Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Hallo,
als we de auto starten, komt er een muffe lucht uit de airco/ventilatoren.
Zal de airo/CC schoongemaakt moeten worden?
In het instructieboekje is dit nog niet afgestreept. We hebben de auto inmiddels zo'n 5 jaar.
Kunnen wij dit zelf doen?
Hebben jullie ook tips om de piepende remmen te verhelpen?
Komt heeeeeel vaak voor bij onze auto (automaat).
graag tips/advies.
Bij voorbaat dank,
fam. Schut
als we de auto starten, komt er een muffe lucht uit de airco/ventilatoren.
Zal de airo/CC schoongemaakt moeten worden?
In het instructieboekje is dit nog niet afgestreept. We hebben de auto inmiddels zo'n 5 jaar.
Kunnen wij dit zelf doen?
Hebben jullie ook tips om de piepende remmen te verhelpen?
Komt heeeeeel vaak voor bij onze auto (automaat).
graag tips/advies.
Bij voorbaat dank,
fam. Schut
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Hebben jullie ook tips om de piepende remmen te verhelpen?
Nieuwe remblokken en dan vragen voor de antipiep.
zal weinig helpen heb ik ook al lang last van
Nieuwe remblokken en dan vragen voor de antipiep.
zal weinig helpen heb ik ook al lang last van
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Begin maar eens met het interieurfilter te vervangen,. als dat vuil is en nog een beetje vochtig ook dan kan de schimmel er zelfs op staan, regelmatig vervangen en niet kijken op die paar Euro.Schut schreef:
als we de auto starten, komt er een muffe lucht uit de airco/ventilatoren.
Zal de airo/CC schoongemaakt moeten worden?
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
Schut schreef:Hallo,
als we de auto starten, komt er een muffe lucht uit de airco/ventilatoren.
Zal de airo/CC schoongemaakt moeten worden?
In het instructieboekje is dit nog niet afgestreept. We hebben de auto inmiddels zo'n 5 jaar.
Kunnen wij dit zelf doen?
Hebben jullie ook tips om de piepende remmen te verhelpen?
Komt heeeeeel vaak voor bij onze auto (automaat).
graag tips/advies.
Bij voorbaat dank,
fam. Schut
neem aan dat hij toch wel zijn beurten krijgt?
en pollenfilter is vervangen jaarlijks
en welkom hier trouwens
V.I.P & Kalender beheerder


Berichten: 656
Lid geworden op: 29 aug 2006 00:20
Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter
Locatie: Tilburg
Zie ook dit draadjeSchut schreef:Hallo,
Hebben jullie ook tips om de piepende remmen te verhelpen?
Komt heeeeeel vaak voor bij onze auto (automaat).
Groeten, Rob
Historie:
Historie:
- BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997
Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006
C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....
remblokjes vervangen is zeer eenvoudig en bespaart voor sommige mensen
veel geld.
denk toch een euro of 40-50.
Koop bij een autospeciaalzaak de blokjes pm. 30 euro (niet bij dealer)
wielmoeren beetje losdraaien, C5 op hoogste stand, handrem, krik, wiel verder eraf.
(leg bijv reservewiel aan zijkant half onder de auto, mocht iets gebeuren ....
Je ziet in de klauw een lange bout die eindigt aan achterkant , vast met een moer.
los maken en uithalen. ook een veer komt dan los
(waarschijnlijk zit er ook een afdekplaatje ertusengeklemt)
je kunt nu al de blokjes eruithalen
aan bijde kanten zitten twee drukcilinders die je voorzichtig terugduwt met tang oid.
nieuwe erin, vastmaken en klaar.
echt heel simpel
daarna handen wassen
en geen piepende remmen
succes
veel geld.
denk toch een euro of 40-50.
Koop bij een autospeciaalzaak de blokjes pm. 30 euro (niet bij dealer)
wielmoeren beetje losdraaien, C5 op hoogste stand, handrem, krik, wiel verder eraf.
(leg bijv reservewiel aan zijkant half onder de auto, mocht iets gebeuren ....
Je ziet in de klauw een lange bout die eindigt aan achterkant , vast met een moer.
los maken en uithalen. ook een veer komt dan los
(waarschijnlijk zit er ook een afdekplaatje ertusengeklemt)
je kunt nu al de blokjes eruithalen
aan bijde kanten zitten twee drukcilinders die je voorzichtig terugduwt met tang oid.
nieuwe erin, vastmaken en klaar.
echt heel simpel
daarna handen wassen
succes
Ik denk dat als er al 5 jaar niks aan de airco gedaan is,
lijkt het me nodig om hem bij te vullen voordat hij misschien te leeg komt.
Dan kan hij kapot gaan .
Er is dus een verschil tussen een checkup en bijvullen.
Laat bij het bijvullen de filters vervangen.
Dit scheelt weer het geld van de checkup.
Hierna ontzettend cool in de auto en weer een paar jaar geen zorgen.
(airco altijd aan laten)
lijkt het me nodig om hem bij te vullen voordat hij misschien te leeg komt.
Dan kan hij kapot gaan .
Er is dus een verschil tussen een checkup en bijvullen.
Laat bij het bijvullen de filters vervangen.
Dit scheelt weer het geld van de checkup.
Hierna ontzettend cool in de auto en weer een paar jaar geen zorgen.
(airco altijd aan laten)
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
V.I.P.


Berichten: 1854
Lid geworden op: 14 jun 2007 18:26
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl
Locatie: Amsterdam
Piepende remmen ... ik heb ze dan weer wel dan weer niet ... hoort bij de C5 ....
De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5 
C5club Die-Hard


Berichten: 593
Lid geworden op: 15 jul 2007 04:03
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen
Locatie: Zuid-limburg
Als je blokjes koopt, koop dan ferrodo ds 2500, die zijn wel wat duurder, maar scheelt enorm in de remweg, dus bespaart kosten, tussen een aanrijding en een bijna aanrijding. Als je ergens achterop knalt ben je nl altijd schuld en dit kost aanzienlijk meer dan die paar extra tientjes van de remblokken.
Correctie die remblokken zijn dus niet leverbaar voor de C5
Correctie die remblokken zijn dus niet leverbaar voor de C5
Als je remblokken achter niet versleten zijn, moet je aan de buitenzijde van de blokken wat keramisch vet aanbrengen. Door het gebruik onstaat er ruimte de blokken gaan bij het remmen bewegen in hun behuizing. Zelf heb ik dit ook gedaan en heeft prima geholpen.
Een spuitbusje van Kroon oil was niet duur, het is te proberen toch
Een spuitbusje van Kroon oil was niet duur, het is te proberen toch
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
fam. Schut zal wel op vakantie zijn. De vraag is met of zonder stikkende filters...
Gr. Ronald
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
