daar zal je met een diesel nooit last van hebben...jpiek schreef:Zoals onze huisdealer al eens schreef kan "storing uitlaatgas" verschillende oorzaken hebben. Elk probleem met de verbranding of afvoeren van het uilaatgas kan invloed hebben op de samenstelling van het uitlaatgas. Met als gevolg een storingsmelding.
In mijn geval was het een defecte bobine (vaak geen vonk op een van de cillinders)
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Beter af en toe gen vonk dan af en toe geen geld... 

Johan
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Heb ook wel eens de betreffende storing en ben nu op aanraden van de dealer aan het proberen met V6 bougies.
Over een tijdje weet ik of het daadwerkelijk het gewenste effect heeft.
Tot nu toe loopt de wagen wel een stuk rustiger met de nieuwe bougies hij bokt iets minder!
Over een tijdje weet ik of het daadwerkelijk het gewenste effect heeft.
Tot nu toe loopt de wagen wel een stuk rustiger met de nieuwe bougies hij bokt iets minder!
Citroen 2cv6 spécial 1986

Inmiddels al weer een paar weken verder met die nieuwe sonde maar geen problemen meer.
Dan werkt het bij de een wel en bij de ander niet kennelijk.
Dan werkt het bij de een wel en bij de ander niet kennelijk.

C5club Fan


Berichten: 96
Lid geworden op: 01 jun 2006 00:00
Auto: C5 Break 2.0 HPI Exclusive
Opties: Parelmoerlak,Park pak (V-A), Bandensp.Cnrl.,Xenon,VDO nav.,Robospot.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 65.000
Kleur: iets groenigs
Locatie: Soest
Dit verschijnsel lijkt wel erg veel op een defecte EGR klep. Zolang de klep(motordeel) defect is blijft hij deze fout geven pas als de fout is verholpen verdwijnd de melding na 2 koude starts dus motor koud naar motor warm en dat nog eens. Dat hij de fout niet altijd permanent geeft komt vaak voor omdat de klep dan af en toe wel werkt. Een voorkomende fout is slechte soldeerverbindingen in de klepmotor die dan weer wel dan weer geen contact maken. Het beste is de EGRmotor demonteren en doormeten. Staat ook ergens op het forum.Dat afslaan is ook niet helemaal correct omschreven trouwens. de motor loopt nog wel maar je kan geen gas geven als je dat wel doet gaat hij wel uit trouwens.
Dat afslaan is ook niet helemaal correct omschreven trouwens. de motor loopt nog wel maar je kan geen gas geven als je dat wel doet gaat hij wel uit trouwens.
Berichten: 214
Lid geworden op: 26 feb 2007 12:22
Auto: Citroen DS5
Opties: So Chic
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 77459
Ze hebben deze week (woensdag) een sensor (brandstofpomp sensor oid??) vervangen.
Het leek dus eerst weer goed te gaan hadden vandaag een ritje van 150 km heen en 150km terug.
Heenweg geen problemen, maar bij de terugweg weer hetzelfde probleem. Dus motorchecklampje, servicelampje, STOP en uittlaatstoring weer in het scherm. Dus maar weer aan de kant en even wachten en starten maar. Nu valt me op dat het steeds gebeurt wanneer je gaat optrekken (bv bij invoegen) misschien is dit toeval maar valt me op. Ook heb ik meteen na de storing getankt en daarna ook een paat keer doorgetrokken maar nu blijft hij wel weer rijden (100km na de storing, en storinglampjes en melding zijn uitgegaan)
Is dit misschien iets waar de oorzaak misschien duidelijker wordt. Of zou het dan toch de EGR klep zijn??
Moet volgende week maar weer na de garage.
Het leek dus eerst weer goed te gaan hadden vandaag een ritje van 150 km heen en 150km terug.
Heenweg geen problemen, maar bij de terugweg weer hetzelfde probleem. Dus motorchecklampje, servicelampje, STOP en uittlaatstoring weer in het scherm. Dus maar weer aan de kant en even wachten en starten maar. Nu valt me op dat het steeds gebeurt wanneer je gaat optrekken (bv bij invoegen) misschien is dit toeval maar valt me op. Ook heb ik meteen na de storing getankt en daarna ook een paat keer doorgetrokken maar nu blijft hij wel weer rijden (100km na de storing, en storinglampjes en melding zijn uitgegaan)
Is dit misschien iets waar de oorzaak misschien duidelijker wordt. Of zou het dan toch de EGR klep zijn??
Moet volgende week maar weer na de garage.
Wat Duits, Japans en Italiaans daarna
Citroën Ax 1.1
Citroën Zx 1.4i
Citroën Xsara 1.4i
Citroën Xsara break TD
Citroën C5 break 2.0 hdi ph I
Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III
Citroën DS5 1.6 Thp
Citroën Ax 1.1
Citroën Zx 1.4i
Citroën Xsara 1.4i
Citroën Xsara break TD
Citroën C5 break 2.0 hdi ph I
Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III
Citroën DS5 1.6 Thp
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 apr 2007 23:54
Auto: Renault vel satis v6 24v
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 228000
Kleur: Blauw
Locatie: Enschede
klopt het dat de tank bijna leeg was toen je de melding kreeg?
dat hebben wij namelijk ook altijd.Op gas geen probleem maar als de benzine na verloop van tijd op is krijgen wij die storing raar maar waar? maar gaat ook altijd vanzelf weer weg de ene keer na een dag soms een week maar nooit langer dan 3weken
en ze loopt er ook niet anders om dus ik heb zoiets laat gaan zolang het niet langer duurt dan een maand vind ik het goed
dat hebben wij namelijk ook altijd.Op gas geen probleem maar als de benzine na verloop van tijd op is krijgen wij die storing raar maar waar? maar gaat ook altijd vanzelf weer weg de ene keer na een dag soms een week maar nooit langer dan 3weken

en ze loopt er ook niet anders om dus ik heb zoiets laat gaan zolang het niet langer duurt dan een maand vind ik het goed
Greetz Martijn
Berichten: 214
Lid geworden op: 26 feb 2007 12:22
Auto: Citroen DS5
Opties: So Chic
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 77459
Nee tank was niet bijna leeg. En de melding vind ik ook niet erg ?(ruitensproeier meld hij ook elke keer) maar de auto gaat in de "noodloop" en dat is dus wel vervelend
Wat Duits, Japans en Italiaans daarna
Citroën Ax 1.1
Citroën Zx 1.4i
Citroën Xsara 1.4i
Citroën Xsara break TD
Citroën C5 break 2.0 hdi ph I
Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III
Citroën DS5 1.6 Thp
Citroën Ax 1.1
Citroën Zx 1.4i
Citroën Xsara 1.4i
Citroën Xsara break TD
Citroën C5 break 2.0 hdi ph I
Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III
Citroën DS5 1.6 Thp

C5club Fan


Berichten: 96
Lid geworden op: 01 jun 2006 00:00
Auto: C5 Break 2.0 HPI Exclusive
Opties: Parelmoerlak,Park pak (V-A), Bandensp.Cnrl.,Xenon,VDO nav.,Robospot.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 65.000
Kleur: iets groenigs
Locatie: Soest
Dit is typisch het verschijnsel dat behoord bij een defecte EGR klep. Ik heb dit verschijnsel in totaal 3 x gehad en in alle gevallen was het de EGR klep. Je kunt een test doen hoewel er geen garantie is dat het fout gaat. Maak een rustige rit liefst zoveel mogelijk snelweg ( met koude motor beginnen) van 40-50 KM, stop dan een kwartier en rijd dan weer rustig (± 120Km/uur) terug. Als het verschijnsel zich op de terugweg voordoet is het zeker de EGR klep. Wil je helemaal zeker zijn maak de rit dan nogmaals (wel met koude motor beginnen) het verschijnsel doet zich dan op nagenoeg dezelfde plek voor. Als dat zo is weet je zeker dat de EGR klep het probleem veroorzaakt.Het leek dus eerst weer goed te gaan hadden vandaag een ritje van 150 km heen en 150km terug.
Heenweg geen problemen, maar bij de terugweg weer hetzelfde probleem. Dus motorchecklampje, servicelampje, STOP en uittlaatstoring weer in het scherm
Nogmaals zekerheid dat het hierbij fout gaat is er niet het hangt af van de mate waarin de EGR motor slecht contact maakt maar als het wel fout gaat heb je wel zekerheid omtrend het probleem. Bovendien is de EGR klep een bekend probleem in de C5. Bij mij 3 maal. Eerst bij de originele klep, daarna met de 2e hands klep die ik erin heb gezet en tenslotte nog een keer met het zwaar lopen van de rotor as (de soldeerverbindingen had ik al gerepareerd)
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
De Mijne heb nog niet van die nukken gehad, maar ik ga in week 30 naar Vias Page zo'n 1300 km hier van daan, dan maar hopen dat ie niet onderweg in de noodloop gaat.
Enne, @ Maarten : hoe rijd dat met die V6 bougies, is dat een verbetering met dat stoten of niet, zo ja dan zet ik er ook nog even van die bougies in.
Had er wel eens iets eerer van gelezen, dat de 2.0 16V daar wel wat lekkerder op liep.
Enne, @ Maarten : hoe rijd dat met die V6 bougies, is dat een verbetering met dat stoten of niet, zo ja dan zet ik er ook nog even van die bougies in.
Had er wel eens iets eerer van gelezen, dat de 2.0 16V daar wel wat lekkerder op liep.

C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 30 sep 2007 08:33
Auto: Berline 2.0 HDI Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 112000
Kleur: Grijs
Locatie: Westervoort



Groet Rob
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Morgen rijdt hij weer als een tierelier.... wedden?
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Gaat tot nu toe goed, loopt iets rustiger en heb ook geen storingen meer gehad!ms-C5 schreef:De Mijne heb nog niet van die nukken gehad, maar ik ga in week 30 naar Vias Page zo'n 1300 km hier van daan, dan maar hopen dat ie niet onderweg in de noodloop gaat.
Enne, @ Maarten : hoe rijd dat met die V6 bougies, is dat een verbetering met dat stoten of niet, zo ja dan zet ik er ook nog even van die bougies in.
Had er wel eens iets eerer van gelezen, dat de 2.0 16V daar wel wat lekkerder op liep.
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Beter dan, ik heb de mijne voor een weekje terug laten uitlezen en gereset, stotteren doet ie nu ook niet meer, volgens de dealer kon het ook nog wel aan de olie liggen (5w40) hij adviseerde mij 0w40.c5maarten schreef:
Gaat tot nu toe goed, loopt iets rustiger en heb ook geen storingen meer gehad!
omdat de buiten temperatuur nu veel hoger ligt, minder tot geen last meer gehad.

C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 30 sep 2007 08:33
Auto: Berline 2.0 HDI Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 112000
Kleur: Grijs
Locatie: Westervoort
was dat maar waar.Harm van Beek schreef:Morgen rijdt hij weer als een tierelier.... wedden?
staat nu bij de garage uitgelezen "elektronische gaspedaal is stuk"
2 dagen wachten op levering van dat ding.
helaas dat is het probleem niet
geeft nu nogmeer meldingen in de computer
Groet Rob