Hallo luitjes,
Ik zal me ook even kort voorstellen.
Ik ben Ed Frankes, 31 jaar en kom uit Groningen.
Ik ben zelfstandig binnenvaart-schipper, en vaar hoofdzakelijk tussen Noord-Duitsland en België op en neer.

Mijn automobiele historie is een beetje te uitgebreid om hier uit de doeken te doen, maar ik heb al vele verschillende merken en types gereden.
De C5 is mijn 3e citroen, deze heeft mijn '94 Mondeo 1.6-16V CLX 5-deurs opgevolgd.
De Mondeo werd te klein vanwege gezins-uitbreiding, en omdat mijn vriendin in een rolstoel zit en de kleine man natuurlijk in de kinderwagen word mee genomen, was een beetje ruime auto wel noodzakelijk. Logisch dus, dat het een C5 Break moest worden, daar dit de ruimste wagen in zijn klasse is.

Bovendien was een collega van mij zeer tevreden met zijn C5 Break, en aangezien dat nogal een zeurpiet is, moest het wel een goede auto zijn.
Maar ik zei dus, mijn 3e citroen. Dus ik heb er al eerder 2 gehad! Jawel!
Mijn eerste citroen was een Acadiane van '87, waarmee ik 2 "Wereld-meetings voor 2cv-vrienden" heb bezocht. De eerste was in Oostenrijk, met 2 vrienden en een tentje.
De 2e was in Italië, samen met mijn vriendin en een vriend, en een caravan erachter.
Jawel, dat gaat, met een luchtgekoelde 2 cilinder van nog geen 30 pk de bergen door met een afgeladen auto en een caravan.
De 2e citroen was een BX 1.4 Deauville van '92, op gas. Eenvoudige auto, maar reed prima, ondanks de niet 100% werkende vering. Hij was "Duits stug", maar zeker niet oncomfortabel.
En op benzine had ie niet veel zin, maar op gas reed hij perfect!
En nu dus de C5, die ons uitstekend bevalt. Het veer-systeem word veelvuldig gebruikt.
Als ik de auto aan boord zet, staat ie in de hoogste stand, om deinen en beschadiging van de wielkasten te voorkomen, en aan als de auto aan dek staat, gaat ie in de laagste stand, zodat hij lager is als de kruiplijn van het schip, en niet kan gaan deinen met slecht weer.
We genieten volop van de ruimte en luxe. De airco werkt voortreffelijk, en alle grappen en grollen werken ook prima. De sloten van de achterdeuren en de glazen achterklep zijn ondertussen al vervangen, deze weigerden op een gegeven moment dienst. Verder heb ik nog geen rare dingen mee gemaakt, en ik hoop ook, dat dat zo blijft. Maar op zijn leeftijd en met zijn ervaring, denk ik dat het meeste al wel geweest is.

Plannen zijn er ook nog! Ik wil mijn Helix audio-installatie inbouwen (meer in mijn topic in de "Electronica"-sectie), de velgen zijn vervangen door 16" exemplaren met Dunlop SP-Sport 01 banden, ik heb zelf een "zonneband" op de voor-ruit geplakt, maar dit laat ik nog eens overdoen door een specialist, daar dit bij de C5 niet zo'n eenvoudig klusje is.
In de toekomst wil ik de achter-ruiten nog een "upgraden" naar privat-glass (dus niet super donker, maar iets donkerder). Ook ga ik nog eens Xenon-verlichting inbouwen, zowel de dimlichten als ook de mistlichten. En natuurlijk een chipje voor de HDi-motor, voor een beetje meer vermogen.
Meer wensen heb ik eigenlijk niet, het is een mooie auto, die klasse uitstraald, daar passen geen "sportieve" aanpassingen bij, maar dat is mijn mening.

Ik hoop nog geruime tijd van de C5 te genieten, en dus ook op dit forum actief te zijn.

Groeten, Ed
