staat nu bij de garage uitgelezen "elektronische gaspedaal is stuk"
2 dagen wachten op levering van dat ding.
helaas dat is het probleem niet
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Btw, laten ze je ook nog betalen voor hun eigen misdiagnose :
Johan
Berichten: 214
Lid geworden op: 26 feb 2007 12:22
Auto: Citroen DS5
Opties: So Chic
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 77459
nou hier weer wat nieuws van mijn kant.
ze hebben nu 2x een sensor vervangen ivm de hogedruk brandstofpomp???
met resultaat 0 dus geen verbetering, nu ben ik voorzichtig begonnen over de EGR klep maar ze zeggen dat dat een andere storing is.
ik ga dinsdag maar weer heen, de rit naar duitsland van 650 km heen, die nadert en dan hoop ik wel een goeie C5 mee te nemen.
misschien dat oldenhage me een advies kan geven??? please hoe los ik dit op ik vertrouw de auto nu niet meer................
ze hebben nu 2x een sensor vervangen ivm de hogedruk brandstofpomp???
met resultaat 0 dus geen verbetering, nu ben ik voorzichtig begonnen over de EGR klep maar ze zeggen dat dat een andere storing is.
ik ga dinsdag maar weer heen, de rit naar duitsland van 650 km heen, die nadert en dan hoop ik wel een goeie C5 mee te nemen.
misschien dat oldenhage me een advies kan geven??? please hoe los ik dit op ik vertrouw de auto nu niet meer................
Wat Duits, Japans en Italiaans daarna
Citroën Ax 1.1
Citroën Zx 1.4i
Citroën Xsara 1.4i
Citroën Xsara break TD
Citroën C5 break 2.0 hdi ph I
Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III
Citroën DS5 1.6 Thp
Citroën Ax 1.1
Citroën Zx 1.4i
Citroën Xsara 1.4i
Citroën Xsara break TD
Citroën C5 break 2.0 hdi ph I
Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III
Citroën DS5 1.6 Thp

C5club Die-Hard


Berichten: 593
Lid geworden op: 15 jul 2007 04:03
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen
Locatie: Zuid-limburg
Ik vind dat je niet de dupe mag worden, van de trial en error technieken van een garage, zou gewoon de auto ophalen en doorrijden naar oldenhage als dat mogenlijk is.c5fries schreef:nou hier weer wat nieuws van mijn kant.
ze hebben nu 2x een sensor vervangen ivm de hogedruk brandstofpomp???
met resultaat 0 dus geen verbetering, nu ben ik voorzichtig begonnen over de EGR klep maar ze zeggen dat dat een andere storing is.
ik ga dinsdag maar weer heen, de rit naar duitsland van 650 km heen, die nadert en dan hoop ik wel een goeie C5 mee te nemen.
misschien dat olgenhage me een advies kan geven??? please hoe los ik dit op ik vertrouw de auto nu niet meer................

C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 30 sep 2007 08:33
Auto: Berline 2.0 HDI Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 112000
Kleur: Grijs
Locatie: Westervoort
Even een update
Auto staat nog steeds bij de dealer in Arnhem.
Hebben geprobeerd een computer van een sloper te plaatsen maar zoals mij door Johan Oldenhage reeds gemeld was werkt dat voor geen meter.
Dus conclusie een nieuwe computer.
Na van Johan enkele tips gekregen te hebben wat mogelijke oorzaken konden zijn vanmorgen om half 8 zelf naar de garage gegaan en de heren deze tips doorgegeven ( stonden hier zeker niet open voor maar na 3 maal gevraagt te hebben werden met enige tegen zin met een test lampje de zekeringen van de BSI getest "zie je wel niets aande hand die computer is gewoon naar de k....te.
dan zelf de kabelboom zoals Johan aangaf gecontroleerd en ja ter hoogte van (iets er boven) het olie filter twee draadjes half doorgesleten (blank). "nee dat is allemaal kunststof dat kan daar geen sluiting maken". Nogmaals met een lang gezicht de Lexia3 aangesloten en "zie je nou wel de computer is stuk".
Goed met het idee maandag halen we hem daar weg en het achterlaten van wat telefoon nummers waar ze nog wat hulp zouden kunnen krijgen en de toezegging dat ze die nummers zouden bellen in de loop van de ochtend met een k.... gevoel maar weer huiswaarts.
half uur weer thuis,
de telefoon we hebben wat gevonden als we rammelen aan een kabelboom gebeurt er wat de auto liep zowaar weer normaal (natuurlijk niet de kabelboom waar we ze op attent hebben gemaakt ),
kunnen alleen geen onderbreking of of suiting dus de hele kabelboom moet vervangen worden.
pfffffffffff
gaat maandag gebeuren
ben zeer benieuwd ( dit is echt de laatste kans )
Hou jullie op de hoogte van deze soap
Groet Rob
Auto staat nog steeds bij de dealer in Arnhem.
Hebben geprobeerd een computer van een sloper te plaatsen maar zoals mij door Johan Oldenhage reeds gemeld was werkt dat voor geen meter.
Dus conclusie een nieuwe computer.
Na van Johan enkele tips gekregen te hebben wat mogelijke oorzaken konden zijn vanmorgen om half 8 zelf naar de garage gegaan en de heren deze tips doorgegeven ( stonden hier zeker niet open voor maar na 3 maal gevraagt te hebben werden met enige tegen zin met een test lampje de zekeringen van de BSI getest "zie je wel niets aande hand die computer is gewoon naar de k....te.
dan zelf de kabelboom zoals Johan aangaf gecontroleerd en ja ter hoogte van (iets er boven) het olie filter twee draadjes half doorgesleten (blank). "nee dat is allemaal kunststof dat kan daar geen sluiting maken". Nogmaals met een lang gezicht de Lexia3 aangesloten en "zie je nou wel de computer is stuk".
Goed met het idee maandag halen we hem daar weg en het achterlaten van wat telefoon nummers waar ze nog wat hulp zouden kunnen krijgen en de toezegging dat ze die nummers zouden bellen in de loop van de ochtend met een k.... gevoel maar weer huiswaarts.
half uur weer thuis,
de telefoon we hebben wat gevonden als we rammelen aan een kabelboom gebeurt er wat de auto liep zowaar weer normaal (natuurlijk niet de kabelboom waar we ze op attent hebben gemaakt ),
kunnen alleen geen onderbreking of of suiting dus de hele kabelboom moet vervangen worden.
pfffffffffff
gaat maandag gebeuren
ben zeer benieuwd ( dit is echt de laatste kans )
Hou jullie op de hoogte van deze soap
Groet Rob
Groet Rob
Berichten: 214
Lid geworden op: 26 feb 2007 12:22
Auto: Citroen DS5
Opties: So Chic
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 77459
nog een vraagje betreffende de EGR klep. waar zit die nou precies?? Heb de vraagbaak bekekenen maar daar staat een paar keer EGR vermeld dus ik weet niet waar ik moet gaan zoeken.
Ook weet ik dat bij Alfa JTD en TDI uit de VAG groep de EGR weleens woord vermeden vanwege storingen (brengt zo zeggen ze ook een beetje extra trekkracht en vermogen).
Kan dit ook bij de C5 de EGR omzeilen of kan dit niet bij de C5? (dan zou ik misschien meteen de storing hebben verholpen)
gr lieuwe
Ook weet ik dat bij Alfa JTD en TDI uit de VAG groep de EGR weleens woord vermeden vanwege storingen (brengt zo zeggen ze ook een beetje extra trekkracht en vermogen).
Kan dit ook bij de C5 de EGR omzeilen of kan dit niet bij de C5? (dan zou ik misschien meteen de storing hebben verholpen)
gr lieuwe
Wat Duits, Japans en Italiaans daarna
Citroën Ax 1.1
Citroën Zx 1.4i
Citroën Xsara 1.4i
Citroën Xsara break TD
Citroën C5 break 2.0 hdi ph I
Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III
Citroën DS5 1.6 Thp
Citroën Ax 1.1
Citroën Zx 1.4i
Citroën Xsara 1.4i
Citroën Xsara break TD
Citroën C5 break 2.0 hdi ph I
Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III
Citroën DS5 1.6 Thp
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
"k zou na het afrekenen enzo hun nog ff aan hun eigen woorden herinneren...RodWil schreef: stonden hier zeker niet open voor maar na 3 maal gevraagt te hebben werden met enige tegen zin met een test lampje de zekeringen van de BSI getest "zie je wel niets aande hand die computer is gewoon naar de k....te.
we hebben wat gevonden als we rammelen aan een kabelboom gebeurt er wat de auto liep zowaar weer normaal
nb. ik zou NOOOOIT meer bij zo'n garage komen, tegen zo laag mogelijk kosten repareren is je WERK, klanten hoor je netjes en gewillig te woord te staan.
Johan

C5club Die-Hard


Berichten: 593
Lid geworden op: 15 jul 2007 04:03
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen
Locatie: Zuid-limburg
Ik zou bij deze garage voor altijd wegblijven, en daar ook anderen voor waarschuwen, wat een prutsers.RodWil schreef:Even een update
Nde heren deze tips doorgegeven ( stonden hier zeker niet open voor maar na 3 maal gevraagt te hebben werden met enige tegen zin met een test lampje de zekeringen van de BSI getest "zie je wel niets aande hand die computer is gewoon naar de k....te.
dan zelf de kabelboom zoals Johan aangaf gecontroleerd en ja ter hoogte van (iets er boven) het olie filter twee draadjes half doorgesleten (blank). "nee dat is allemaal kunststof dat kan daar geen sluiting maken". Nogmaals met een lang gezicht de Lexia3 aangesloten en "zie je nou wel de computer is stuk".
Goed met het idee maandag halen we hem daar weg en het achterlaten van wat telefoon nummers waar ze nog wat hulp zouden kunnen krijgen en de toezegging dat ze die nummers zouden bellen in de loop van de ochtend met een k.... gevoel maar weer huiswaarts.
half uur weer thuis,
de telefoon we hebben wat gevonden als we rammelen aan een kabelboom gebeurt er wat de auto liep zowaar weer normaal (natuurlijk niet de kabelboom waar we ze op attent hebben gemaakt ),
kunnen alleen geen onderbreking of of suiting dus de hele kabelboom moet vervangen worden.
pfffffffffff
Groet Rob
Dealerschap gelijk afnemen!
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
T*ring... wegblijven bij die prutsers... 

Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
ik zou ze nog maar eens een uurtje laten zoeken naar de draadbreuk in die boom. ff een draadboom vervangen is ook niet zo maar wat. Je hebt een cable tracker, kan je draadbreuk in een draadboom mee opzoeken.
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep

Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
voor de friese C5 geldt hetzelfde
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep

C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 30 sep 2007 08:33
Auto: Berline 2.0 HDI Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 112000
Kleur: Grijs
Locatie: Westervoort
Oldenhage schreef:ik zou ze nog maar eens een uurtje laten zoeken naar de draadbreuk in die boom. ff een draadboom vervangen is ook niet zo maar wat. Je hebt een cable tracker, kan je draadbreuk in een draadboom mee opzoeken.
Kabelboom is al besteld bij citroen maar is niet leverbaar de eerste 5 dagen
maken we toch mooi de drie weken vol.!?!?!?!?!?!?
Groet Rob

Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
waarom niet even met Bart Ebben gebeld, die zitten in Malden, dat is om de hoek... heeft m liggen
voor rond 120 euro, kunnen z m vanmiddag nog monteren en jij kan dan rijden.
ehhh als de wil er is..
enne backorders kunnen geanuleerd worden
voor rond 120 euro, kunnen z m vanmiddag nog monteren en jij kan dan rijden.
ehhh als de wil er is..
enne backorders kunnen geanuleerd worden
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle
Sorry hoor, maar kan niet begrijpen dat je je auto nog niet teruggehaald hebt bij die prutsers, wat een K**garage.RodWil schreef:Oldenhage schreef:ik zou ze nog maar eens een uurtje laten zoeken naar de draadbreuk in die boom. ff een draadboom vervangen is ook niet zo maar wat. Je hebt een cable tracker, kan je draadbreuk in een draadboom mee opzoeken.
Kabelboom is al besteld bij citroen maar is niet leverbaar de eerste 5 dagen
maken we toch mooi de drie weken vol.!?!?!?!?!?!?

Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB

C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 30 sep 2007 08:33
Auto: Berline 2.0 HDI Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 112000
Kleur: Grijs
Locatie: Westervoort
Hij is weer thuis
heb net de auto bij de garage opgehaald
hij rijd als een zonnetje, ook al is er niets gerepareerd.
probeer nu te achterhalen welke kabelboom er nu precies stuk zou zijn.
kan alleen geen label met nummer vinden
heb net de auto bij de garage opgehaald
hij rijd als een zonnetje, ook al is er niets gerepareerd.
probeer nu te achterhalen welke kabelboom er nu precies stuk zou zijn.
kan alleen geen label met nummer vinden
Groet Rob
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:

Actie!
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.