Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
C5club extreme Fan


Berichten: 164
Lid geworden op: 09 jan 2008 08:51
Auto: C5 2.0HDI Excl. Ph2
Opties: alles behalve leer, cd wisselaar & open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 145000
Kleur: blauw metallic
Locatie: Gent/België
Mijn airco maakte wel veel lawaai maar blies niet echt, dus garage vervangt initieel volgende stukken.
Deze zaken zijn veranderd volgens factuur: (enkel volgens mij relevante zaken eruit gehaald want factuur van 2900 euro en nog een aantal andere dingen)
* doseur koudlucht
* doseur warmlucht
* Module airco
* retourleiding (??) (werkuren: vervanging leiding koeling stuurinrichting)
Hij blies nog altijd niet, dus wordt pollenfilter vervangen. en dan dit:
Nu blaast bij 16gr. airco ingeschakeld de linkerkant warme lucht (zelfs warmer dan buiten denk ik) en de rechterkant (passagierskant) ijskoud (hoogste stand blazer). De stand is enkel in het aangezicht dus pijl -->> op CC.
als het zowel in het aangezicht als de voorruiten als de voeten ingesteld staat en blazer ook op hoogste stand, dan voel je amper iets van de blazer in het aangezicht, en ook heel weinig aan de rest.
Enig idee wat er fout kan zijn? Na een rekening van 2900 euro heb ik eerlijk gezegd niet veel zin meer om nog veel geld te "doneren" aan de garage.
Thanks...
Deze zaken zijn veranderd volgens factuur: (enkel volgens mij relevante zaken eruit gehaald want factuur van 2900 euro en nog een aantal andere dingen)
* doseur koudlucht
* doseur warmlucht
* Module airco
* retourleiding (??) (werkuren: vervanging leiding koeling stuurinrichting)
Hij blies nog altijd niet, dus wordt pollenfilter vervangen. en dan dit:
Nu blaast bij 16gr. airco ingeschakeld de linkerkant warme lucht (zelfs warmer dan buiten denk ik) en de rechterkant (passagierskant) ijskoud (hoogste stand blazer). De stand is enkel in het aangezicht dus pijl -->> op CC.
als het zowel in het aangezicht als de voorruiten als de voeten ingesteld staat en blazer ook op hoogste stand, dan voel je amper iets van de blazer in het aangezicht, en ook heel weinig aan de rest.
Enig idee wat er fout kan zijn? Na een rekening van 2900 euro heb ik eerlijk gezegd niet veel zin meer om nog veel geld te "doneren" aan de garage.
Thanks...
C5club Die-Hard


Berichten: 593
Lid geworden op: 15 jul 2007 04:03
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen
Locatie: Zuid-limburg
tempsensor,zijn al vele draadjes over 
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Ik vrees van niet, lees hier maar: http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 422#p33422THEFXR schreef:tempsensor,zijn al vele draadjes over
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
C5club extreme Fan


Berichten: 164
Lid geworden op: 09 jan 2008 08:51
Auto: C5 2.0HDI Excl. Ph2
Opties: alles behalve leer, cd wisselaar & open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 145000
Kleur: blauw metallic
Locatie: Gent/België
thx! dat wordt volgend weekend knutselen.. hopelijk zonder al te veel problemen met het terugplaatsen van de dashboard. bestaat er een demontage handleiding ofzo voor dashboard?
thanks..
thanks..
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
C5club Die-Hard


Berichten: 593
Lid geworden op: 15 jul 2007 04:03
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen
Locatie: Zuid-limburg
Ik bedoelde thermostaat,maar ik zei tempsensorDuck schreef:kan ook thermostaat zijn
ik had dit ook, thermostaat vervangen en probleem was opgelost
C5club extreme Fan


Berichten: 164
Lid geworden op: 09 jan 2008 08:51
Auto: C5 2.0HDI Excl. Ph2
Opties: alles behalve leer, cd wisselaar & open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 145000
Kleur: blauw metallic
Locatie: Gent/België
de thermostaat, is dat die aan de radiator?
tempsensor is binnen bij de asbak?
ik heb gisteren nog wat geprobeerd en het is overduidelijk dat de linkerkant constant warme lucht toevoert terwijl rechterkant wel varieert zoals het hoort als je met temp speelt. mij lijkt het dan eerder die regeling met die tandwieltjes te zijn.
thanks voor de nuttige diagnoses en tips, zou niet weten hoe het anders zou kunnen opgelost geraken. ik vertrouw de garages niet meer..
grtz
tempsensor is binnen bij de asbak?
ik heb gisteren nog wat geprobeerd en het is overduidelijk dat de linkerkant constant warme lucht toevoert terwijl rechterkant wel varieert zoals het hoort als je met temp speelt. mij lijkt het dan eerder die regeling met die tandwieltjes te zijn.
thanks voor de nuttige diagnoses en tips, zou niet weten hoe het anders zou kunnen opgelost geraken. ik vertrouw de garages niet meer..
grtz
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
Het probleem wat de ts aangeeft is gewoon een defect asje van de mengmotor warm koud. (wat Ronald al aangeeft) Er zal dus een ander motortje in moeten.
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
C5club extreme Fan


Berichten: 164
Lid geworden op: 09 jan 2008 08:51
Auto: C5 2.0HDI Excl. Ph2
Opties: alles behalve leer, cd wisselaar & open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 145000
Kleur: blauw metallic
Locatie: Gent/België
Daarnet, onderweg naar mijn werk (60km van thuis) had ik het even te warm gekregen na 55km (had de kachel op 16 gezet en gewoon uit) en had ik dan gewoon op <auto> gedrukt. Wonderbaarlijk blies hij langs beide kanten nu koud.. Wat gebeurt er hier toch allemaal..
Ik begrijp er niets meer van..
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Mengmotor is waarschijnlijk simpelweg ( bijna ) overleden , .... ( zie opmerkingen boven )
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
De vertanding in het kachelhuis waar de as op moet aandrijven is van kunsttof en brokkeld een beetje af. Het kan zijn dat je asje een paar keer is rondgedraaid en net weer even een brokkeltje grip gevonden heeft. Zal van korte duur zijn, maar vandaag met de warmte mooi meegenomen.carlos schreef:Daarnet, onderweg naar mijn werk (60km van thuis) had ik het even te warm gekregen na 55km (had de kachel op 16 gezet en gewoon uit) en had ik dan gewoon op <auto> gedrukt. Wonderbaarlijk blies hij langs beide kanten nu koud.. Wat gebeurt er hier toch allemaal..Ik begrijp er niets meer van..
Gr. Ronald
JO heeft wel foto's van de twee mengmotortjes gemaakt, waarbij de nieuwe dus een langer asje heeft, maar niet van het brokkelende aangrijppunt in het kachelhuis.
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Ai... dit stemt mij niet vrolijk...
Merk vandaag namelijk ook net dat de links-rechts gescheiden temperatuurregeling bij mij ook niet goed werkt. Links blijft heet, rechts ijskoud. Beetje spelen met de tempknop links maakt wel dat hij iets minder warm wordt, maar nog steeds niet koud...
Kan er ook nog wel bij...
Zit namelijk ook nog steeds met de P0170 Fuel Trim storing, heb een tokkelende aandrijfas linksvoor, draagarmlager rechtsachter lijkt langzaam te overlijden, slot van de rechterachterdeur is stuk en het raam linksvoor loopt stroef....
Pfff.... dat gaat me geld kosten! (Iemand die enig idee heeft hoeveel, voor ze me echt per ambulance af kunnen voeren?
)
Merk vandaag namelijk ook net dat de links-rechts gescheiden temperatuurregeling bij mij ook niet goed werkt. Links blijft heet, rechts ijskoud. Beetje spelen met de tempknop links maakt wel dat hij iets minder warm wordt, maar nog steeds niet koud...
Kan er ook nog wel bij...
Zit namelijk ook nog steeds met de P0170 Fuel Trim storing, heb een tokkelende aandrijfas linksvoor, draagarmlager rechtsachter lijkt langzaam te overlijden, slot van de rechterachterdeur is stuk en het raam linksvoor loopt stroef....
Pfff.... dat gaat me geld kosten! (Iemand die enig idee heeft hoeveel, voor ze me echt per ambulance af kunnen voeren?
C5club Die-Hard


Berichten: 593
Lid geworden op: 15 jul 2007 04:03
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen
Locatie: Zuid-limburg
denk zo'n 800a 1000 euroRicardo1976 schreef:Ai... dit stemt mij niet vrolijk...
Pfff.... dat gaat me geld kosten! (Iemand die enig idee heeft hoeveel, voor ze me echt per ambulance af kunnen voeren?)
C5club extreme Fan


Berichten: 164
Lid geworden op: 09 jan 2008 08:51
Auto: C5 2.0HDI Excl. Ph2
Opties: alles behalve leer, cd wisselaar & open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 145000
Kleur: blauw metallic
Locatie: Gent/België
Inderdaad, dit was het geval.. Mengmotor hoeft niet vervangen te worden, maar met wat knutselwerk zou het in orde moeten zijn volgens de garage.Ronald schreef: De vertanding in het kachelhuis waar de as op moet aandrijven is van kunsttof en brokkeld een beetje af. Het kan zijn dat je asje een paar keer is rondgedraaid en net weer even een brokkeltje grip gevonden heeft. Zal van korte duur zijn, maar vandaag met de warmte mooi meegenomen.
Gr. Ronald
JO heeft wel foto's van de twee mengmotortjes gemaakt, waarbij de nieuwe dus een langer asje heeft, maar niet van het brokkelende aangrijppunt in het kachelhuis.

