Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Auteur |
Bericht |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
 Onderhoudskosten
Ja hoor, de 60000km beurt is achter de rug, gelijk met zijn eerste APK. APK was geen probleem na het vervangen van de remblokken achter. Gelijk een rammelende stabilisatorstang re voor (onder verlengde garantie) vervangen. We kunnen weer een jaartje ertegen aan 8)
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
31 mei 2006 17:39 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33528 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Zijn de remmen ook gangbaar gemaakt achter ?? , da's net zo'n kwaaltje als bij de Xantia namelijk ...
Verder weinig mis , mooi zo 
|
31 mei 2006 17:50 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
Hoe bedoel je gangbaar?
Trouwens: het piepen van mijn remmen is nu wel verdwenen.
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
31 mei 2006 21:12 |
|
 |
Pieter1974
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:29 Berichten: 269 Woonplaats: De Kwakel
Auto: Peugeot 407 XT 2.0-16V HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 126126
Kleur: Gris Fer
Naar boven
|
alles schoonmaken, de remzadels van de draagarmen verwijderen en de corrosie daar verwijderen, dit kan namelijk tot scheefstand van de zadels leiden met als gevolg dat de blokken scheef verslijten. In extremere gevallen kan het tot het breken van de bevestigingsbouten leiden. Ik heb al meegemaakt bij een BX dat de bout gebroken was en ook bij een Xantia. Eigenlijk bij het loshalen van de bouten zouden er nieuwe bouten gemonteerd moeten worden. Ik ga het bij de eerste vervanging van de achterremmen van de Xantia wel doen. Ik weet nog niet exact hoe ver ze erin zitten. Ik neem in ieder geval een fototoetel mee als ik ga vervangen, voor de reparatiehandleiding.
_________________ Pieter van Lenten
|
01 jun 2006 01:40 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33528 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Zoals Pieter aangeeft 
|
01 jun 2006 07:14 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
volgens mij was het allemaal niet zo uitgebreid nodig, maar het piepen is weg gelukkig, maar voor hoelang.
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
01 jun 2006 08:10 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33528 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Ik laat dat ( in beperkte vorm ) elke keer bij nieuwe blokjes doen , zo blijf ik van scheefstand verschoond 
|
01 jun 2006 11:26 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Onderhoudskosten
Mensen,
Wij zijn natuurlijk allemaal zo trots als een pauw op onze limousine. Voor een enkeling maakt het niet uit wat de auto kost, voor de meesten is het wel een punt van aandacht.
Nu ben ik benieuwd wat men voor het reguliere onderhoud kwijt is, dus voor de grote en kleine beurten en welke onverwachte zaken daarbij speelden.
Wellicht dat er mensen zijn (waaronder ik) die de bedrijfskosten bijhouden?
Barst los en huiver...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
12 dec 2006 16:59 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33528 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Onderhoud C5 2.2 HDi 16v Break automaat '01 M&M
- Eolyse vervangen + nieuwe tankdop en schakelaar 195-
- Dop chambord 22,-
- Extra beurt vanwege lekken van veercylinders & carter : *handgreep deuren afgesteld *Ventielen ingeleerd + balanceren banden *Motorcarter vervangen + oliefilter en olie *Veercylinders achterzijde vervangen *LDS olie *Moduul pakking -> totaal = 649,-
- Kleine beurt + APK : *Olie + filters en pakring *Wisserbladen voor + achter *Remblok set voor *Remmen achter gangbaar en schoon gemaakt -> totaal = 440,-
- Handgreep vervangen 40,-
- Versnellingbakolie vervangen 100,-
- Kleine beurt: *Olie + filter en pakring *Brandstoffilter *Filterelement *Pollenfilter -> totaal = 310,-
- 4x nieuwe banden 215/55/16 655,-
- Airco opnieuw vullen 125,-
Opgeteld , 2536,- ( afgeronde bedragen ) -> De break is 60.000 km en + 2½ jaar in mijn bezit ...
Puur enkel en alleen onderhoud en bedragen zijn incl. BTW en arbeidsloon van de garage !  Menno.
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
12 dec 2006 17:47 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|

Ok, ook even aan het zoeken geweest. Kilometerstand op 14 april was iets van 197.500, moment van aanschaf. 21 april 2006 (bij Oldenhage) Een tikkende poelie leverde een factuur van 277 op voor het vervangen 24 april 2006 (niet bij Oldenhage) 199.584km een verspilde kleine onderhoudsbeurt kostte 104 21 juni 2006 (niet bij Oldenhage) 211.586km een slechte accu laten vervangen kostte 102 20 juli 2006 (bij Oldenhage) 215200km versnellingsbakolie verversen kostte ca. 110 4 september 2006 (bij Oldenhage) 223413km Groot onderhoud kostte 399 3 oktober het drama turbo. Laat ik even buiten het reguliere onderhoud, hoewel het een fiks bedrag is en meetelt bij mijn " bedrij fskosten". en 21 november de factuur voor winterbanden volgens afspraak 990,-- Even opgeteld: onderhoud tot nu toe (42.000km) kostte 1.982, ofwel geen 0,05 per kilometer. Zonder de winterbandjes zit ik op geen 2,5cent per kilometer. Die winterbanden is natuurlijk niet eerlijk om die over de tot nu toe gereden kilometers te verdelen, omdat daar de normale banden ook meetellen, die nog niet vervangen hoefden worden. Met turbo ben bijna het dubbele aan onderhoud kwijt  Zo vraag ik me af: zijn onverwachte reparaties onderhoud of wat anders...ik zie het als pech n malheur, de verrassingen van karakter.
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
12 dec 2006 20:01 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
20000 km beurt 98 euro
40000 km beurt 145 euro
4 nieuwe lampen( stand en dim) incl montage 50 euro.
2 nieuwe ruitenwissers 33 euro.
Km srand is nu 50200 km en auto wordt 21/1/2007 2 jaar 
|
12 dec 2006 21:03 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33528 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|

Harm van Beek schreef: Laat ik even buiten het reguliere onderhoud, hoewel het een fiks bedrag is en meetelt bij mijn "bedrijfskosten"
Wat versta jij dan onder 'onderhoud' , als iets stuk is moet het gemaakt worden ( m.i  )
Dan kan ik de carterpan er wel vanaf halen want dat was niet nodig , enkel wens ik geen druppel olie te zien , menig persoon zou het lekker zo laten , geldt ook voor de veercylinders en bakolie ... in principe geen onderhoud , maar preventieve vervanging en gemoedsrust van de bestuurder ! ... banden zijn ook omdat ik het wil , niet omdat de huidige op zijn ???
Als ik dit allemaal eraf haal blijft er een paar liter olie en een filter over , Eolyse en wat remblokjes ...
Ik zie alles als onderhoud ( bedrijfskosten ), het is per slot het behoud van de auto  , ik laat enkel 'luxe' achterwege zoals nieuwe LM's , elektronica ( carkit , etc ) , donker folie op de achterruit e.d , en nog wat kleine dingen ...
De rest telt mee om de C5 te laten rijden zoals ik wil dat hij rijdt en tel dat dus mee in de 'kosten' ...

_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
12 dec 2006 22:25 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Ik sluit me bij M&M aan.
Vooral als je de leus: je kunt kiezen: onderhoud of afschrijving in gedachten houdt.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
12 dec 2006 23:51 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Als iets stuk gaat, gaat het stuk. Daar doet onderhoud niks aan af. Het ging mij erom, is die turbo "gewoon" onderhoud? Nee dus, die defecte turbo was pech en dus reparatie. Kapot laten gaat niet. Het telt desondanks gewoon mee in de gemaakte kosten (0,09/km  ), maar niet in het reguliere onderhoudsplaatje. Het is een vorm van beleving, perceptie en hoe houd ik mezelf voor de gek. Soit. 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
13 dec 2006 00:51 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33528 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Creatief met onderhoudskosten 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
13 dec 2006 08:40 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|