Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
diesel reinigings additief
Auteur |
Bericht |
Paulus333
|
 Re: diesel reinigings additief
Thanks, zal ik morgen ook opbellen.
|
06 mei 2008 20:23 |
|
 |
Paulus333
|
 Re: diesel reinigings additief
Ben eventjes de grens over gegaan en heb de auto bij een Belgische garage aan de Lexia laten hangen. Blijkt dat de Eolyse niet op is en ook het roetfilter nog tot 120k zou moeten meegaan bij deze C5 serie. Het probleem schijnt in de computer te zitten die bijhoudt hoeveel Eolyse er nog is. Die module kost 156 euro en de Eolyse wordt dan ook gelijk bijgevuld om de nieuwe module weer een goed startpunt te geven. Is blijkbaar een veel voorkomende fout. Enfin, komende woensdag zou het gemaakt moeten zijn.
|
08 mei 2008 17:04 |
|
 |
vhsdown
V.I.P.
Geregistreerd: 01 feb 2007 19:26 Berichten: 623 Woonplaats: ZO brabant
Auto: Citroen C3 1.2 16v 110 pk Vti Exclusive AT6+ Full options + Navi + camera
Opties: full options navi camera
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 11000
Kleur: Wit met rood dak
Naar boven
|
 Re: diesel reinigings additief
Paulus333 schreef: Ben eventjes de grens over gegaan en heb de auto bij een Belgische garage aan de Lexia laten hangen. Blijkt dat de Eolyse niet op is en ook het roetfilter nog tot 120k zou moeten meegaan bij deze C5 serie. Het probleem schijnt in de computer te zitten die bijhoudt hoeveel Eolyse er nog is. Die module kost 156 euro en de Eolyse wordt dan ook gelijk bijgevuld om de nieuwe module weer een goed startpunt te geven. Is blijkbaar een veel voorkomende fout. Enfin, komende woensdag zou het gemaakt moeten zijn. Waar ben je geweest ? Ik woon zelf ook in de buurt...
_________________ Ome Henkie
2cv6 1971 gs 1975 gsa 1980 gsa x3 1982 bx 19trs 1986 bx 19tzi 1991 xantia 2.0 berline aut 1994 xantia 2.0 break aut 1998 C5 2.2 I hdi berline exclusive 2002 AUT4 zwart lederen bekleding C5 2.0 IIhdi berline 2007 AUT6 RT4 C5 2,0 III 2.0i 16v TOURER 2009 excl aut4 ng4 panorama C3 1.6 16v 120 pk Vti Exclusive Automaat + Full options + Navi + camera 12-2015
|
08 mei 2008 17:10 |
|
 |
Paulus333
|
 Re: diesel reinigings additief
Huybers in Hamont-Achel. Ik had er wel een goede indruk van maar natuurlijk zal de tijd het moeten leren.
|
08 mei 2008 17:35 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: diesel reinigings additief
Mooi dat de fout gevonden is , .... suc6 en laat ons even weten of de nieuwe module het probleem oplost 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
09 mei 2008 07:49 |
|
 |
Paulus333
|
 Re: diesel reinigings additief
Ik heb bericht gekregen van de garage dat het Eolyse probleem opgelost is. Helaas heb ik alweer een nieuw probleem gekregen tijdens de rit naar de garage. Mijn knipperlicht wil niet meer naar rechts. Dit is volgens de garage het beruchte COM2000 probleem, kosten 465 euro!
Voorlopig is het probleem verholpen met wat contactspray, denk dat ik het maar niet meer laat repareren en de C5 de laan uit stuur. Na een behoorlijk lijstje defecten in 3 maanden zie ik het niet meer zitten, heb geen zin om er op leeg te lopen, hoe fijn de auto verder ook is. Ik kan me niet veroorloven om telkens bij de garage te staan, daarvoor heb ik de auto te hard nodig.
Defecten in drie maanden tijd: Lekkage LDS (leidingenbundel vervangen, lekt alweer opnieuw) - garantie (niet-Citroen dealer) Luie gordel, nog altijd lui - garantie (niet-Citroendealer) Defecte achterruit, is gerepareerd - garantie (niet-Citroendealer) Eolyse rekeneenheid - 345 euro COM2000 - 465 euro
Positieve punten: verbruik ondanks alle Randstedelijke files 7,1/100 (2.2HDi aut), nagenoeg geen olieverbruik, fijne automaat.
|
14 mei 2008 12:43 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: diesel reinigings additief
En hoeveel kilometer heb je in die 3 maanden gereden?
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
14 mei 2008 13:00 |
|
 |
Paulus333
|
 Re: diesel reinigings additief
Ongeveer 11000km. Ik ben begonnen bij 77000km en hij staat nu over de 88000km.
Update: Ik heb bij Citroen Nederland nog een verzoek om een coulance regeling gedaan voor de COM2000 maar dat hebben ze geweigerd. Peugeot heeft wel een coulance regeling voor dezelfde problematische COM2000.
|
14 mei 2008 13:47 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: diesel reinigings additief
Je hebt dus 2 ongewone storingen gehad die prijzig waren. Voor het overige is alles onder garantie vervangen.
Je vermeldt niet wat je aan regulier onderhoud kwijt bent geweest, maar je haalt vermoedelijk nog niet mijn excessieve 9€ct per kilometer overall van mijn ex (ook een 2,2HDI automaat), over 108.000km.
Ik zou zeggen, gun deze wagen nog enige tijd, want ze zal je vermoed ik, verder voor weinig verrassingen stellen, met dit kilometrage...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
14 mei 2008 13:51 |
|
 |
Paulus333
|
 Re: diesel reinigings additief
Probleem is dat deze storingen (LDS incontinentie, Eolyse computer, achteruit en COM2000) niet echt ongewoon schijnen te zijn als ik zo eens door het forum kijk en bij de dealer navraag. Van de COM weet ik zeker dat het vaak voorkomt, ik heb nogal wat Peutjes gehad. Bij Peugeot was de COM niet zo'n probleem omdat het telkens onder coulance gerepareerd werd. Lijkt mij dat de kans op herhaling van deze storingen nogal groot is. Bij de LDS incontinentie (leidingbundel) ben ik al aan de tweede ronde. Kosten ca. 500 euro als ik me niet vergis (ergens gelezen op een forum).
|
14 mei 2008 14:11 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: diesel reinigings additief
Die LDS-incontinentie die opnieuw begint is dan natuurlijk niet goed verholpen. Dit is iets wat een keer kan voorkomen, maar dan niet binnen 3 maanden weer.
De Com2000 moet best een tijdje meekunnen. Je doet een auto niet weg omdat dit wellicht in de toekomst nog eens zou kunnen optreden, toch?
De Eolyse-computer? Je bent de eerste die het hier heeft gemeld, dus ik ga even uit van een pechgeval.
En die gordel? Kwestie van wat smering verzorgen (is ergens een draadje over)....
Nee, mij lijkt afscheid nemen van deze qua kilometers jonge auto op basis van deze voorvallen een wat premature en rigoureuze ingreep..
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
14 mei 2008 14:21 |
|
 |
Paulus333
|
 Re: diesel reinigings additief
Bedankt voor je goede raad Harm. Ik begrijp dat je de C5 een warm hart toedraagd. Dat is ook wel logisch omdat het een hele prettige auto is. Van mijn kant bekeken, ik heb redelijk wat ervaring met PSA producten maar nog niet met de C5. Om die reden zijn alle storingen, en zeker ook de kosten daarvan, toch wel even schrikken. Aan jouw legendarische 9 cent/km ga ik, volgens mij, dan ook echt niet meer komen.
Het is ook niet zo'n probleem als ik eens een keer een storing heb maar als dat om de paar weken gebeurd is mijn geduld zo op. Ik weet namelijk dat het ook veel beter kan (probleemloos: Peugeot 406 break 1.8, Peugeot 106 D, AX 1.4D).
Enfin, ik zal nog eens even diep ademhalen en tot tien tellen.........
|
14 mei 2008 14:37 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: diesel reinigings additief
Och, mijn vorige heb ik na 108.000km met een kilometerstand van 303063 of zo van de hand gedaan, omdat er wéer wat kapot was....
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
14 mei 2008 14:44 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: diesel reinigings additief
Paulus333 schreef: Defecten in drie maanden tijd: Lekkage LDS (leidingenbundel vervangen, lekt alweer opnieuw) - garantie (niet-Citroen dealer)
Kennelijk niet goed hersteld , dat mag natuurlijk niet binnen die korte periode ! Paulus333 schreef: Luie gordel, nog altijd lui - garantie (niet-Citroendealer) Zal altijd 'lui' blijven , af en toe inspuiten helpt enorm , klein ongemak Paulus333 schreef: Defecte achterruit, is gerepareerd - garantie (niet-Citroendealer) Prima toch Paulus333 schreef: Eolyse rekeneenheid - 345 euro Nadeel van 'schoon' diesel rijden , die Eolyse toestanden brengen extra kosten met zich mee , Paulus333 schreef: COM2000 - 465 euro Normaal gesproken gaat deze niet om de haverklap stuk hoor , mijn C5 doet al 7 jaar met één exemplaar , geen klachten ( vervangen eind 2001 ) Paulus333 schreef: Positieve punten: verbruik ondanks alle Randstedelijke files 7,1/100 (2.2HDi aut), nagenoeg geen olieverbruik, fijne automaat. Kortom ik zie geen echte reden om de auto nu de deur te wijzen , maar ja ik rijd dan ook probleemloos Suc6 Grt, Menno
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
14 mei 2008 15:34 |
|
 |
THEFXR
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 15 jul 2007 04:03 Berichten: 591 Woonplaats: Zuid-limburg
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen
Naar boven
|
 Re: diesel reinigings additief
com2000, kan je toch zelf proberen of door een technisch iemand laten doen. dat ding is niet echt kapot,maar ligt gewoon aan de contactpunten in de eenheid. Of een 2dehands bij de bekende leveranciers.
|
14 mei 2008 16:48 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|