Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 C5 2ton op benzine, doen ?. 2 jaar stilstaan kan dat kwaad ? 
Auteur Bericht
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 2002 met 2ton op benzine. Doen of niet doen.
Menno schreef:
Om toch even tegengas te geven ;) , ... ik zou voor een benzinevariant gaan ( danwel Diesel als er veel km's gemaakt worden )
Meestal begint bij gasbakken onderhoud wel parten te spelen als je er één koopt met meerdere km's op de klok ,


En hoeveel moet dat dan zijn aan onderhoud ? Als je alleen al minimaal 100-150 euro per kwartaal minder betaald aan HB ?
Enne, dieselen is ook niet goedkoop qua onderhoud (Eolyse, roetfilter, roetmetingen etc.)

Bovendien moet je voor een beetje gelijkwaardig aantal PK´s een 2.7 HDI rijden tegenover een 2.0

Over smaak valt idd. niet te twisten, maar haal er dan geen argumenten als onderhoudskosten bij. Discussieer over smaak qua Benzine/LPG/Diesel of over echte argumenten. Niet bij Dieselen over smaak beginnen en bij LPG over kosten, da´s niet eerlijk...

Ik rij LPG voor 0,065 per km brandstof, en na dik 40K km voor 0,0219 aan reparatie´s onderhoud...

_________________
Johan


14 mei 2008 17:08
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33548
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 2002 met 2ton op benzine. Doen of niet doen.
Ik ben het niet met je eens , het is toch echt persoonlijk ;)
Qua PK's , ... ?? ik ben bang dat de gemiddelde 2.2 gehakt maakt van de eerste de beste 2.0 op benzine ( of LPG ) , zelfde aantal PK's !

Kosten , tja ... ik geloof graag dat je op LPG relatief gezien qua kilometer kostprijs het beste uit bent , echter is dat altijd het belangrijkste ???
Voor mij iig niet , en ja ook ik heb ooit in een grijs verleden een LPG auto gehad , echter daar bedank ik nu toch echt voor , het is een discussie waar je nooit uit komt , is ook niet nodig , echter ging mij het ophemelen van LPG iets te ver , enkel en alleen vanwege die €€ p/km , sorry ;)
Mag je steekhoudende argumenten vinden of niet ,een LPG met wat meer KM's moet je gewoon goed mee oppassen , zeker bij een C5 , ze zijn nu eenmaal qua elektronica i.c.m. LPG wat gevoelig , vraag elke willekeurige Citroen garage , ... daar kun je simpelweg niet omheen.

Dat er uiteraard uitstekende exemplaren tussen zitten zul je mij niet horen zeggen , ook bij overige brandstoffen kun je miskleunen kopen :smt089

Grt,
Menno

PS : qua ' extra ' kosten zit ik slechts op Eolyse ( alleen 2.2 , heeft de 110PK geen last van ( PH1 ) ) à €100,- ( over 90K uitgesmeerd ) en jaarlijkse roetmeting à 2 tientjes ex BTW
Nogmaals erg persoonlijk , het rijden op LPG werd mij in dit draadje simpelweg te rooskleurig voorgesteld en ik wil al helemaal niet de discussie LPG/Diesel/Benzine aanzwengelen , haha :lol: :smt023 !!

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


14 mei 2008 17:25
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39
Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 2002 met 2ton op benzine. Doen of niet doen.
Xhipy,

Voor meer info over lpg www.lpg.nl :idea:
Heeft niet alleen met goedkopere kosten te maken (maakt er deel van uit)
Ik wou er eerst ook niets van weten maar de man waar ik de auto van heb gekocht heeft me overtuigd door me gewoon meteen in de wagen te laten rijden en ik moest maar aangeven als ik verschil merkte tussen lpg en benzine!
Tijdens de testrit schakelde hij een paar keer tussen benzine en gas maar ik merkte niets, misschien als je een zware aanhanger erachter hebt!
Als je zwaar gaat trekken zou ik zeker voor diesel gaan, zo niet verdiep je eens in eerder genoemde site en stap eens achter het stuur van een lpg wagen gewoon ter orientatie.

LPG heeft ook schonere verbranding dan gewone benzine waardoor motor langer mee kan gaan, afhankelijk van onderhoud en rijgedrag.

Succes met je keuze!

_________________
Citroen 2cv6 spécial 1986


14 mei 2008 17:38
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 15 jul 2007 04:03
Berichten: 591
Woonplaats: Zuid-limburg
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 2002 met 2ton op benzine. Doen of niet doen.
Menno schreef:
I ze zijn nu eenmaal qua elektronica i.c.m. LPG wat gevoelig , vraag elke willekeurige Citroen garage , ... daar kun je simpelweg niet omheen.


Dat is mij niet bekend, elektronica heeft toch niks met brandstofsoort te maken en mocht er iets zijn, kan je altijd op benzine verder rijden, ook de actieradius is groter dan dat van een diesel.
Verder is het mileuvrienderlijker rijden.


14 mei 2008 17:46
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22
Berichten: 822
Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 2002 met 2ton op benzine. Doen of niet doen.
THEFXR schreef:
Menno schreef:
I ze zijn nu eenmaal qua elektronica i.c.m. LPG wat gevoelig , vraag elke willekeurige Citroen garage , ... daar kun je simpelweg niet omheen.


Dat is mij niet bekend, elektronica heeft toch niks met brandstofsoort te maken en mocht er iets zijn, kan je altijd op benzine verder rijden, ook de actieradius is groter dan dat van een diesel.
Verder is het mileuvrienderlijker rijden.


Het gaat er hier alleen om, wat er niet aan zit kan ook niet stuk, dat is duidelijk, ik rij ook LPG ,en dat rijdt perfect, en goedkoop tov Diesel en Benzine,mijn inziens het enige rëeele nadeel is het ruimte verlies in de koffer door de tank. :mrgreen:

_________________
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956



ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache
27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ
90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB


14 mei 2008 18:47
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 mei 2008 19:10
Berichten: 520
Woonplaats: Arnhem
Auto: Pontiac Bonneville
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1976
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: Creme


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 2002 met 2ton op benzine. Doen of niet doen.
Goed.. even een stelling :)

C5 G3 sedan uitvoering met 180.000 kale uitvoering
C5 benzine Break 150.000 kale uitvoering.

Als het puur om aanschaf en onderhouds kosten gaat en niet om de km's dat dus even terzijde
wat is de mening hier. en waarom.


14 mei 2008 18:54
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33548
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 2002 met 2ton op benzine. Doen of niet doen.
THEFXR schreef:
Dat is mij niet bekend, elektronica heeft toch niks met brandstofsoort te maken .


LPG ' fopt ' het motormanagement , ... niet elke C5 vind dat leuk en dat geeft soms wat foutmeldingen ( en soms wat meer :lol: )
Maar nogmaals , iedereen maakt eigen berekeningen/beslissingen , het gaat hier niet om wat goed/fout is , jullie zijn enkel erg pro LPG , of een ieder de argumenten van deze dieselaar onderbouwend vinden of niet kan mij weinig schelen , "mijn mening" ... en als ik de auto's op LPG zie waar ik voor onderhoud kom ben ik blij dat ik diesel rij , wat een ander beslist en ondervindt is weer compleet anders , gelukkig maar anders reden allemaal dezelfde Opel ofzo :mrgreen:


;)

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


14 mei 2008 19:13
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33548
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 2002 met 2ton op benzine. Doen of niet doen.
Xiphy schreef:

C5 G3 sedan uitvoering met 180.000 kale uitvoering
C5 benzine Break 150.000 kale uitvoering.


Tja , .... wat zoek je in een auto , wil je extra ruimte voor je ' rommel ' ga dan voor de Break , maak dat verder niet uit , tja :smt017 , ga iig voor de auto met complete historie ( indien mogelijk ) ;)
Misschien heb je simpelweg voorkeur voor 1 v/d varianten , zijn er wel meer hier op de site die voor de 'looks' een Break danwel Berline hebben gekozen!

Suc6

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


14 mei 2008 19:28
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 2002 met 2ton op benzine. Doen of niet doen.
zullen we ieder zijn keuze respecteren, ik zelf rij ook liever diesel....
qua onderhoud kan ik niet klagen en mijn 1.6 hdi hoef pas bij 160k een nieuwe roetfilter.
bij 240k een distr riem,

mijn verbruik van gemiddeld 1 op 18 is ook niet gek vind ik zo.
en mijn 110 paardjes zijn ook voldoende.
'
en laat ons stoppen om altijd met het milieu te roepen bij lpg, als het milieu zo belangrijk was in je keuze kocht je geen 2ehands C5 maar een kleine auto met een veel lager verbruik.....

miijn C5 hdi met roetfilter voldoet aan de euro 4 norm en dat doen een hoop andere auto's niet,

in belgie is lpg rijden duurder dan een diesel en ik ben ervan overtuigt als dit in nl ook het geval was, nederland opeens een hoop lpg rijders minder telde....

en om op de vraag van de ts terug tekomen, ik zou sowieso geen auto kopen met 2ton op de teller... :oops:


14 mei 2008 21:17
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 mei 2008 19:10
Berichten: 520
Woonplaats: Arnhem
Auto: Pontiac Bonneville
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1976
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: Creme


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 2002 met 2ton op benzine. Doen of niet doen.
das leuk dat je dat zegt maar WAAROM geen auto met 2 ton wat is jouw reden daar voor.


14 mei 2008 21:39
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 2002 met 2ton op benzine. Doen of niet doen.
ronama schreef:
zullen we ieder zijn keuze respecteren, ik zelf rij ook liever diesel....

en laat ons stoppen om altijd met het milieu te roepen bij lpg, als het milieu zo belangrijk was in je keuze kocht je geen 2ehands C5 maar een kleine auto met een veel lager verbruik.....


Dat moet dan wel een flink lager gebruik zijn, a la Hybride... ;)

Maar goed, milieu telt voor mij wel degelijk mee, het is niet de enige reden, het is niet de hoofdreden, en hetzelfde geld voor de prijs per km. Alles bij elkaar opgeteld kom ik tot de conclusie dat LPG het beste voor mij voldoet.

Toen ik m'n eerste LPG auto kocht was ik eigenlijk op zoek naar een diesel. 't werd LPG en ik heb nog geen seconde spijt gehad.

Voor een ander kan de optelsom anders uitkomen, actieradius belangrijker vinden, het rijden met een lage-toeren motor, het idee dat met minder componenten er minder kapot kan gaan...

(ik zal niet zeggen dat als dat echte belangijk is je beter een japanner in de kaalste uitvoering kunt kopen, doe ik niet ;) ;))

_________________
Johan


14 mei 2008 22:26
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 2002 met 2ton op benzine. Doen of niet doen.
Xiphy schreef:
das leuk dat je dat zegt maar WAAROM geen auto met 2 ton wat is jouw reden daar voor.



in mijn ogen versleten :oops:


15 mei 2008 00:04
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 2002 met 2ton op benzine. Doen of niet doen.
Ik meende dat het topic ging over een auto met 2 ton, niet over de soort brandstof. :smt017


En heren: de discussie over brandstofkeuze is een zeer persoonlijke, bijna emotionele (onderbuik?) discussie die we op dit forum niet voeren...

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


15 mei 2008 08:08
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 15 jul 2007 04:03
Berichten: 591
Woonplaats: Zuid-limburg
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 2002 met 2ton op benzine. Doen of niet doen.
Xiphy schreef:
Goed.. even een stelling :)

C5 G3 sedan uitvoering met 180.000 kale uitvoering
C5 benzine Break 150.000 kale uitvoering.

Als het puur om aanschaf en onderhouds kosten gaat en niet om de km's dat dus even terzijde
wat is de mening hier. en waarom.

Heb je daar links van?


15 mei 2008 12:22
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 2002 met 2ton op benzine. Doen of niet doen.
Het ging hier om de vraag of na 2 ton de benzine variant nog betrouwbaar is. Dus eigenlijk helemaal niet over diesel en lpg.

Laat onverlet dat na 2 ton er juist gasinstallatie componenten vaak versleten blijken te zijn (verstuivers, verdampers, pompen etc). En bij een ruigere rijstijl met een verdamperinstallatie de kleppen uitgesteld zijn (daar merk je niets van tot het zover is bij zelfstellende kleppen). Ik ken dus juist wel gevallen van mensen die na 2 ton de gasinstallatie hebben laten uitbouwen.
Vandaar dus dat een gasinstallatie op dergelijke kms geen drol waard is. Aan de andere kant, elke kdie je er mee rijdt is meegenomen.

Hou er rekening mee dat na 2 ton de auto waard is wat de gek er voor geeft. Dealers stoten zo'n wagen af naar de "handel".

Als de auto goed loopt en geen olie verbruikt zou het goed moeten zijn. De koppeling kan een slijtpunt zijn. De airco moet mogelijk nagevuld. De stoelen kunnen doorgezakt zijn. De radiator kan minder worden (citroen kwaaltje). Allemaal dingen die niet heel duur zijn en eenvoudig te constateren.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


15 mei 2008 16:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.