Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 c5 zakt in na een nacht 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht c5 zakt in na een nacht
Na een 5 weekse vakantie door Zweden en Tsjechie (bijna 7000 km) waarbij ik nog al eens door heel heftig terrein heb gereden, dikwijls in verhoogde stand, viel het me op dat de c5 (break hdi ph1 2001) de volgende ochtend als een ouderwetse BX ingezakt was, pas na openen van de deuren kwam hij weer omhoog in de normale stand en kon ik gewoon rijden. Het betreft alleen de achterkant.
Eerder bleef de C5 gewoon in de normale stand staan.
Betekent dit een lekkende veerpoot? Lekt er dan hydraulische olie uit de auto of kan ik gewoon blijven rijden? Is een reparatie noodzakelijk en is dat duur??
Als jullie mij hier iets over kunnen zeggen graag. Bedankt vast


24 aug 2006 17:11
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:38
Berichten: 248
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 3.0 V6 Berline
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Als het een lekkende veerpoot zou zijn had er al wel een lampje gaan branden. Want dan loopt er vloeistof (LDS) uit.

Misschien dat je veerbol en/of voorraadbol op zijn. Die gaan een keer stuk en kunnen alleen door nieuwe vervangen worden.

_________________
C5 V6 Exclusive Automaat, bj: 2001, Leder interieur.


24 aug 2006 18:15
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: c5 zakt in na een nacht
aktaion schreef:
Na een 5 weekse vakantie door Zweden en Tsjechie (bijna 7000 km) waarbij ik nog al eens door heel heftig terrein heb gereden, dikwijls in verhoogde stand, viel het me op dat de c5 (break hdi ph1 2001) de volgende ochtend als een ouderwetse BX ingezakt was, pas na openen van de deuren kwam hij weer omhoog in de normale stand en kon ik gewoon rijden. Het betreft alleen de achterkant.
Eerder bleef de C5 gewoon in de normale stand staan.
Betekent dit een lekkende veerpoot? Lekt er dan hydraulische olie uit de auto of kan ik gewoon blijven rijden? Is een reparatie noodzakelijk en is dat duur??
Als jullie mij hier iets over kunnen zeggen graag. Bedankt vast

Mag ik vragen hoe je dat doet? Stapvoets of met wat meer "geweld"? Lijkt mij geen van beide erg goed voor je HP.
Wat is het kilometrage trouwens?

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


24 aug 2006 20:03
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
uiteraard stapvoets, diepe kuilen, gravelwegen, bolle keien maar altijd onder de 40 km peruur, anders zakt hij automatisch. Deed dit trouwens alle jaren met bx en en de laatste keer met een 10 jaar oude passat met 3 ton op de teller, niets aan de hand. Ik weet ook niet of dat zakken van nu daar iets mee te maken heeft, ik vermoed het alleen.
Huidige km stand is 138.000


24 aug 2006 21:25
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:38
Berichten: 248
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 3.0 V6 Berline
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Gezien de leeftijd van je auto zou het goed een veerbol kunnen zijn. Ik verwacht niet dat het een lekke veerpoot of retourleiding is. Dan had je al andere problemen gehad. Misschien kun je ff onder de auto kijken naar de veerbollen. Of die vochtig zijn rond de randen.

_________________
C5 V6 Exclusive Automaat, bj: 2001, Leder interieur.


24 aug 2006 21:37
Profiel
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 00:52
Berichten: 935
Woonplaats: Nieuw-Vennep
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
The F Mister schreef:
Gezien de leeftijd van je auto zou het goed een veerbol kunnen zijn. Ik verwacht niet dat het een lekke veerpoot of retourleiding is. Dan had je al andere problemen gehad. Misschien kun je ff onder de auto kijken naar de veerbollen. Of die vochtig zijn rond de randen.


het is geen veerbol, maar een lekke veercilinder. Om vast te stellen welke kant het is, kan je de slangetjes lostrekken van beide lekzakken en kijken welke druppelt. De cilinder die druppelt is dus lek.

Een cilinder kost rond de 100 euro, vervangen is als het mee zit een half uurtje.


24 aug 2006 21:40
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
bedankt Oldenhage!
Is daar trouwens haast bij of kan ik gewoon nog wel een paar weken rondrijden voordat ik het laat maken, of moet ik dit onmiddellijk laten herstellen?


24 aug 2006 23:16
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 00:52
Berichten: 935
Woonplaats: Nieuw-Vennep
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
aktaion schreef:
bedankt Oldenhage!
Is daar trouwens haast bij of kan ik gewoon nog wel een paar weken rondrijden voordat ik het laat maken, of moet ik dit onmiddellijk laten herstellen?


het kan geen kwaad, er lekt geen olie naar buiten toe, het is een inwendige lekkage. Het is alleen een vreemd gezicht en je moet 's ochtends even wachten.

Low budget rijders kunnen het dus gewoon laten zitten


25 aug 2006 00:39
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Hihi, klinkt als een dokter die zegt: het zijn maar inwendige bloedingen, geen open wonden. Maar ja, dat bewijst maar weer eens dat ik geen dokter en ook geen autotechniecus ben. 8)

Gr. Ronald

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


25 aug 2006 00:45
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
bij het hydractive 3 en 3+systeem zitten er terugslag kleppen na de uitlaatelektroklep in tegenstelling tot de vorige versies
die klep zal vast zitten of is gewoon kapot


03 maart 2007 21:08
Antwoord met een citaat
Bericht 
Conflicteert deze laatste posting met Oldenhage's conclusie ?

Dat is mij niet geheel duidelijk.

Mocht het echt een ander defect zijn, is het dan een goedkopere reparatie ?

Je snapt mijn vragen als je draadje
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?t=902
volgt.

Groeten,


03 maart 2007 21:13
Antwoord met een citaat
Bericht 
Dus in de BHI zitten er 4kleppen
2inlaat en 2uitlaat elektrokleppen voor de voor en de achteras, na de uitlaatelektrokleppen zitten er terugslagkleppen maar nog steeds in de bhi dus als die moet gereviseerdworden en die terugslapkleppen vervangen worden, wordt dat idd een grote kost echt andere oplossingen weet ik niet behalve het vervangen tussen de nummerplaaten of gewoon zo gezakt laten staan.

ik volg het draagje niet goed maar ik denk dat er gezegd wordt dat het retourleidinkje verkeerd zit maar er ligt toch geen olie op de grond dus dat kan al uitgesloten worden dus volgens mij kan het enkel die terugslag klep zijn
(tussen mijn eindwerk over de hydropneumatische ophanging door toch nog wat oefenen op mijn kennis hierover btw heeft er nog iemand schone foto's over dit onderwerp)groeten michael


03 maart 2007 21:26
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 00:52
Berichten: 935
Woonplaats: Nieuw-Vennep
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
michael2pk schreef:
Dus in de BHI zitten er 4kleppen
2inlaat en 2uitlaat elektrokleppen voor de voor en de achteras, na de uitlaatelektrokleppen zitten er terugslagkleppen maar nog steeds in de bhi dus als die moet gereviseerdworden en die terugslapkleppen vervangen worden, wordt dat idd een grote kost echt andere oplossingen weet ik niet behalve het vervangen tussen de nummerplaaten of gewoon zo gezakt laten staan.

ik volg het draagje niet goed maar ik denk dat er gezegd wordt dat het retourleidinkje verkeerd zit maar er ligt toch geen olie op de grond dus dat kan al uitgesloten worden dus volgens mij kan het enkel die terugslag klep zijn
(tussen mijn eindwerk over de hydropneumatische ophanging door toch nog wat oefenen op mijn kennis hierover btw heeft er nog iemand schone foto's over dit onderwerp)groeten michael


Ik snap niet precies wat je bedoelt, maar ok je geeft aan dat je het draadje ook niet goed volgt.

Als een C5 ´s ochtends op zn kont ligt, is hoogst waarschijnlijk een veercilinder defect. Die kleppen zitten wel in de BHI, maar die gaan (tot nu toe) nooit kapot.


03 maart 2007 22:25
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Waarschijnlijk een "klok-klepel" kwestie van onze student garage ?


03 maart 2007 22:30
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Waarschijnlijk, maar laat 'm maar leren.

Zou wel prettig zijn als hij aan interpunctie en leesindeling deed...

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


03 maart 2007 22:34
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.