Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Hallo allemaal,
Ik heb gisteren mijn trouwe 1998 Xantia met 266.000 op de teller ingruild voor een C5 3.0 v6 Exclusive Break uit mei 2003 bij Citroen dealer van Boxmeer in Sint Oedenrode. Er staat 176.000 op de teller. Ik krijg 6 maanden Bovag garantie.
Kan iemand mij vertellen waar ik in de garantieperiode op moet letten om achteraf niet voor verassingen te komen staan?
Heeft iemend ervaring met van Boxmeer?
Groet,
Pieter
Ik heb gisteren mijn trouwe 1998 Xantia met 266.000 op de teller ingruild voor een C5 3.0 v6 Exclusive Break uit mei 2003 bij Citroen dealer van Boxmeer in Sint Oedenrode. Er staat 176.000 op de teller. Ik krijg 6 maanden Bovag garantie.
Kan iemand mij vertellen waar ik in de garantieperiode op moet letten om achteraf niet voor verassingen te komen staan?
Heeft iemend ervaring met van Boxmeer?
Groet,
Pieter
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Welkom Pieter, da's geen slechte overstap...
We hebben diverse draadjes over bobines, over aankooptips, en zo voort...
Hier o.a.
We hebben diverse draadjes over bobines, over aankooptips, en zo voort...
Hier o.a.
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
welkom hier en veel leesplezier
en natuurlijk veel rijplezier.
er zijn al draadjes waar opte letten voor verkoop, dat is natuurlijk ook voor al gekocht en nog garantie.
ik hou altijd alle dingen bij in de garantieperiode en laat na 5 maanden een garantie afloop keuring doen bij de ANWB.
Al vinden ze daar maar 1 ding dan heb je die kosten er al uit.
suc6
ps: ene op foto's zijn we gek
en natuurlijk veel rijplezier.
er zijn al draadjes waar opte letten voor verkoop, dat is natuurlijk ook voor al gekocht en nog garantie.
ik hou altijd alle dingen bij in de garantieperiode en laat na 5 maanden een garantie afloop keuring doen bij de ANWB.
Al vinden ze daar maar 1 ding dan heb je die kosten er al uit.
suc6
ps: ene op foto's zijn we gek
Hallo Duck,
Ik wil graag een foto plaatsen, maar ik weet niet hoe....
Pieter
Ik wil graag een foto plaatsen, maar ik weet niet hoe....
Pieter
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
lees hier eens
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... o+plaatsen
de zoek functie staat rechts boven daarmee kan je zoeken in deze site.
suc6

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... o+plaatsen
de zoek functie staat rechts boven daarmee kan je zoeken in deze site.
suc6
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Fotodraadje afgesplitst... zie hier...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Pieter, speciaal voor de V6 zijn er twee specifieke aandachtspunten:
De bobines: Je hebt er zes. Ze willen nog wel eens sneuvelen, met name dan de oude types.
Meest kwetsbaar zijn de drie voor de achterste cylinderrij. Als zo´n ding sneuvelt gaat de auto op 5 cylinders lopen, zeer onaangenaam, daarna op 4, iets minder zeer onaangenaam.
De kosten vallen wel mee, 30 euro per bobine, montage voor de voorste cylinderrij is makkelijk, achter kost wat meer rijd, dus geld. Weinig preventief aan te doen.
De achterdemper: Deze demper was op de modeljaren 2001 en 2002 echt slecht, na 3-4 jaar kan de buitenmantel al volledig krokant zijn. Had je eigenlijk op moeten letten voor aankoop. Vervanging is duur, 900 euro bij C-dealer.
Voor de rest een prima uitvoering qua storingen en slijtage. Reguliere onderhoudsbeurten zijn wel substantieel duurder dan bij een 4 cylinder.
gr. Ronald
De bobines: Je hebt er zes. Ze willen nog wel eens sneuvelen, met name dan de oude types.
Meest kwetsbaar zijn de drie voor de achterste cylinderrij. Als zo´n ding sneuvelt gaat de auto op 5 cylinders lopen, zeer onaangenaam, daarna op 4, iets minder zeer onaangenaam.
De kosten vallen wel mee, 30 euro per bobine, montage voor de voorste cylinderrij is makkelijk, achter kost wat meer rijd, dus geld. Weinig preventief aan te doen.
De achterdemper: Deze demper was op de modeljaren 2001 en 2002 echt slecht, na 3-4 jaar kan de buitenmantel al volledig krokant zijn. Had je eigenlijk op moeten letten voor aankoop. Vervanging is duur, 900 euro bij C-dealer.
Voor de rest een prima uitvoering qua storingen en slijtage. Reguliere onderhoudsbeurten zijn wel substantieel duurder dan bij een 4 cylinder.
gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Wat uitlaat betreft is de dealer veel te duur, als je bij een universele automaterialen handel gaat krijg je bosal voor de helft van het geld!!
Is ook maar net kijken waar je je geld ( en hoeveel) achter laat!
Is ook maar net kijken waar je je geld ( en hoeveel) achter laat!
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Helaas, deze uitlaat is niet voor de V6 leverbaar. Er is alleen een originele of een sportdemper leverbaar (en zelfs die niet op de break). De 2.2HDI demper schijnt wel te passen en kost de helft.
Laatste aandachtpunt: De 2 pre katalysatoren., Bij diverse C5's onder garantie vervangen, vaak rond de 100000 km. Daarna hoort het over te zijn. Wel duur (1500 euro)> Naar verluid vervolgschade van defecte bobines die later aan het licht komt.
Toen het bij mij wel terugkwam ben ik er toevalligerwijs achtergekomen dat vervanging van de motorthermostaat deze storing ook kan verhelpen. Dit is bij nog 1 iemand op dit forum de oorzaak gebleken. Let dus op dat je water temperatuur altijd vlot tot vrijwel halverwege stijgt op de meter.
De automaat zou ik even nieuwe olie geven op deze km stand. Officeieel niet voorgeshreven maar hij vindt het wel lekker.
Laatste aandachtpunt: De 2 pre katalysatoren., Bij diverse C5's onder garantie vervangen, vaak rond de 100000 km. Daarna hoort het over te zijn. Wel duur (1500 euro)> Naar verluid vervolgschade van defecte bobines die later aan het licht komt.
Toen het bij mij wel terugkwam ben ik er toevalligerwijs achtergekomen dat vervanging van de motorthermostaat deze storing ook kan verhelpen. Dit is bij nog 1 iemand op dit forum de oorzaak gebleken. Let dus op dat je water temperatuur altijd vlot tot vrijwel halverwege stijgt op de meter.
De automaat zou ik even nieuwe olie geven op deze km stand. Officeieel niet voorgeshreven maar hij vindt het wel lekker.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Bedankt voor alle tips. De auto wordt volgende week geleverd. Ik ga er eens goed naar kijken!
Groet,
Pieter
Groet,
Pieter
