Ik sta op het punt om een break aan te schaffen en gisteren een proefrit gemaakt.
Nu viel me op dat de C5 met automatische airco en apparte zone regeling er zichtbaar meer moeite mee had om de auto die in de zon geparkeerd had gestaan, koel te krijgen in vergelijking met de Xantia, deze heeft echter geen automatische airco maar uitsluiten een aan of uitknop.
Komt dit nu door het verschil in wel niet automatisch of zou hij gewoon defekt zijn.
Ik moet er wel bij zeggen dat we behoorlijk hebben zitten te stoeien met de auto knop en een knop waar zeg maar ijscristallen op staan( een van de knopjes op het rechter zijde van het bedieningspaneel)
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club Rookie


Berichten: 37
Lid geworden op: 02 jun 2006 16:30
Auto: C5 break, 1.8
Opties: pack parking, cruise control
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9248
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 210000
Kleur: gris aluminium
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Contacteer:
C5 1.8 16v break, gris aluminium, pack parking, cruise control.
C1 1.0, Rouge Scarlet
C3 Pluriel trapauto, 10-2003, Oranje
C1 1.0, Rouge Scarlet
C3 Pluriel trapauto, 10-2003, Oranje
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ik zet de automaat altijd uit en regel het liever zelf , de airco moet als het goed is de boel erg goed koelen , doet zeer zeker niet onder voor die van de Xantia , sterker nog hij koelt beter ...
Met de automaat houdt hij ook rekening met de zon etc ( maanstand , regent het of niet , wat heeft het weer verder in petto , ga zo maar door
) en dan wil hij in mijn ogen wel eens een foute beslissing maken , ik doe het dus liever zelf
Inderdaad de auto knop uit en de meest rechter aan ( met sneeuwvlok danwel ECO erop ) , richting kiezen en temp ... klaar !
Met de automaat houdt hij ook rekening met de zon etc ( maanstand , regent het of niet , wat heeft het weer verder in petto , ga zo maar door
Inderdaad de auto knop uit en de meest rechter aan ( met sneeuwvlok danwel ECO erop ) , richting kiezen en temp ... klaar !
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
hoe zie je dat een airco moeite heeft om te koelen?Frank schreef:Ik sta op het punt om een break aan te schaffen en gisteren een proefrit gemaakt.
Nu viel me op dat de C5 met automatische airco en apparte zone regeling er zichtbaar meer moeite mee had om de auto die in de zon geparkeerd had gestaan, koel te krijgen in vergelijking met de Xantia, deze heeft echter geen automatische airco maar uitsluiten een aan of uitknop.
Komt dit nu door het verschil in wel niet automatisch of zou hij gewoon defekt zijn.
Ik moet er wel bij zeggen dat we behoorlijk hebben zitten te stoeien met de auto knop en een knop waar zeg maar ijscristallen op staan( een van de knopjes op het rechter zijde van het bedieningspaneel)
C5 kan je niet vergelijken met een Xantia, het glas oppervlakte bij een C5 is veel groter dan een Xantia en het zal dus warmer worden in de C5 tov de Xantia.
C5club Rookie


Berichten: 37
Lid geworden op: 02 jun 2006 16:30
Auto: C5 break, 1.8
Opties: pack parking, cruise control
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9248
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 210000
Kleur: gris aluminium
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Contacteer:
Het heeft inderdaad veel met het gevoel te maken en onbekendheid van het systeem.
Tijdens een proefrit van een half uur ook nog op alle knoppen zitten drukken. Auto aan/uit, eco aan/uit. Kan je niet verwachten dat het syteem optimaal aan zijn werk toe komt.
Beiden zijn inderdaad ook niet te vergelijken met elkaar, xantia = berline
en C5 = break. Dus inderdaad ook veel meer ruitopervlak
In ieder geval alvast weer bedankt voor de reakties
In mei heeft hij een grote beurt gehad en is de airco nog gecontroleerd.
Mijn dealer verzekerde ook dat ze ons absoluut niet in de warmte laten zitten, mocht hij toch defect zijn en de afgelopen 18 jaar hebben ze zich altijd aan hun woord gehouden. Dus no risk voor mij.
Tijdens een proefrit van een half uur ook nog op alle knoppen zitten drukken. Auto aan/uit, eco aan/uit. Kan je niet verwachten dat het syteem optimaal aan zijn werk toe komt.
Beiden zijn inderdaad ook niet te vergelijken met elkaar, xantia = berline
en C5 = break. Dus inderdaad ook veel meer ruitopervlak
In ieder geval alvast weer bedankt voor de reakties
In mei heeft hij een grote beurt gehad en is de airco nog gecontroleerd.
Mijn dealer verzekerde ook dat ze ons absoluut niet in de warmte laten zitten, mocht hij toch defect zijn en de afgelopen 18 jaar hebben ze zich altijd aan hun woord gehouden. Dus no risk voor mij.
C5 1.8 16v break, gris aluminium, pack parking, cruise control.
C1 1.0, Rouge Scarlet
C3 Pluriel trapauto, 10-2003, Oranje
C1 1.0, Rouge Scarlet
C3 Pluriel trapauto, 10-2003, Oranje
