Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Mijne trilt ook, ik begin er niet eens aan om het te verhelpen, heb er vier nieuwe michelins onder laten leggen en het trilt nog steeds. Als ik trilvrij wil rijden pak ik mijn BMW wel.
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
Ik had het trillen maar lagen webers onder, sinds mijn nieuwe LMV ligt er natuurlijk michelins
onder en bij mijn bandenmannentje netjes de loodjes laten plaatsen
1000 km later alles laten controleren
en heerlijk trilvrij

onder en bij mijn bandenmannentje netjes de loodjes laten plaatsen
1000 km later alles laten controleren
en heerlijk trilvrij
Gister en vandaag zijn ze weer eens aan het stoeien geweest om de auto weer eens trilingvrij te krijgen.
Via mijn werk ben ik terechtgekomen bij bandenberg in Hengelo.
Petje af voor de service daar. Daar nemen ze echt de tijd voor de auto en ze weten waarover ze praten.Zelfs verschillende testritten gemaakt om persoonlijk aan te voelen wat de klant bedoelt
Ze hebben daar een heel goed balanceerapparaat (hunter 9700) en die schijnt een van de betere te zijn.
Zelfs onder belasting kunnen ze hem uitbalanceren/corrigeren en kijken of hij binnen de toleranties zit.
Gelukkig wel het geval bij mij. Ze hebben hem dus eerst op het apparaat uitgebalanceerd en toen nagebalanceerd met een ander apparaat onder de auto.
En daar merkte je het verschil...
Auto achter opgekrikt balanceerapparaat tegen de band en dan snelheid maken.
Bij de geschatte snelheid die het wiel draaide van 110 -120 km/uur voelde je met de hand op de auto de trilling.
Handig want nu hoef je geen verdere testrit te maken. Door het wiel elke keer iets te centreren op goed geluk op de naaf werd het steeds minder. Dus daar zit mede het probleem.
Het is gewoon een combinatie van een aantal factoren bij de citroen zegt hij maar hij heeft het er wel uitgekregen op de een of andere manier
Aan de voorkant heeft hij ze ook op het apparaat gehangen en volledig getest en nagebalanceerd en daar zat inderdaad ook weer onbelans in. Ik had het al geaccepteerd maar hij heeft hem er helemaal uitgekregen. De auto is nu helemaal trillingvrij voor mijn gevoel
Het viel hem wel op dat het stuur overal op reageert en aardig gevoelig is maar daar was ik al achter.
Ze hebben er flink wat tijd ingestopt maar met resultaat.
Duidelijke uitleg van vader en zoon .... perfect gedaan.
Hij zei wel als ze alleen maar van dit soort klanten had dan liep hij er op leeg.
Kosten bij contante afrekening en met zakelijke korting 48 euro...
Via mijn werk ben ik terechtgekomen bij bandenberg in Hengelo.
Petje af voor de service daar. Daar nemen ze echt de tijd voor de auto en ze weten waarover ze praten.Zelfs verschillende testritten gemaakt om persoonlijk aan te voelen wat de klant bedoelt
Ze hebben daar een heel goed balanceerapparaat (hunter 9700) en die schijnt een van de betere te zijn.
Zelfs onder belasting kunnen ze hem uitbalanceren/corrigeren en kijken of hij binnen de toleranties zit.
Gelukkig wel het geval bij mij. Ze hebben hem dus eerst op het apparaat uitgebalanceerd en toen nagebalanceerd met een ander apparaat onder de auto.
En daar merkte je het verschil...
Auto achter opgekrikt balanceerapparaat tegen de band en dan snelheid maken.
Bij de geschatte snelheid die het wiel draaide van 110 -120 km/uur voelde je met de hand op de auto de trilling.
Handig want nu hoef je geen verdere testrit te maken. Door het wiel elke keer iets te centreren op goed geluk op de naaf werd het steeds minder. Dus daar zit mede het probleem.
Het is gewoon een combinatie van een aantal factoren bij de citroen zegt hij maar hij heeft het er wel uitgekregen op de een of andere manier
Aan de voorkant heeft hij ze ook op het apparaat gehangen en volledig getest en nagebalanceerd en daar zat inderdaad ook weer onbelans in. Ik had het al geaccepteerd maar hij heeft hem er helemaal uitgekregen. De auto is nu helemaal trillingvrij voor mijn gevoel
Het viel hem wel op dat het stuur overal op reageert en aardig gevoelig is maar daar was ik al achter.
Ze hebben er flink wat tijd ingestopt maar met resultaat.
Duidelijke uitleg van vader en zoon .... perfect gedaan.
Hij zei wel als ze alleen maar van dit soort klanten had dan liep hij er op leeg.
Kosten bij contante afrekening en met zakelijke korting 48 euro...
C5club Die-Hard


Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
Zo zie je maar weer, het kan dus wel.
Godsie, als ik dit draadje (en andere) doorlees prijs ik me toch wel gelukkig dat mijn C5 totaal maar dan ook echt totaal geen trilling heeft. Of ik nou 90 of 190 rij, en alles daartussen, boven en onder. Hij staat op smetteloos Enzo lichtmetaal met voor 2 nieuwe Michelins. Afkloppen maar. Tijdens de proefrit reed ie al zoals god de C5 bedoeld zou moeten hebben, terwijl er toen nog Michelins op zaten die al hun beste tijd gehad hadden. Oftewel; er is hoop, mesdames et messieurs...
Godsie, als ik dit draadje (en andere) doorlees prijs ik me toch wel gelukkig dat mijn C5 totaal maar dan ook echt totaal geen trilling heeft. Of ik nou 90 of 190 rij, en alles daartussen, boven en onder. Hij staat op smetteloos Enzo lichtmetaal met voor 2 nieuwe Michelins. Afkloppen maar. Tijdens de proefrit reed ie al zoals god de C5 bedoeld zou moeten hebben, terwijl er toen nog Michelins op zaten die al hun beste tijd gehad hadden. Oftewel; er is hoop, mesdames et messieurs...
Berichten: 520
Lid geworden op: 13 mei 2008 19:10
Auto: Pontiac Bonneville
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1976
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: Creme
Locatie: Arnhem
Contacteer:
Ik heb een WAS lijst aan shit geprobeert om de boel tril vrij te krijgen.
En uit eindelijke was het gewoon de wielen laten FIJN balanceren !
Blijkbaar kan niet iedere garage dat. Koos van elk in arnhem kon het wel !
En uit eindelijke was het gewoon de wielen laten FIJN balanceren !
Blijkbaar kan niet iedere garage dat. Koos van elk in arnhem kon het wel !
C5club Die-Hard


Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
Ik kan het wel van de daken schreeuwen; Arnhem, the place to be.....
nou inderdaad, de ene garage is de ander niet. Hopen dat het nu een tijdje goed mag blijven gaan.
Ik heb in Frankrijk een lekke band gehad, deze is daar gemaakt. Op de terugweg voelde ik onbalans, wat ik niet gewend was.
Heb de banden de eerste keer laten balanceren en kruislings laten verwisselen. Nog steeds onbalans. Vandaag naar een echte bandenspecialist gegaan in Hoorn (NH) . Egel bandenservice . Zeer vakkundig geholpen. 1 band lag niet mooi om de velg , en is iets wat verdraaid en gebalanceerd. Je zag de onbalans in de band, deze wiebelde en beetje. Na het draaien van de velg was dit weg.
De C5 rijd weer als een dijker.
Als je onbalans voelt , ga naar en bandenbedrijf met de modernste spullen, en de C5 rijd zonder trilling .Het kan echt
Mijn C5 staat op Nokians 205/65/15 .
Heb de banden de eerste keer laten balanceren en kruislings laten verwisselen. Nog steeds onbalans. Vandaag naar een echte bandenspecialist gegaan in Hoorn (NH) . Egel bandenservice . Zeer vakkundig geholpen. 1 band lag niet mooi om de velg , en is iets wat verdraaid en gebalanceerd. Je zag de onbalans in de band, deze wiebelde en beetje. Na het draaien van de velg was dit weg.
De C5 rijd weer als een dijker.
Als je onbalans voelt , ga naar en bandenbedrijf met de modernste spullen, en de C5 rijd zonder trilling .Het kan echt
Mijn C5 staat op Nokians 205/65/15 .
Nog maar eens een reactie op én een tip voor de veelvoorkomende trillende banden tussen 110 en 145 km p/u. Een maandje geleden kreeg ik nieuwe Michelins, en ja hoor: trillen maar. Na drie keer bij de garage laten balanceren werd het eerder erger dan beter. Op een tip ergens in dit forum ben ik naar bandenspecialist Mensink in Nieuw-Vennep gegaan. Sindsdien is het probleem verholpen!
Volgens hem was het probleem (dat bij de meeste 'gewone' garages voorkomt) dat de banden niet goed gecentreerd op de velg zaten. Doorgaans pompen garagisten er 2,zoveel bar in (volgens voorschrift van de fabrikant) en timmeren de velg dan vol met lood tot de machine aangeeft dat ze in balans zijn. Ze vergeten echter te kijken hoe de wielen draaien: een niet gecentreerd op de velg zittende band kun je op het oog herkennen. Je ziet hem zwabberen.
Het probleem was eenvoudig te verhelpen: even 6 bar lucht erin waardoor ze recht op de velg knallen (wel oren even dichthouden...), daarna leeg laten lopen, vullen volgens voorschrift en dan pas balanceren. Wielen niet te strak aan de auto draaien (met de hand!) en inderdaad: het trillen is weg en de C5 rijdt weer als vanouds!
Peter
Volgens hem was het probleem (dat bij de meeste 'gewone' garages voorkomt) dat de banden niet goed gecentreerd op de velg zaten. Doorgaans pompen garagisten er 2,zoveel bar in (volgens voorschrift van de fabrikant) en timmeren de velg dan vol met lood tot de machine aangeeft dat ze in balans zijn. Ze vergeten echter te kijken hoe de wielen draaien: een niet gecentreerd op de velg zittende band kun je op het oog herkennen. Je ziet hem zwabberen.
Het probleem was eenvoudig te verhelpen: even 6 bar lucht erin waardoor ze recht op de velg knallen (wel oren even dichthouden...), daarna leeg laten lopen, vullen volgens voorschrift en dan pas balanceren. Wielen niet te strak aan de auto draaien (met de hand!) en inderdaad: het trillen is weg en de C5 rijdt weer als vanouds!
Peter
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Mooi zo, ... zij hebben het ook bij de laatste maal gedaan, idd prima gebalanceerd 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club extreme Fan


Berichten: 112
Lid geworden op: 04 okt 2008 18:52
Auto: C5 Break Diff2 2004 (Ph1) 2.0HDI-110pk
Opties: Pa
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 352000
Kleur: Grijs
Locatie: Utrecht
Mijn break trilde ineens ook meer dan voorheen, met name bij optrekken of omhoog veren van de voorkant (niet in de bochten wat ik zou verwachten). Aandrijfassen bleken niet langer in balans (waarschijnlijk rubbers gaar, vuil in homokineet gekropen; niet gezien tijdens de vorst).
Anyway 1100 euro voor twee ruilassen, montage, 12 mnd garantie plus vervangen handremkabels die ook gaar bleken. Aderlating, maar hij rijdt weer ZAAAALIG. Bij dealer laten doen, ruilassen via Citroen. Aandrijfassen volgens de dealer zelden een probleem bij C5. Zijn dikker en duurder dan meeste andere grote auto's.
Misschien dat iemand wat aan de info heeft.
Groeten
Anyway 1100 euro voor twee ruilassen, montage, 12 mnd garantie plus vervangen handremkabels die ook gaar bleken. Aderlating, maar hij rijdt weer ZAAAALIG. Bij dealer laten doen, ruilassen via Citroen. Aandrijfassen volgens de dealer zelden een probleem bij C5. Zijn dikker en duurder dan meeste andere grote auto's.
Misschien dat iemand wat aan de info heeft.
Groeten
C5 gem verbruik 1:16
2016: C8 2.0 HDI 136pk
2008: C5 2.0 HDI break
2006: VW 1200 Mex Kever
1999: Peugeot 205 1.8D XAD
2016: C8 2.0 HDI 136pk
2008: C5 2.0 HDI break
2006: VW 1200 Mex Kever
1999: Peugeot 205 1.8D XAD
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
en anders eens naar " bandenservice hardenberg " gaan, die hebben bij mij de laatste trillinkjes er ook uit gekregen, zelfde manier zoals jij hierboven had beschreven.hagro schreef:nou inderdaad, de ene garage is de ander niet. Hopen dat het nu een tijdje goed mag blijven gaan.
Super goed bedrijf, neemt ook echt de moeite om iets goed te krijgen.
Ik kom er al jaren.


