Ik heb mijn C5 nu precies een half jaar, gekocht met BOVAG-garantie bij een bedrijf waar ik al jaren mijn auto's koop. Gisteren zijn onder die garantie de laatste mankementjes verholpen. Ze zullen iedereen wel bekend voorkomen: het begon met storingen in de cruise control, trillingen rond 110 km/u, een achterklep die niet volledig open ging, een defect achterruitje, een niet werkende CD-speler en telefoon, een afgebroken nokje van het bagagedekzeiltje.... De afgelopen maand ben ik nog een keer teruggegaan voor een nog niet helemaal verdwenen onbalans (nu in de achterwielen) en het bedieningsknopje voor de boardcomputer.
Een hele lijst, waarvan ik aanvankelijk dacht dat het nooit zou lukken alles op te laten lossen, maar jawel: zonder dat het me een cent heeft gekost, is alles onder garantie verholpen. Gisteren zijn zelfs de stuurschakelaars vervangen. Alles werkt weer perfect.
De C5 kan kuren hebben. In vrijwel elk krantenartikel over de nieuwe C5 lees je over de slechte naam die aan de C5 hangt, vanwege de vele problemen met de oudere edities, hoewel een verslaggever er laatst gelukkig ook bij schreef dat dat niet helemaal terecht is. Als je een gebruikte C5 aanschaft (veel potentiele kopers lezen dit forum): wees je daarvan bewust en koop je auto bij een betrouwbaar BOVAG-bedrijf met minimaal 6 maanden garantie. Ook als je er iets meer betaalt. Die paar honderd extra euro's wegen niet op tegen alle extra kosten en frustratie als je voor eigen rekening storingen moet laten verhelpen. En in 6 maanden kom je die - voor zover de auto ze heeft - zeker tegen.
Rij ze allemaal,
Peter