Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Kennelijk ben ik een erg rustige rijder of ik wind mij niet zo vaak op.
Maar vandaag moest ik een keer claxoneren.....
Maar het bleef stil.
Nu heb ik het ooit wel eens gehad met een vorige auto dat ie ook vastgeroest zat.
Maar waar zitten de claxons verstopt in al dat plastic tegenwoordig?
Iemand een idee?
Dank alvast.
Maar vandaag moest ik een keer claxoneren.....
Maar het bleef stil.
Nu heb ik het ooit wel eens gehad met een vorige auto dat ie ook vastgeroest zat.
Maar waar zitten de claxons verstopt in al dat plastic tegenwoordig?
Iemand een idee?
Dank alvast.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Normaal links voor?
Oh dat was bij mijn slopel. Ik weet niet ga wel kijken. 
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
De C5 reageert wel altijd een beetje laat met de claxon en je moet hem even ingedrukt houden.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
De vertraging is hooguit een fractie van ee seconde.EW schreef:De C5 reageert wel altijd een beetje laat met de claxon en je moet hem even ingedrukt houden.
En als het stil blijft istie toch echt kapot
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
dat is waar. Maar kort indrukken (tik erop) blijft het wel wat stilletjes....
Ben er trouwens nog steeds niet aan gewend dat de bediening op het stuur zit....
Als ik wil claxoneren verschijnt er in het display: automatische lichten aan.....
Ben er trouwens nog steeds niet aan gewend dat de bediening op het stuur zit....
Als ik wil claxoneren verschijnt er in het display: automatische lichten aan.....
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Com2000?
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
de man vraagt waar hij zit......
als de tekening klopt.. ongeveer onder de accu.

als de tekening klopt.. ongeveer onder de accu.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
zit de claxon ook op de com2000?EvilTwin schreef:Com2000?
Die melding van mij ontstaat trouwens gewoon omdat ik nog steeds in een reflex op de lichtstengel duw als ik wil toeteren....
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Ja de claxon zit idd links voor mooi achter de bumper weggewerkt!
Wil je erbij komen moet je op zijn minst de spatschermpjes links voor weg halen, of even de bumper lostrekken.
Dan zie je hem zitten is een gewone dubbele hoorn, weet van de saxo dat ze wel eens graag vol met water lopen dus hoop niet dat dat bij jou het geval is!
Succes met repareren!
Wil je erbij komen moet je op zijn minst de spatschermpjes links voor weg halen, of even de bumper lostrekken.
Dan zie je hem zitten is een gewone dubbele hoorn, weet van de saxo dat ze wel eens graag vol met water lopen dus hoop niet dat dat bij jou het geval is!
Succes met repareren!
Citroen 2cv6 spécial 1986
Ga er niet direct vanuit dat de claxon stuk is! Die dingen zijn tegenwoordig zo goed dat ze het "bij wijze van spreken" na een jaar onder water nog doen.
Waar het bij de PSA modellen aan kan liggen is heel simpel, in je stuur! Daar zit een ring die wel eens kan oxideren en daardoor geen goed contact meer maakt.
Stuur open maken, en dan deze ring controleren. Is iig makkeijker dan ergens onder een bumper de claxon loshalen!
Waar het bij de PSA modellen aan kan liggen is heel simpel, in je stuur! Daar zit een ring die wel eens kan oxideren en daardoor geen goed contact meer maakt.
Stuur open maken, en dan deze ring controleren. Is iig makkeijker dan ergens onder een bumper de claxon loshalen!
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
in een rokersauto zijn alle contacten in het blikveld van de chauffeur verdacht.
Maar dan zou de claxon in een andere stuurstand wel kunnen werken
Uiteraard. De ring waar Nodri over spreekt is een "contact tournant" onderdeel van de Com2000.zit de claxon ook op de com2000?
Maar dan zou de claxon in een andere stuurstand wel kunnen werken
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Ik heb het bij mijn auto ook gehad, de ring druk je op contacten als je de claxon indrukt. Op die plekken was de ring geoxideerd, schuurpappiertje eroverheen en toeteren als een gek!
dank voor alle locaties die zijn opgegeven. Ik ga dus maar eens achter de plastic binnenschermen kijken zodat ik in de "loze" ruimten van de bumper kan koekeloeren.
Helaas is het toch echt de claxon en niet de stuurbediening.
Inmiddels een half uurtje met de knop ingedrukt gereden. En nu bromt er iets in vooronder...............hij doet dus weer iets. maar stuk is ie dus wel.
Helaas is het toch echt de claxon en niet de stuurbediening.
Inmiddels een half uurtje met de knop ingedrukt gereden. En nu bromt er iets in vooronder...............hij doet dus weer iets. maar stuk is ie dus wel.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Hoe is hij dan door de APK heen gekomen? 
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Domme vraag, zonder claxon natuurlijk.
Johan
Johan

