Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Is een HDI 1.6 goed genoeg? 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 jul 2007 10:08
Berichten: 377
Woonplaats: H'doorn
Auto: Citroen C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk
Opties: Dakraam, Airco, Electrische ramen, Xenon i.c.m. LED, kentekenplaten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10399
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: Gris Fer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is een HDI 1.6 goed genoeg?
is denk ik ook wel een goede tip, let op de hoeveelheid krasje en deukjes, zowel van binnen als van buiten. (thankz EvilTwin)

_________________
Citroën C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk Gris Fer
Citroen C2 VTS 125PK 1.6 16v in 't Blue Grand Pavois


EX- Citroën Saxo SX 3drs 1.4i Blue Grand Pavois (125000 km)


26 maart 2008 18:22
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15
Berichten: 1617
Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is een HDI 1.6 goed genoeg?
EvilTwin schreef:
probleem met ex-leaserts:

1. laatste beurt is vaak overgeslagen/uitgesteld en laatste slijtage onderhoud niet uitgevoerd (banden, remmen, distributie etc.)
2. dealers moeten bij iedere beurt voor alles toestemming krijgen vd leasemaatschappij (bij particulieren is het meestal andersom)
3. berijders zijn er minder zuinig op (simpel te zien aan krasjes, ook interieur, dorpels etc.)
4. worden aangeboden met minimale garantie (of niks)

geen probleem als je dat ook terugziet in de prijs.


Ik ben het niet helemaal met je eens. Punt 1 en 2 klopt, maar neem wel mee dat de auto gedurende zijn leasetermijn wel alle beurten gewoon krijgt. Tevens wordt er niet bezuinigd op olie, ruitenwissers, banden, enz....Pas op het einde van de looptijd wordt er met de hand op de knip onderhoud gepleegd.

Ik vind je echter te kort door de bocht gaan als je stelt dat leaserijders er minder zuinig op zijn. Als leaserijder ervaar ik dat anders; ook als ik naar mijn collega's kijk. Ook leaserijders hebben een eigen risico opgelegd gekregen van de leasemij en dat is toch al snel € 300 tot € 500 per jaar/akkefietje.
Punt 4 is ook niet altijd zo. In mijn zoektocht naar onze huidige dame zie je idd een hele hoop kaf aangeboden door personen/bedrijfjes van een nog meer bedenkelijk allooi. Maar een groot deel wordt ook gewoon door dealers aangeboden met (Bovag) garantie.

En ja, daar betaal je voor omdat het risico toch door iemand betaald dient te worden en tegenwoordig alleen nog maar de Zon voor niks opgaat. Alhoewel dat laatste ook niet meer zeker is; er wordt in Den Haag vast nog wel een belastinkje voor verzonnen... ;)

_________________
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.


26 maart 2008 18:31
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is een HDI 1.6 goed genoeg?
Ik blijf toch bij mijn beweringen

Citaat:
Punt 1 en 2 klopt, maar neem wel mee dat de auto gedurende zijn leasetermijn wel alle beurten gewoon krijgt.


Iedereen met een leasebak heeft wel eens meegemaakt dat men vroeg om iets (bijv banden, ruitenwissers) maar dat er door de leasemaatschappij een veto werd uitgesproken; alles is afgeknepen.

Citaat:
Tevens wordt er niet bezuinigd op olie, ruitenwissers, banden, enz....Pas op het einde van de looptijd wordt er met de hand op de knip onderhoud gepleegd.


toch wel, filters overgeslagen, geen nieuwe remvloeistof etc. Let erop dat bij een C5 de 120dkm iets meer behelst dan een normale 20/30dkm beurt en dat juist die beurt maar half gedaan wordt (omdat bij 140dkm de lease ophoudt bijv.)

Citaat:
Ik vind je echter te kort door de bocht gaan als je stelt dat leaserijders er minder zuinig op zijn. Als leaserijder ervaar ik dat anders; ook als ik naar mijn collega's kijk. Ook leaserijders hebben een eigen risico opgelegd gekregen van de leasemij en dat is toch al snel € 300 tot € 500 per jaar/akkefietje.


Op zoek naar mijn C5, maar ook bij het helpen met zoeken voor anderen is me dat toch iedere keer weer opgevallen. Zelfs bij handelaren met een betere reputatie (ik werkte tegenover de voorganger van autovitel) zie je keer op keer die typische "ruige" gebruikssporen.

Een kennis van me had tijdelijk een lease C5 (had al het grootste deel van z'n looptijd erop zitten) en daarop zag je gebruikerssporen die je niet voor kunt stellen; alsof een grote hond op alle deurpanelen had lopen knagen.

Citaat:
Punt 4 is ook niet altijd zo. In mijn zoektocht naar onze huidige dame zie je idd een hele hoop kaf aangeboden door personen/bedrijfjes van een nog meer bedenkelijk allooi. Maar een groot deel wordt ook gewoon door dealers aangeboden met (Bovag) garantie.


Bovag aangesloten zijn ze in feite verplicht tot de standaard bovag garantie, maar daar zitten handelaren dus niet aan vast.

Ik zeg ook niet dat het altijd zo is, maar wel overwegend. Leasebakken komen niet bij merk-dealers terecht; alleen heel jonge uit de pool van Citroen Nederland zelf (max 20dkm of halfjaar, zoals de mijne)


Nog even terugkomend op mijn eerdere waarschuwing, auto's worden (ook bij dealers) regelmatig verkeerd aangeduid, bijv een actiemodel als LP of zelfs Exclusive. Motorisatie (inhoud roetfilter) Etc.

Voor de autozoekers hier, een van de sponsoren heeft incorrect een 1.6HDiF op z'n site staan (opgevoerd als 2.0L NB) waar volgens de RDW database geen roetfilter op zit (voor de liefhebbers 16-PP-ZK)

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


26 maart 2008 19:31
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is een HDI 1.6 goed genoeg?
EvilTwin schreef:
Voor de autozoekers hier, een van de sponsoren heeft incorrect een 1.6HDiF op z'n site staan (opgevoerd als 2.0L NB) waar volgens de RDW database geen roetfilter op zit (voor de liefhebbers 16-PP-ZK)


schei uit over die rdw, volgens die database heeft de 2.2 van klaverblaadje ook geen roetfilter en hij zit er toch gewoon op.
en volgens mij is hier nog iemand die een 1.6hdif heeft waarvan de rdw database zegt geen roetfilter..

dus die rdw database is ook maar :smt017


26 maart 2008 19:35
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is een HDI 1.6 goed genoeg?
deze dus
viewtopic.php?f=1&t=2392&st=0&sk=t&sd=a&start=30


26 maart 2008 20:54
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is een HDI 1.6 goed genoeg?


dat draadje brengt alleen maar meer verwarring; het is heel simpel:

Als de officiële emissie opgave boven de 5mg/km is dan heb je volgens de rdw database geen roetfilter. Die database klopt gewoon.

Zowel de 1.6HDi break als de 1.6HDiF break voldoen niet aan die norm (resp 41mg/km en 6mg/km)
De 1.6HDiF berline wél (3mg/km, Berline 1.6HDi zonder FaP=41mg/km)

Dat zijn de getallen die Citroen heeft opgegeven voor de officiële typegoedkeuring:
http://www.kfztech.de/Unterricht/downlo ... 05_int.pdf

De bovenstaande auto zou dus wel een filter kunnen hebben, maar dan zou hij een andere type aanduiding hebben in de rdw-database. (HDiF ipv HDi)
Hoe dan ook, of er nu een filter inzit of niet, hij krijgt toch de aantekening geen roetfilter.

Dat geldt dus voor de 1.6HDiF break en de Ph.II 2.2HDi bva4 (klaverblaadje) maar ook voor andere auto's met roetfilter (de busjes met 2.2HDi sommige Vito's etc.)

Citroen had gewoon niet op moeten geven, dat er 6mg/km uit komt, maar 5mg/km of nog minder (er komt nml in de werkelijkheid veel minder uit).

Zie ook dit verhaal:
viewtopic.php?f=5&t=1402&st=0&sk=t&sd=a&hilit=rdw+roetfilter&start=55

De RDW is niet degene die fout zit. Mensen die een auto die niet aan de norm voldoet, verkopen als een auto met roetfilter zitten wel fout. Wat de RDW gewoon moet doen (voor die paar auto's die "verkeerd" in de database zitten) is een herkeuring aanbieden.

Gezien de mogelijke problemen met Amsterdam of Duitsland (en een mogelijk belasting-voordeel in België) lijkt het me wel zinvol om hierop streng te letten bij aankoop van de voornoemde C5 typen.

De oplossingen zijn dus vooralsnog, voor de Ph.II:
-alleen een 1.6HDiF als berline te kopen
-break alleen icm 2.0HDiF
-dealer mogelijkheid tot herkeuring te laten uitzoeken.
-korting afdingen

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


27 maart 2008 11:43
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4887
Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is een HDI 1.6 goed genoeg?
EvilTwin schreef:
De oplossingen zijn dus vooralsnog, voor de Ph.II:
-alleen een 1.6HDiF als berline te kopen
-break alleen icm 2.0HDiF
-dealer mogelijkheid tot herkeuring te laten uitzoeken.
-korting afdingen

Ik zou nou iets heel flauws over Breaks kunnen zeggen.
Eigenlijk zou je van C-NL mogen verwachten dat ze het maximale doen om in NL toch de status ´met roetfilter´te krijgen. Als zij kunnen aantonen dat de auto´s voldoen aan de norm en voor homologisatie kunnen zorgen dan zijn huidige eigenaren ook van de ellende af.

gr. Ronald

_________________
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)


29 maart 2008 01:14
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is een HDI 1.6 goed genoeg?
Ronald schreef:
Eigenlijk zou je van C-NL mogen verwachten dat ze het maximale doen om in NL toch de status ´met roetfilter´te krijgen. Als zij kunnen aantonen dat de auto´s voldoen aan de norm en voor homologisatie kunnen zorgen dan zijn huidige eigenaren ook van de ellende af.


Ze kunnen niet met terugwerkende kracht de typegoedkeuring veranderd krijgen. Dus de enige mogelijkheid is een individuele keuring, die je dan afzonderlijk zou moeten doen voor de rdw, om Amsterdam in te mogen en bij de TÜV om Duitse steden in te mogen.

Citroën-NL zelf kan geen auto's keuren, dus het enige wat ze kunnen doen is faciliteren bij georganiseerde roetmetingen (bij de rdw) Gezien de moeite die er gedaan werd om retrofits te organiseren, zou dat moeten kunnen. NB die retrofits werden geplaatst zonder keuring en er is inmiddels gebleken dat ze überhaupt niet aan de normen voldeden! Het grote verschil is echter dat daarbij voor de dealers winst te behalen viel (600eur subsidie) maar bij een herkeuring heeft alleen de eigenaar (en de rdw) baat.

Als (potentiële)eigenaar moet je gewoon afwachten in hoeverre je hiervan last gaat hebben, of je wilt herkeuren en wat dat dan gaat kosten. In de tussentijd moet je gewoon afdingen als je interesse hebt voor een C5 HDi die op papier niet aan de norm voldoet. Wil je die last en onzekerheid niet dan zoek je er gewoon een uit die wél aan de norm voldoet.

Overigens had Citroen-NL makkelijk gebruik kunnen maken van het gat in de subsidie regeling, door zijn eigen vervangings-filters als retrofit filters goedgekeurd te krijgen. De HDiF levert veel minder dan 5mg/km, maar voor een retrofit filter geldt dat het 50% moet tegenhouden. Een 1.6HDiF die met 6mg/km is opgegeven, moet dus dan bij een herkeuring (met een nieuw filter) op mg/km uitkomen (makkelijk haalbaar)

De 1.6HDiF break eigenaren hadden dan aan die vermindering voldaan en in feite gratis een update van hun FaP gehad. (idem voor 2.2HDi bva4 ph.II, p607, C8 etc.)

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


29 maart 2008 11:08
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Geregistreerd: 06 nov 2007 20:37
Berichten: 819
Woonplaats: Epe
Auto: Citroën C5 Aircross 1.6 PT EAT8 Business Plus
Opties: Alle Opties + Street View Live
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 112000
Kleur: Noir Perla


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is een HDI 1.6 goed genoeg?
Beste Lezers,

Op vrijdag 25 juli 2008 hebben wij een 1.6 HDiF Break gekocht van november 2005. Aankomende vrijdag 8 augustus gaan we haar (want zonder trekhaak) ophalen. Volgens de verkoper zit er een roetfilter op, maar in de RDW database staat zij aangemeld zonder roetfilter. We zijn zeer benieuwd of er inderdaad wel of niet een roetfilter gemonteerd is, anderzijds rijden we toch niet in Duitsland of A'dam en geen roetfilter betekend m.i. minder onderhoud = minder kosten, We hebben een Peugeot 107 (A-Label) om het millieu te sparen en een C5 als werkpaard en long distance vervoer.
We houden jullie op de hoogte!

Groeten,

Eveline & Albert.

_________________
Peugeot 107 5 drs. XS Noir Caldera 2008 (ma femme)

Onze Citroën historie:
2 CV 6 (moi)
2 CV 4 (moi)
2 CV 6 (moi)
BX Berline 1600 TZI Automaat (moi)
XM Berline 2.0 LPG (moi)
XM Berline 2.1 Diesel (moi)
Xantia Break 1900 TD (moi)
Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme)
C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)

Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans


03 aug 2008 15:59
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is een HDI 1.6 goed genoeg?
Daar is wel wat over te vinden: Ja, er zit een filter op, maar dat is aangemeld met een partikelgrootte die net te groot is om goedgekeurd te worden....

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


03 aug 2008 18:19
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is een HDI 1.6 goed genoeg?
er staat door ET genoeg hierover geschreven....
ik ga ervanuit dat ie er gewoon op zit, maar die .... van de rdw hebben het weer verkeerd in hun database staan.


04 aug 2008 07:55
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is een HDI 1.6 goed genoeg?
ronama schreef:
er staat door ET genoeg hierover geschreven....
ik ga ervanuit dat ie er gewoon op zit, maar die .... van de rdw hebben het weer verkeerd in hun database staan.


Ik heb het al vaak genoeg gezegd, maar de rdw is niet het probleem. De wetgever heeft de grens op 5mg/km gelegd. De rdw houdt zich hieraan. De database KLOPT dus.

Helaas heeft citroen de C5 1.6HDiF break opgegeven als 6mg/km en krijgt dus de vermelding GEEN roetfilter.
De C5 1.6HDi zonder FaP, evenals iedere auto zonder filter, zit tegen de 25mg/km en krijgt dezelfde vermelding in de database: GEEN roetfilter.Die grens van 5mg/km komt niet helemaal uit het niks, het is de Euro_5 grens (sept.2009)

in Duitslanfd heb je geen probleem, de Duitse registreerd namelijk wel de fysieke aanwezigheid van een filter.

Citroen had gewoon in 2004 iedere auto met FaP moeten certificeren met max 5mg/km, dan was er geen probleem geweest. Jammer dat de technologische voorsprong die men had met het FaP, ze uiteindelijk in de staart heeft gebeten. Men had gewoon al vijf jaar lang goede sier kunnen maken, door te zeggen dat hun auto's al aan Euro 5 voldeden, zoals er nu fabrikanten schermen met Euro_6 (sept.2014!)

Een soortgelijke probleem heb je nu met de BPM, omdat dit oojk PM10 afhankelijk is geworden (malus 200eur/mg) Het maakt dus uit of men 1mg/km of 5mg/km opgeeft. In principe had citroen voor alle FaPs gewoon 1mg/km moeten opgeven.

Tenslotte nog dit, wil je echt weten of er fysiek een filter onderzit dan kun je beter naar het VIN kijken dan naar de rdw:
viewtopic.php?f=5&t=1402&start=7

Berline phase II
Code:
1.6 HDi BVM5 (DV6TED4 FAP) : RC9HZC
1.6 HDi BVM5 (DV6TED4 sans FAP dépollution L4) : RC9HYB

Break phase II
Code:
1.6 HDi BVM5 (DV6TED4) : RE9HZC
1.6 HDi BVM5 (DV6TED4 sans FAP dépollution L4) : RE9HYB


Een handelaar moet je dit VIN zo kunnen vertellen; het is te lezen door de onderrand van de voorruit en staat ook op het kentekenbewijs.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


04 aug 2008 10:51
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is een HDI 1.6 goed genoeg?
het klopt idd wat je zegt maar het moet toch simpel aantepassen zijn op het moment dat je weet dat er 1 onder zit.
en dat is nu dat regeltjes gen...k, en dat doet de rdw dan weer niet..
citroen heeft idd al jaren niks gezegd over de Fap terwijl hij in 2001 al op de 2.2hdi zat... :smt017


04 aug 2008 10:54
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is een HDI 1.6 goed genoeg?
ronama schreef:
het klopt idd wat je zegt maar het moet toch simpel aantepassen zijn op het moment dat je weet dat er 1 onder zit.
en dat is nu dat regeltjes gen...k, en dat doet de rdw dan weer niet..


...klagen bij de wetgever, niet de ambtenaar die alleen maar z'n werk doet.

Citaat:
citroen heeft idd al jaren niks gezegd over de Fap terwijl hij in 2001 al op de 2.2hdi zat... :smt017


Sinds 2000 in de p607 ...

Bij citroen zijn eigenlijk al sinds de Activa redelijk bang om al te technologisch vooruitstrevend over te komen. Het volk mocht het eens niet begrijpen, dan stel je jezelf als merk bloot aan kritiek ("ingewikkeld spul; zal wel stuk gaan...") Ze komen hooguit in het nieuws met simpele gadgets als AFIL of een vast stuurhart.

Maar vroeger deden ze dat ook, in de DiRaVi pers-documentatie werd het werkelijke fly-by-wire karakter ook verhuld (wellicht bang om verboden te worden?). DiRaVi werd vermarkt als een snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging, indertijd op zich al een unicum.

De DS kennen mensen ook vooral vanwege de vormgeving en de vering, maar men vergeet:
-het spaceframe,
-nylon dashboard,
-crashzone met reservewiel,
-polyester dak
-schijfremmen voor, noodrem op voorwielen
-4bak halfautomaat
-lichtmetalen wielophangingselementen
-etc.

En als men het over de 3e neus heeft dan toch meestal over de meesturende koplampen,
maar men vergeet:
-EFI (1967)
-remblokslijtage waarschuwing
-halogeen (2e neus al)


Tenslotte nog dit, Peugeot was de eerste fabrikant met een turbo-Diesel personenauto in 1978, en Citroen zelfs de eerste fabrikant met een Diesel personenauto in 1935! Maar hoor je ze daar ooit over?

Sterker nog het staat niet eens op de Citroën-site, maar wel bij bijvoorbeeld Shell en Ricardo, die de technologie leverden,
http://www.ricardo.com/investors/compan ... anyhistory
http://www.shell.com/home/content/motor ... iesel.html

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


04 aug 2008 13:28
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is een HDI 1.6 goed genoeg?
EvilTwin schreef:
Helaas heeft citroen de C5 1.6HDiF break opgegeven als 6mg/km en krijgt dus de vermelding GEEN roetfilter.
De C5 1.6HDi zonder FaP, evenals iedere auto zonder filter, zit tegen de 25mg/km en krijgt dezelfde vermelding in de database: GEEN roetfilter.Die grens van 5mg/km komt niet helemaal uit het niks, het is de Euro_5 grens (sept.2009)


Sinds kort hebben ze een toevoeging erbij zodat we dus niet helemaal meer worden afgedaan als "luchtvervuilers"

RDW schreef:
Er zijn ook voertuigen die wel een affabriek roetfilter hebben, maar daarmee toch nog meer dan 0,005 gram/km roetdeeltjes uitstoten. De RDW registreert voor deze voertuigen dan geen Affabriek roetfilter, maar 'Nee'.


Mijn C5 2.2HDI heeft nu bijna 50.000 km gereden en naar aanleiding van dit verhaal ben ik er laatst eens ondergekropen om de uitlaat te bekijken.

Bij mijn Bora hoefde je geen vinger in de pijp te steken om te zien dat het één grote roetmassa was daarbinnen, ik kreeg altijd het idee dat die VAG diesels op kaarsvet reden, wel zuinig maar niet erg schoon.

De pijp van de 2.2HDI daartegen was absoluut SCHOON, met je vinger erdoor, en GEEN roet, met een zaklamp er ingeschenen, gewoon nieuw van binnen, of er nooit uittlaatgas doorheen gegaan is.

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


04 aug 2008 13:33
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.