Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Beste mensen,
Als ik richting aangeef naar links, springt de hendel van de richtingaanwijzer niet meer terug als ik de bocht uit ben. Hij wipt wel een klein stukje omhoog, maar dus niet meer terug in de ruststand.
De dealer vraagt (ongezien) 355 euro voor de reparatie.
Is er iets wat ik zelf kan doen? Ik heb op dit forum al wel een beschrijving gevonden voor het demonteren van de com2000, maar dan nog weet ik niet of dat wel zin heeft...
Groeten,
Bami
Als ik richting aangeef naar links, springt de hendel van de richtingaanwijzer niet meer terug als ik de bocht uit ben. Hij wipt wel een klein stukje omhoog, maar dus niet meer terug in de ruststand.
De dealer vraagt (ongezien) 355 euro voor de reparatie.
Is er iets wat ik zelf kan doen? Ik heb op dit forum al wel een beschrijving gevonden voor het demonteren van de com2000, maar dan nog weet ik niet of dat wel zin heeft...
Groeten,
Bami
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Ik vrees dat je garagehouder het bij het rechte eind heeft.
Alleen je klacht lijkt me niet direct reden om die reparatie uit te voeren. Kan nog best even aanlopen...
Alleen je klacht lijkt me niet direct reden om die reparatie uit te voeren. Kan nog best even aanlopen...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
C5club Die-Hard


Berichten: 593
Lid geworden op: 15 jul 2007 04:03
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen
Locatie: Zuid-limburg
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Mis ik iets??THEFXR schreef:
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gewoon eens de keer tijd voor nemen en anders inderdaad gaat het geld kosten helaasbamibal schreef:Beste mensen,
Als ik richting aangeef naar links, springt de hendel van de richtingaanwijzer niet meer terug als ik de bocht uit ben. Hij wipt wel een klein stukje omhoog, maar dus niet meer terug in de ruststand.
De dealer vraagt (ongezien) 355 euro voor de reparatie.
Is er iets wat ik zelf kan doen? Ik heb op dit forum al wel een beschrijving gevonden voor het demonteren van de com2000, maar dan nog weet ik niet of dat wel zin heeft...
Groeten,
Bami
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
gewoon in BMW-rijder-modus gaan...
geen richting aanwijzen
geen richting aanwijzen
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 1566
Lid geworden op: 30 mei 2006 11:34
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Locatie: Willemstad
is dat onderdeel niet gebruikt te vinden en zelf te monteren ?
Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
denk dat dat lastig wordt aangezien je de juiste voor jouw auto moet vinden,
ik weet dat toen mijne vervangen werd, de dealer in eerste instantie de verkeerde had gekregen waardoor de esp niet meer werkte....
ik weet dat toen mijne vervangen werd, de dealer in eerste instantie de verkeerde had gekregen waardoor de esp niet meer werkte....
Lijkt mij toch meer een mechanisch probleem dan een electronisch. Normaal springt de handle vanzelf terug door nokken en een veer op de handel en stuurkolom. Misschien is de nok op jouw handle iets afgesleten waardoor hij niet meer genoeg omhoog komt om terug te springen. Dit heb ik gehad in een eerdere auto, een LandRover Freelander. Hier heb ik ook de handle vervangen en het probleem was opgelost.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
zal best. maar je zal toch de com 2000 moeten vervangen.
mijn com is destijds ook vervangen omdat die niet teug in zijn neutrale stand kwam
mijn com is destijds ook vervangen omdat die niet teug in zijn neutrale stand kwam
Berichten: 204
Lid geworden op: 17 dec 2007 15:39
Auto: Mazda CX-5 2.0 TS+Leasepack
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 193515
Kleur: Grijs
Locatie: Hilvarenbeek
Bij mij wilde de dealer de laatste cijfers van het chassisnr. weten om de juiste com2000 te kunnen bestellen.ronama schreef:denk dat dat lastig wordt aangezien je de juiste voor jouw auto moet vinden,
ik weet dat toen mijne vervangen werd, de dealer in eerste instantie de verkeerde had gekregen waardoor de esp niet meer werkte....
Is afhankelijk van de uitvoering van de auto, wel of geen achterruitwisser, wel of geen CC, radiobediening etc..
De uitvoering bepaald ook de prijs van het onderdeel, ik was ong. € 280,- kwijt incl BTW en montage.
Ik zie niet in wat de com te maken zou hebben met een waarschijnlijk mechanisch probleem. Dat het destijds vervangen is zal best, maar waarom dan? Het terugspringen van de hendel is normaal gesproken puur mechanisch en wordt getriggered door de stuuruitslag. Of mis ik hier iets?
Eddy
Eddy
Com2000 demonteren en openhalen. Aan de richtingaanwijzerstengel (leuk scrabblewoord) zit aan het eind een veer. Deze wil wel eens lam worden. Veer eruit trekken en iets verder uittrekken dan de bedoeling is. (veer wordt dan langer) veer terugplaatsen en voila, 300 euries bespaart.
Foto's volgen binnenkort!
Foto's volgen binnenkort!
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2007 22:52
Auto: C5 2.0 16v Exclusive automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 82.000
Kleur: Griz quartz
KPH: Achter
Locatie: Rotterdam
Contacteer:
Alle hendels en stengels rond het stuur maken deel uit van de com2000. Ook bij een mechanisch defect moet ie dus vervangen worden.EddyUn schreef:Ik zie niet in wat de com te maken zou hebben met een waarschijnlijk mechanisch probleem. Dat het destijds vervangen is zal best, maar waarom dan? Het terugspringen van de hendel is normaal gesproken puur mechanisch en wordt getriggered door de stuuruitslag. Of mis ik hier iets?
Eddy
(Niet helemaal de goeie, maar je krijgt het idee.)





