Gister en vandaag zijn ze weer eens aan het stoeien geweest om de auto weer eens trilingvrij te krijgen.
Via mijn werk ben ik terechtgekomen bij bandenberg in Hengelo.
Petje af voor de service daar. Daar nemen ze echt de tijd voor de auto en ze weten waarover ze praten.Zelfs verschillende testritten gemaakt om persoonlijk aan te voelen wat de klant bedoelt
Ze hebben daar een heel goed balanceerapparaat (hunter 9700) en die schijnt een van de betere te zijn.
Zelfs onder belasting kunnen ze hem uitbalanceren/corrigeren en kijken of hij binnen de toleranties zit.
Gelukkig wel het geval bij mij. Ze hebben hem dus eerst op het apparaat uitgebalanceerd en toen nagebalanceerd met een ander apparaat onder de auto.
En daar merkte je het verschil...
Auto achter opgekrikt balanceerapparaat tegen de band en dan snelheid maken.
Bij de geschatte snelheid die het wiel draaide van 110 -120 km/uur voelde je met de hand op de auto de trilling.
Handig want nu hoef je geen verdere testrit te maken. Door het wiel elke keer iets te centreren op goed geluk op de naaf werd het steeds minder. Dus daar zit mede het probleem.
Het is gewoon een combinatie van een aantal factoren bij de citroen zegt hij maar hij heeft het er wel uitgekregen op de een of andere manier
Aan de voorkant heeft hij ze ook op het apparaat gehangen en volledig getest en nagebalanceerd en daar zat inderdaad ook weer onbelans in. Ik had het al geaccepteerd maar hij heeft hem er helemaal uitgekregen. De auto is nu helemaal trillingvrij voor mijn gevoel
Het viel hem wel op dat het stuur overal op reageert en aardig gevoelig is maar daar was ik al achter.
Ze hebben er flink wat tijd ingestopt maar met resultaat.
Duidelijke uitleg van vader en zoon .... perfect gedaan.
Hij zei wel als ze alleen maar van dit soort klanten had dan liep hij er op leeg.
Kosten bij contante afrekening en met zakelijke korting 48 euro...