nut van slotjes allesdragers break
Auteur |
Bericht |
munkman
V.I.P.
Geregistreerd: 21 jan 2007 22:17 Berichten: 388 Woonplaats: Utrecht
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland
Naar boven
|
 nut van slotjes allesdragers break
Ik heb een setje allesdragers voor de break bij mijn auto gekregen. Daar zitten slotjes op. Echter ik zou niet weten waarom. Achter 1 van de slotjes zit een (soort) inbussleutel. Daarmee kun je de dragers vastzetten en loshalen. Maar zo'n sleutel kan elke dief ook zelf wel meenemen. De andere 3 slotjes zitten volgens mij voor joker erop. Snapt iemand het nut daarvan?
_________________ C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
|
08 apr 2008 20:44 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
 Re: nut van slotjes allesdragers break
Hi hi, dat heb ik me nou ook altijd afgevraagd, zonder het ooit echt gevraagd te hebben. Dus is het voor mij nog immer een raadsel 
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
08 apr 2008 21:12 |
|
 |
Koenra
V.I.P.
Geregistreerd: 12 aug 2007 00:10 Berichten: 148 Woonplaats: Haarlem
Auto: C6 2.7 HDI Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 1
Organummer: 10915
Productienummer: 30058
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 204000
Kleur: Bleu Mauritius KPKD
Naar boven
|
 Re: nut van slotjes allesdragers break
Een gelegenheidsdief heeft geen sleuteltjes bij zich. Een echt gemotiveerde dief neemt de hele auto mee!
|
08 apr 2008 21:36 |
|
 |
Marc
V.I.P.
Geregistreerd: 21 aug 2007 20:06 Berichten: 2551 Woonplaats: Nijmegen
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Naar boven
|
 Re: nut van slotjes allesdragers break
munkman schreef: Ik heb een setje allesdragers voor de break bij mijn auto gekregen. Daar zitten slotjes op. Echter ik zou niet weten waarom. Achter 1 van de slotjes zit een (soort) inbussleutel. Daarmee kun je de dragers vastzetten en loshalen. Maar zo'n sleutel kan elke dief ook zelf wel meenemen. De andere 3 slotjes zitten volgens mij voor joker erop. Snapt iemand het nut daarvan? Ik heb me precies hetzelfde afgevraagd. Misschien is het qua ontwerp en produktie goedkoper om in alle 4 een hetzelfde slotje te zetten, dan 1 met slot en 3 zonder slot. Of een dief moet er van gaan denken "Zo zo, 4 slotjes, daar waag ik mij niet aan" 
_________________ Groeten, Marc
|
08 apr 2008 23:59 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: nut van slotjes allesdragers break
makkelijker om die plastik kapjes op zijn plaats te houden... ipv een klik systeem.
|
09 apr 2008 20:11 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
 Re: nut van slotjes allesdragers break
ronama schreef: makkelijker om die plastik kapjes op zijn plaats te houden... ipv een klik systeem. Zou dat nou echt de reden zijn? Nu zijn ze er ook zo af is mijn ervaring.
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
09 apr 2008 20:50 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: nut van slotjes allesdragers break
ik vind het een goede optie!
Want met die slotjes waaien ze er niet zo gauw af onderweg.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
09 apr 2008 20:51 |
|
 |
munkman
V.I.P.
Geregistreerd: 21 jan 2007 22:17 Berichten: 388 Woonplaats: Utrecht
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland
Naar boven
|
 Re: nut van slotjes allesdragers break
maar die dingen hoeven er helemaal nooit af. Waarom niet gewoon gemonteerd geleverd en dan een kwak lijm ertussen?
_________________ C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
|
09 apr 2008 21:33 |
|
 |
Vakotuh
|
 Re: nut van slotjes allesdragers break
MarcusE schreef: Ik heb me precies hetzelfde afgevraagd. Misschien is het qua ontwerp en produktie goedkoper om in alle 4 een hetzelfde slotje te zetten, dan 1 met slot en 3 zonder slot. Ik denk dat het inderdaad meer met kosten te maken heeft... Is vast goedkoper dan 2 produktielijnen waarvan er dan ook nog maar één lijn op een kwart van zijn kunnen hoeft te draaien (per auto 3 zonder slot, 1 met)
|
28 apr 2008 10:53 |
|
 |
|