PS. mocht je gaan, zeg het dan ff, ik heb nog wat vakantiedagen over!
Neem er dan direct 230000 mee, ples 460000 led lampjes, dan kan het wel uit denk ik als je ze voor NL prijs wegdoet!
PS. mocht je gaan, zeg het dan ff, ik heb nog wat vakantiedagen over!

PS. mocht je gaan, zeg het dan ff, ik heb nog wat vakantiedagen over!
Berichten: 347
Lid geworden op: 27 jul 2008 13:43
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw
Locatie: Dieren
Plek genoeg, dat wel.
Ook weer een Citroën in het wagenpark!
Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 19 apr 2008 17:39
Auto: Geen C, maar DS5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Nodri schreef:Neem er dan direct 230000 mee, ples 460000 led lampjes, dan kan het wel uit denk ik als je ze voor NL prijs wegdoet!
Kijk maar uit met het meenemen van dergelijke aantallen. Voor je het weet ga je daar mooi "het schip mee in"
Berichten: 347
Lid geworden op: 27 jul 2008 13:43
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw
Locatie: Dieren
Ojee, daar gaan we met de woord-spelingen!

Ook weer een Citroën in het wagenpark!
Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Welkom hier
Heeft je C5 niet meer te lijden op het water dan onze C5-en op het land?
Heeft je C5 niet meer te lijden op het water dan onze C5-en op het land?
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Berichten: 347
Lid geworden op: 27 jul 2008 13:43
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw
Locatie: Dieren
Dat valt heel erg mee. De C5 krijgt nooit zout water over zich heen, dat scheelt natuurlijk enorm. 
Bovendien word hij regelmatig schoon gemaakt, zodat vuil en andere narigheid geen kans krijgt de auto kwaad te doen.
Een goede graadmeter voor mij is de staat van de achterklep. Ik heb hier op het forum vernomen, dat de achterklep een roest-probleem heeft, maar de mijne is punt gaaf, ook na een jaar "op het water" vertoeft te hebben.
Maar eerlijk is eerlijk, mijn C5 heeft wel een iets slechter leven, dan de C5-en aan de wal. Het aan en van boord hijsen op zich is niet schadelijk, maar kleine schades aan de lak zijn zomaar gemaakt.
En ondanks dat de voiture nooit zout water van dichtbij ziet, krijgt hij wel regelmatig met stof van veevoer, kunstmest, kolen en andere ladingen te maken.
Regelmatig reinigen is het devies.
Ondanks alles ziet de C5 er nog steeds knap uit.
Bovendien word hij regelmatig schoon gemaakt, zodat vuil en andere narigheid geen kans krijgt de auto kwaad te doen.
Een goede graadmeter voor mij is de staat van de achterklep. Ik heb hier op het forum vernomen, dat de achterklep een roest-probleem heeft, maar de mijne is punt gaaf, ook na een jaar "op het water" vertoeft te hebben.
Maar eerlijk is eerlijk, mijn C5 heeft wel een iets slechter leven, dan de C5-en aan de wal. Het aan en van boord hijsen op zich is niet schadelijk, maar kleine schades aan de lak zijn zomaar gemaakt.
En ondanks dat de voiture nooit zout water van dichtbij ziet, krijgt hij wel regelmatig met stof van veevoer, kunstmest, kolen en andere ladingen te maken.
Regelmatig reinigen is het devies.
Ondanks alles ziet de C5 er nog steeds knap uit.
Ook weer een Citroën in het wagenpark!
Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
Berichten: 347
Lid geworden op: 27 jul 2008 13:43
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw
Locatie: Dieren
Zo, het is er toch van gekomen. Mijn eerste storing met de C5!
Hij staat nu bij de dealer, om uit te zoeken wat er precies aan de hand is.
Een week of 5 geleden begon hij met kleine dingetjes, die je nog af zou kunnen doen als "de charme van een citroen". Spontaan viel de Cruise-controll uit en begon hij in te houden. NEt een knipperlicht, dan weer wel, dan weer niet. Erg vervelend, maar als ie even had stil gestaanwas het weer weg. Charme dus, zou men denken.
Maar de problemen werden steeds erger, om zomaar weer een paar dagen te verdwijnen.
Maar toen had de C5 geen zin meer in spelletjes, hij werd serieus ziek.
Inhouden, geen Cruise-controll, uitval van verschillende systemen, verschillende irrelevante foutmeldingen, dan alles weer redelijk goed, enz, enz.
Dik een week geleden werd het wel erg vervelend met de storingen en piepjes, dus maar even contact gezocht met de dealer. Deze was bereid om naar de werkplaats te komen om de computer uit te lezen en te resetten. Na daar een klein uurtje te hebben vertoeft, kon ik weer vertrekken, met de mededeling, dat ik binnenkort wel een afgspraak moest maken, want het probleem zou nu wel eventjes weg blijven, maar voor hoe lang? Kortom, probleem was slechts tijdelijk verholpen maar zou zeker terug komen.
De volgende dag begon het weer voorzichtig, maar na de accu even afgekoppeld te hebben, reed hij een dikke week zonder problemen, echter ook zonder Cruise-controll en altijd in Eco-mode.
Tot gister-morgen. Toen was het hek van de dam. Vrijwel alle systemen vielen uit en aan en uit, enz. De meest essentiële zaken bleven doorwerken. Motor, veer-systeem, stadslicht, remlicht en aansteker bleven het doen, maar knipperlichten, dimlicht, enz hielden er met de regelmaat van de klok mee op. Resetten door de accu af te koppellen had geen effect meer, en hij liet me zelfs staan, nadat ik de motor had uit gezet!
Toen ik hem gister-middag eindelijk weer aan de praat had, ben ik direct naar de dealer gereden, alwaar de tests direct weer begonnen. Na alle andere mogelijkheden te hebben uitgesloten, werd de conclusie getrokken, dat de BSI de geest had gegeven en/of de motor-management.
Als probeersel ligt de BSI nu in de vriezer, en maandag zetten ze hem weer in de C5. Als die het dan ineens weer probleemloos doet, zou ik in principe weer even vooruit kunnen, maar het probleem is dan dus wel de BSI. Die zal dan vervangen moeten worden, een kostbaar grapje.
Gelukkig had de dealer een leen-wagen voor mij, ik rij nu even in een C3 rond. Niet erg, maar als je een C5 gewend bent, vraag je je toch af waarom mensen een C3 zouden kopen.

Afijn, tot zover de update over mijn C5, die waarschijnlijk het water mist. Hij heeft niet meer gevaren, en nu beginnen de problemen. Opvallend hè.
Ondanks deze problemen, die mij bij veel andere auto's gelijk tot aanschaf van een andere auto zouden doen overgaan, ben ik nog erg wijs met mijn C5.
Groeten, Ed
Hij staat nu bij de dealer, om uit te zoeken wat er precies aan de hand is.
Een week of 5 geleden begon hij met kleine dingetjes, die je nog af zou kunnen doen als "de charme van een citroen". Spontaan viel de Cruise-controll uit en begon hij in te houden. NEt een knipperlicht, dan weer wel, dan weer niet. Erg vervelend, maar als ie even had stil gestaanwas het weer weg. Charme dus, zou men denken.
Maar de problemen werden steeds erger, om zomaar weer een paar dagen te verdwijnen.
Maar toen had de C5 geen zin meer in spelletjes, hij werd serieus ziek.
Inhouden, geen Cruise-controll, uitval van verschillende systemen, verschillende irrelevante foutmeldingen, dan alles weer redelijk goed, enz, enz.
Dik een week geleden werd het wel erg vervelend met de storingen en piepjes, dus maar even contact gezocht met de dealer. Deze was bereid om naar de werkplaats te komen om de computer uit te lezen en te resetten. Na daar een klein uurtje te hebben vertoeft, kon ik weer vertrekken, met de mededeling, dat ik binnenkort wel een afgspraak moest maken, want het probleem zou nu wel eventjes weg blijven, maar voor hoe lang? Kortom, probleem was slechts tijdelijk verholpen maar zou zeker terug komen.
De volgende dag begon het weer voorzichtig, maar na de accu even afgekoppeld te hebben, reed hij een dikke week zonder problemen, echter ook zonder Cruise-controll en altijd in Eco-mode.
Tot gister-morgen. Toen was het hek van de dam. Vrijwel alle systemen vielen uit en aan en uit, enz. De meest essentiële zaken bleven doorwerken. Motor, veer-systeem, stadslicht, remlicht en aansteker bleven het doen, maar knipperlichten, dimlicht, enz hielden er met de regelmaat van de klok mee op. Resetten door de accu af te koppellen had geen effect meer, en hij liet me zelfs staan, nadat ik de motor had uit gezet!
Toen ik hem gister-middag eindelijk weer aan de praat had, ben ik direct naar de dealer gereden, alwaar de tests direct weer begonnen. Na alle andere mogelijkheden te hebben uitgesloten, werd de conclusie getrokken, dat de BSI de geest had gegeven en/of de motor-management.
Als probeersel ligt de BSI nu in de vriezer, en maandag zetten ze hem weer in de C5. Als die het dan ineens weer probleemloos doet, zou ik in principe weer even vooruit kunnen, maar het probleem is dan dus wel de BSI. Die zal dan vervangen moeten worden, een kostbaar grapje.
Gelukkig had de dealer een leen-wagen voor mij, ik rij nu even in een C3 rond. Niet erg, maar als je een C5 gewend bent, vraag je je toch af waarom mensen een C3 zouden kopen.
Afijn, tot zover de update over mijn C5, die waarschijnlijk het water mist. Hij heeft niet meer gevaren, en nu beginnen de problemen. Opvallend hè.
Ondanks deze problemen, die mij bij veel andere auto's gelijk tot aanschaf van een andere auto zouden doen overgaan, ben ik nog erg wijs met mijn C5.
Groeten, Ed
Ook weer een Citroën in het wagenpark!
Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Zou het niet zo kunnen zijn dat je Accu de geest heeft gegeven, omdat ze meteen in de Eco mode springt .
ALs het je eerste accu is, dan weet ik het wel zeker, dan krijg je ook dergelijke problemen.
ik zou eerst je accu eens laten testen, voordat ze je een nieuwe BSI aansmeren.
Scheelt een hoop euro's
ALs het je eerste accu is, dan weet ik het wel zeker, dan krijg je ook dergelijke problemen.
ik zou eerst je accu eens laten testen, voordat ze je een nieuwe BSI aansmeren.
Scheelt een hoop euro's
C5club Die-Hard


Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
Mijn idee. Zie mijn relaas in "Vakantie perikelen" bij Algemeen. Zo'n C5 kan moord en brand schreeuwen in geval van een accu die aan z'n eind is/loopt. En je wagen heeft er de leeftijd voor.
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Berichten: 347
Lid geworden op: 27 jul 2008 13:43
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw
Locatie: Dieren
Ah, mijn excuses. Ik was vergeten te vermelden, dat ik dik 6 weken geleden een nieuwe accu heb geplaatst, de oude was leeg (contact vergeten na het aan dek zetten
) en dus niet te redden. Ik heb voor die tijd nooit problemen gehad. Het Eco-mode verhaal kwam pas voor, na het resetten met de Lexia.
Overigens hebben de heren echt wel hun best gedaan bij het uitlezen en proberen te resetten van de BSI. Als iemand aan mijn auto sleutelt, sta ik er altijd met mijn neus bovenop, ik wil alles weten.
Het foutmelding-scherm stond he-le-maal vol! En ze konden niet resetten. Uiteindelijk kregen ze helemaal geen data meer van of naar de BSI. Nu ligt de BSI dus in de vriezer, in de hoop dat we er daarna weer wat mee kunnen, al was het maar om vast te stellen, dat het probleem in de BSI zit.
Ik zal minstens tot maandag moeten wachten, voor ik wat meer te horen krijg. Ik kan er alleen maar het beste van hopen. Een nieuwe BSI kost al gauw 800,- euro heb ik me laten vertellen door de monteur, en daar zit ik op dit moment echt niet op te wachten.
Toch wel erg, dat 1 lullig kastje voor die auto net zo duur is als een complete, nette BX!
Overigens hebben de heren echt wel hun best gedaan bij het uitlezen en proberen te resetten van de BSI. Als iemand aan mijn auto sleutelt, sta ik er altijd met mijn neus bovenop, ik wil alles weten.
Ik zal minstens tot maandag moeten wachten, voor ik wat meer te horen krijg. Ik kan er alleen maar het beste van hopen. Een nieuwe BSI kost al gauw 800,- euro heb ik me laten vertellen door de monteur, en daar zit ik op dit moment echt niet op te wachten.
Toch wel erg, dat 1 lullig kastje voor die auto net zo duur is als een complete, nette BX!
Ook weer een Citroën in het wagenpark!
Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Om al dobberend in een zweefauto te zitten, dat moet toch een machtige ervaring zijn
Welkom !
Vaar even langs in Nieuw Vennep op 15 november. Via de weg is het lastig, ze zijn al maanden aan het sluetelen aan de weg.
gr. Ronald
Welkom !
Vaar even langs in Nieuw Vennep op 15 november. Via de weg is het lastig, ze zijn al maanden aan het sluetelen aan de weg.
gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
De BSI in de vriezer, is dat een metafoor of ligt dat ding echt in -18C???
Zo ja,
waarom???

Zo ja,
Berichten: 347
Lid geworden op: 27 jul 2008 13:43
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw
Locatie: Dieren
Het ding ligt letterlijk in de vriezer. Ik ben Groninger, ik bezig geen metaforen, daar ben ik te nuchter voor.
Op deze manier word de BSI volledig geresset. Het schijnt dat het ding alles vergeet beneden een bepaalde temperatuur. et zal wel, we zien wel of het zin heeft.
Op deze manier word de BSI volledig geresset. Het schijnt dat het ding alles vergeet beneden een bepaalde temperatuur. et zal wel, we zien wel of het zin heeft.
Ook weer een Citroën in het wagenpark!
Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)


