Re: Aanvullende garantie kopen of niet?
EX-XM schreef:
Ik kreeg van Citroen een aanbod om de garantie te verlengen van 2 jaar naar 3 danwel 4 jaar. Dat kost resp 425 of 960 euro.....
Mijn vraag is of jullie daar een mening over hebben. Is het zinvol om voor een nieuwe C-5-III dergelijke bedragen uit te geven?
Ik heb mijn C-5 nu bijna 2 maanden, en er heeft reeds vervanging van de ruitewisser motoren plaatsgehad. Aan de andere kant, zouden alle mogelijke snags niet binnen de normale 2 jaar eral uit moeten zijn?
Ik ben benieuwd.
Groet.
Ik heb de mijne nu 16 maanden en bijna 50.000 km en ik heb dat aanbod nu al voor de derde keer ontvangen.
Buiten de 30.000km beurt ben ik nog niet bij de garage geweest en de hele auto maakt een degelijke en betrouwbare indruk zodat ik dat geld maar in de zak houd.
Het is voor Citroen ook winstgevend, want als ze er geld op toe moeten geven doen ze het niet, er zal wel een voorwaarde in staan dat je de beurten op tijd bij de Citroen dealer moet laten doen anders vervalt de garantie, dus dat extra geld hebben ze dan ook al binnen.
Sommige merken hebben het helemaal door, 5 jaar garantie, maar wel op tijd naar de dealer, en normale slijtage is uitgezonderd, blijft die klant lang bij je, en als het een beetje wil verkoop je hem nog voor de tweede keer een auto ook.
Of je dat aanbod aan moet nemen moet je zelf weten, maar voor de garantie afgelopen is krijg je nog wel een paar keer een brief met een aanbod, dus ik zou het eerst nog maar eens aanzien, de C5 van nu is redelijk robuust en die paar kinderziektes die er nog inzitten zijn er over twee jaar echt wel uit.