Auteur |
Bericht |
Eric Vertogen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 15 okt 2006 11:24 Berichten: 384 Woonplaats: Merselo
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Naar boven
|
 Inhouden bij 2000 tpm
Hallo forumleden,
Sinds enige tijd valt me op dat de C5 bij zowel koude als warme motor bij precies 2000 tpm op de toerenteller kort inhoudt. Dit is vooral voelbaar als je rustig optrekt. Het is een dipje dat je voelt, niet echt een schok en de auto trekt meteen hierop wel gewoon door. Het dipje is voelbaar op zowel LPG als op benzine terwijl het bij de laatste brandstof een stuk meer op de voorgrond staat. Iemand enig idee? Ik rij een C5 2.0 16V Ligne prestige op LPG uit 2002
|
30 dec 2007 10:55 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Inhouden bij 2000 tpm
Eric Vertogen schreef: Hallo forumleden, Sinds enige tijd valt me op dat de C5 bij zowel koude als warme motor bij precies 2000 tpm op de toerenteller kort inhoudt. Dit is vooral voelbaar als je rustig optrekt. Het is een dipje dat je voelt, niet echt een schok en de auto trekt meteen hierop wel gewoon door. Het dipje is voelbaar op zowel LPG als op benzine terwijl het bij de laatste brandstof een stuk meer op de voorgrond staat. Iemand enig idee? Ik rij een C5 2.0 16V Ligne prestige op LPG uit 2002 Die ken ik nog van mijn groene, precies zoals jij beschrijft. Ook een 2.0 op LPG uit 2002. Is het een AG-installatie? Ik heb er nooit wat aan laten doen. Is ook nooit erger geworden dan jij nu beschrijft. Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
30 dec 2007 18:02 |
|
 |
Eric Vertogen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 15 okt 2006 11:24 Berichten: 384 Woonplaats: Merselo
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Naar boven
|
 Re: Inhouden bij 2000 tpm
Ja, het is een AG-installatie. Het probleem treedt op benzine echter duidelijker op.
|
30 dec 2007 18:50 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Inhouden bij 2000 tpm
bij mijn Hdi heb ik dat ook soms, onlangs had ik er veel last van daarop heb ik eens bij een andere pomp (merk) getankt en toen was het weer weg 
|
30 dec 2007 18:53 |
|
 |
Trapper
|
 Re: Inhouden bij 2000 tpm
Hallo. Ik ben in het bezit van een 1.8 op LPG uit 2002 gekocht bij 150k inmiddels 200k bij mij treedt het probleem ook op. Het werd op een gegeven moment zo erg dat er storingsmeldingeen verschenen. Bij de laatste grote beurt (200k) werd me verteld dat de oorzaak lag aan vervuiling van o.a. de (benzine) injectoren omdat ik te weinig (alleen bij het starten) op benzine reed. Er is een reinigingsvloeistof aan de benzine toegevoegd en heb ik wat vaker en langer op benzine gereden en ja hoor het probleem (op benzine) werd aanmerkelijk minder weg is het niet en na 3k treedt er geen verdere verbetering op. Komende week maar weer eens bij de garage langs. Ik rij lange afstanden (helaas ook veel file) woon/werk dus de motor komt altijd goed op temperatuur.
|
03 jan 2008 16:30 |
|
 |
Eric Vertogen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 15 okt 2006 11:24 Berichten: 384 Woonplaats: Merselo
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Naar boven
|
 Re: Inhouden bij 2000 tpm
Het inhouden begint nu toch echt problematisch te worden. Tussen stationair draaien en 2000 tpm is het horten en stoten en slaat de motor vaak af. Op benzine is bijna niet meer te rijden (erg lastig die eerste kilometer) en op LPG geeft het ook die problemen, echter minder heftig. Boven de 2000 tpm rijdt de C5 zonder problemen en heerlijk soepel. Even de feiten o[p een rijtje: - stationair draaien is regelmatig en rustig (geen probleem) - boven stationair draaien begint de motor te sputteren - als je niet wegrijdt met flink veel gas en slippende koppeling, slaat de motor af of gaat een stuk onder stationair draaien waarna de motor afslaat -tussen de 1000 en 2000 tpm houdt de motor in en ineens schiet je naar voren omdat de auto even niet sputtert. - boven de 2000 tpm is er geen enkel probleem - de C5 geeft geen foutmeldingen in het display. Iemand enig idee?
|
10 jan 2008 10:54 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: Inhouden bij 2000 tpm
V6-bougies? Schijnen wel eens te helpen...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
10 jan 2008 11:04 |
|
 |
Eric Vertogen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 15 okt 2006 11:24 Berichten: 384 Woonplaats: Merselo
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Naar boven
|
 Re: Inhouden bij 2000 tpm
Zaterdag was ik zeker van plan om de bougies te bekijken.
|
11 jan 2008 08:14 |
|
 |
Nodri
|
 Re: Inhouden bij 2000 tpm
Als je die dan toch eruit hebt check dan ook ff je bobines! Meet ze ook ff door aan de massa. Kijk ook ff op http://www.problemcar.nl ik heb daar voor je gekeken. Zoek even op inhouden motor, stotteren motor bij citroen en peugeot! Het kan vele oorzaken hebben, bobine, MAP sensor, Bougies, stappenmotor enz. Begin bij het eind en wekr terug. Bougies, bobine, gasklephuis, stappenmotor. Je zal dan een heel eind komen. PS. als je benzine computer dingen probeert te regelen van je stappenmotor enz zal je dit ook terugkrijgen op gas. Een auto op gas moet eerst goed lopen op benzine daar de gascomputer alle waardes krijgt/gebruikt van de benzinecomputer. Mijn tip, zorg er eerst voor dat ie op benzine goed loopt, 9 van de 10 keer loopt ie dan ook goed op gas en kun je het een en ander uitsluiten.
|
11 jan 2008 16:01 |
|
 |
Eric Vertogen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 15 okt 2006 11:24 Berichten: 384 Woonplaats: Merselo
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Naar boven
|
 Re: Inhouden bij 2000 tpm
Vreemd genoeg is vandaag het probleem ineens zo goed als weg. Bij 2000 tpm nog een heel klein hikje en verder niets meer. De bougies heb ik bekeken. Deze zagen er nog goed uit, hoewel 1 bougie omhuld was met olie. Waarschijnlijk met olie vullen langs de vuldop gegoten en in de bougieschacht gelopen. Ik verwacht eigenlijk dat de bobine niet meer geheel okselfris is. Iemand enig idee wat een bobine kost voor een 2.0i 16V?
|
12 jan 2008 17:32 |
|
 |
Hans47
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 dec 2006 16:42 Berichten: 305 Woonplaats: Middelburg
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator
Naar boven
|
 Re: Inhouden bij 2000 tpm
Ik heb €110 betaald (merk Valeo) bij de automaterialenzaak (AOC Vlissingen).
Groet
Hans
|
12 jan 2008 17:45 |
|
 |
THEFXR
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 15 jul 2007 04:03 Berichten: 590 Woonplaats: Zuid-limburg
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen
Naar boven
|
 Re: Inhouden bij 2000 tpm
Eric Vertogen schreef: Vreemd genoeg is vandaag het probleem ineens zo goed als weg. Bij 2000 tpm nog een heel klein hikje en verder niets meer. De bougies heb ik bekeken. Deze zagen er nog goed uit, hoewel 1 bougie omhuld was met olie. Waarschijnlijk met olie vullen langs de vuldop gegoten en in de bougieschacht gelopen. Ik verwacht eigenlijk dat de bobine niet meer geheel okselfris is. Iemand enig idee wat een bobine kost voor een 2.0i 16V? nog last van gehad?, ik heb het nl ook, zou fijn als de oplossing boven water komt.
|
28 feb 2008 03:24 |
|
 |
Eric Vertogen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 15 okt 2006 11:24 Berichten: 384 Woonplaats: Merselo
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Naar boven
|
 Re: Inhouden bij 2000 tpm
Nee, het probleem is verdwenen en nog steeds weg terwijl er toch alweer meer dan 5000 km mee gereden is.
|
28 feb 2008 11:55 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
 Re: Inhouden bij 2000 tpm
Ik had dit probleem ook, vooral als je het gas los laat bij zo'n 2000 toeren dat hikte die zo. nou heb ik voor een paar dagen geleden de retourleiding van de sturr bekrachtigings pomp vervangen en dus ook de hele middag de accu polen los gehad, en het is nu wel weg. maar voor hoelang, ik rij er niet zo veel mee, maar hou het wel in de gaten, het is echt erg irritant, ik had het alleen als je met een fluwelen voetje rijd, zo rond de 2000 toeren een beetje inhouden en met gas los laten een paar van die hikken / stoten. als het wel weer terug komt denk ik dat ik de bobine ga vervangen. De dealer adviseerde me een feul line cleaner van het merk protech, een vol flesje op een halve tank benzine. die is er inmiddels ook doorheen, dat zou de " gum " van de injectors reinigen. misschien dat het nu toeval is met dat van die accu, maar hou het wel in de gaten. ooh ja, de mijne is ook een 2.0 16V groeten Marcel
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
28 feb 2008 21:38 |
|
 |
THEFXR
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 15 jul 2007 04:03 Berichten: 590 Woonplaats: Zuid-limburg
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen
Naar boven
|
 Re: Inhouden bij 2000 tpm
Ronald schreef: Die ken ik nog van mijn groene, precies zoals jij beschrijft. Ook een 2.0 op LPG uit 2002. Is het een AG-installatie? Ik heb er nooit wat aan laten doen. Is ook nooit erger geworden dan jij nu beschrijft.
Gr. Ronald sinds de laatste onderhoudsbeurt, is die hik/dip weg. 
|
28 apr 2008 17:17 |
|
 |
|