, want ik heb haar verder goed onder de knie, dus dat oversteken komt vast ook wel goed. Ze heeft na dit lezen je excuses aanvaart.
Bovendien staat ze nu te jubelen omdat ze zich erkend voelt in de verkeerde make up.
Jemig die C5 leeft echt merk ik.
Johan





