Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club Fan


Berichten: 52
Lid geworden op: 01 dec 2019 19:42
Auto: C5 Berline 2.0 16v Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
kilometerstand: 200000
Kleur: Zilver grijs metalic
Beste mensen,
Sinds eergisteren heb ik geen stuurbekrachtiging meer. tijdens het file rijden viel hij zonder waarschuwing uit. gisteren alle zekeringen nagekeken incl de zware 50A zekering en deze waren allemaal heel.
Vorig jaar heb ik dit euvel ook gehad en bleek de elektronische pomp defect te zijn en heb deze vervangen waarna het probleem verholpen was....... tot eergisteren dus...
Heeft er misschien iemand een elektronisch schema van dit systeem zodat ik vanmiddag even kan gaan meten en kijken of het probleem in de aansturing zit. Ik weet dat er een grote stekker op zit met twee aansluitingen. een constante 12 aansturing een en een massa. Daarnaast zit nog een klein stekkertje met ik dacht drie draden maar waar die vandaan komen weet ik niet en een schema zou daar goed bij kunnen helpen.
Thanx alvast.
Groetjes
Sander
Sinds eergisteren heb ik geen stuurbekrachtiging meer. tijdens het file rijden viel hij zonder waarschuwing uit. gisteren alle zekeringen nagekeken incl de zware 50A zekering en deze waren allemaal heel.
Vorig jaar heb ik dit euvel ook gehad en bleek de elektronische pomp defect te zijn en heb deze vervangen waarna het probleem verholpen was....... tot eergisteren dus...
Heeft er misschien iemand een elektronisch schema van dit systeem zodat ik vanmiddag even kan gaan meten en kijken of het probleem in de aansturing zit. Ik weet dat er een grote stekker op zit met twee aansluitingen. een constante 12 aansturing een en een massa. Daarnaast zit nog een klein stekkertje met ik dacht drie draden maar waar die vandaan komen weet ik niet en een schema zou daar goed bij kunnen helpen.
Thanx alvast.
Groetjes
Sander
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Als je het stuur helemaal draait hoor je dan een ratelend geluid?
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
zit er nog genoeg lds in het tankje?
zijn de retourleidingen van de voorpoten misschien kapot ?
eerst dit bekijken voordat je uitgaat van een defecte pomp
zijn de retourleidingen van de voorpoten misschien kapot ?
eerst dit bekijken voordat je uitgaat van een defecte pomp
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST

C5club Fan


Berichten: 52
Lid geworden op: 01 dec 2019 19:42
Auto: C5 Berline 2.0 16v Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
kilometerstand: 200000
Kleur: Zilver grijs metalic
Lds nivo is helemaal ok. Nergens lekkage oid. Er zitten ook geen storingen in het systeem.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Pech. Het schema van de C5 klopt op dit vlak niet. Ik heb geprobeerd de sb te debuggen op basis van het schema, behalve de dikke kabels kwam het niet overeen met hoe het is aangelegd.
Vervelend is dat de pomp eruit moet om er succesvol aan te kunnen meten.
Als op de van de bsm afgaande dikke stekker 12 volt staat, zegt dat ook nog niet alles. Bij gebrek aan stroom kan dat nog steeds logisch zijn bij een onderbroken circuit.
Bij mij zat het probleem in het pootje van de maximaalzekering: daar was een gaatje in gebrand.
De enige storing die ik zag was uiteindelijk van GEP, toen alles het weer deed: te lage spanning....
Vervelend is dat de pomp eruit moet om er succesvol aan te kunnen meten.
Als op de van de bsm afgaande dikke stekker 12 volt staat, zegt dat ook nog niet alles. Bij gebrek aan stroom kan dat nog steeds logisch zijn bij een onderbroken circuit.
Bij mij zat het probleem in het pootje van de maximaalzekering: daar was een gaatje in gebrand.
De enige storing die ik zag was uiteindelijk van GEP, toen alles het weer deed: te lage spanning....

C5club Fan


Berichten: 52
Lid geworden op: 01 dec 2019 19:42
Auto: C5 Berline 2.0 16v Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
kilometerstand: 200000
Kleur: Zilver grijs metalic
Dan ga ik daar vanavond in de werkplaats even goed naar kijken. Dit soort zaken meten en uitsluiten gaat niet echt lekker als je buiten staat in de wind en regen 


C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Binnen of waar dan ook is het nog steeds een rotklus 


C5club Fan


Berichten: 52
Lid geworden op: 01 dec 2019 19:42
Auto: C5 Berline 2.0 16v Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
kilometerstand: 200000
Kleur: Zilver grijs metalic
Vanavond aan het meten geweest. Op de hoofdstekker meet ik netjes 14,2 volt met draaiende motor incl een prima massa. Op de andere stekker meet ik ook de vereiste spanningen dus ik mag concluderen dat de pomp is overleden. Bij het losnemen en vastmaken van de stekker voel je ook dat de pomp wel wat wil doen maar gelijk weer vast slaat.
Ik ga dus maar een nieuwe pomp bestellen.
Ik ga dus maar een nieuwe pomp bestellen.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Dus met lexia kun je gep gewoon uitlezen?

C5club Fan


Berichten: 52
Lid geworden op: 01 dec 2019 19:42
Auto: C5 Berline 2.0 16v Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
kilometerstand: 200000
Kleur: Zilver grijs metalic
Gisteren een nieuwe stuurpomp gemonteerd en de stuurbekrachtiging werkt weer als vanouds en stuurt weer heerlijk soepel en licht.
Ook gelijk de voorste veeerbollen vervangen voor de normale varianten ipv de comfortbollen. Jezus wat een verschil. Rijd weer heerlijk zonder het gevoel te hebben op een boot te zitten.
Groetjes.
Sander.
Ook gelijk de voorste veeerbollen vervangen voor de normale varianten ipv de comfortbollen. Jezus wat een verschil. Rijd weer heerlijk zonder het gevoel te hebben op een boot te zitten.
Groetjes.
Sander.
Berichten: 464
Lid geworden op: 15 mar 2019 22:19
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 312000
Kleur: Noir Perla Nera Nacre
Locatie: Lelystad
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
?!!sander1972 schreef:Gisteren een nieuwe stuurpomp gemonteerd en de stuurbekrachtiging werkt weer als vanouds en stuurt weer heerlijk soepel en licht.
Ook gelijk de voorste veeerbollen vervangen voor de normale varianten ipv de comfortbollen. Jezus wat een verschil. Rijd weer heerlijk zonder het gevoel te hebben op een boot te zitten.
Groetjes.
Sander.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 4942
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Werkt de pomp direct na het monteren of moest je deze nog inleren met Lexia, om precies te zijn VIN inleren?sander1972 schreef:Gisteren een nieuwe stuurpomp gemonteerd en de stuurbekrachtiging werkt weer als vanouds en stuurt weer heerlijk soepel en licht.

C5club Fan


Berichten: 52
Lid geworden op: 01 dec 2019 19:42
Auto: C5 Berline 2.0 16v Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
kilometerstand: 200000
Kleur: Zilver grijs metalic
Goedemorgen.
De pomp werkte gelijk. Pomp gemonteerd en daarna alles weer afgevuld met nieuwe lds vloeistof en alles weer ontlucht. Geen storingen of andere zorgwrkkende toestanden.
P.s. De reden dat ik ook gelijk de veerbollen heb vervangen is omdat ik toch de lds vloeistof moest aftappen voor deze werkzaamheden en op die manier alles in een keer kon aanpakken mbt ontluchten enzo.
Groetjes
Sander.
De pomp werkte gelijk. Pomp gemonteerd en daarna alles weer afgevuld met nieuwe lds vloeistof en alles weer ontlucht. Geen storingen of andere zorgwrkkende toestanden.
P.s. De reden dat ik ook gelijk de veerbollen heb vervangen is omdat ik toch de lds vloeistof moest aftappen voor deze werkzaamheden en op die manier alles in een keer kon aanpakken mbt ontluchten enzo.
Groetjes
Sander.

C5club Fan


Berichten: 52
Lid geworden op: 01 dec 2019 19:42
Auto: C5 Berline 2.0 16v Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
kilometerstand: 200000
Kleur: Zilver grijs metalic
Goedemorgen.
De pomp werkte gelijk. Pomp gemonteerd en daarna alles weer afgevuld met nieuwe lds vloeistof en alles weer ontlucht. Geen storingen of andere zorgwrkkende toestanden.
P.s. De reden dat ik ook gelijk de veerbollen heb vervangen is omdat ik toch de lds vloeistof moest aftappen voor deze werkzaamheden en op die manier alles in een keer kon aanpakken mbt ontluchten enzo.
Groetjes
Sander.
De pomp werkte gelijk. Pomp gemonteerd en daarna alles weer afgevuld met nieuwe lds vloeistof en alles weer ontlucht. Geen storingen of andere zorgwrkkende toestanden.
P.s. De reden dat ik ook gelijk de veerbollen heb vervangen is omdat ik toch de lds vloeistof moest aftappen voor deze werkzaamheden en op die manier alles in een keer kon aanpakken mbt ontluchten enzo.
Groetjes
Sander.