Kees, bedankt voor je waardevolle toevoeging
De reden van de complete draagarm vervanging bij mij was dat ook het wiellager hoorbaar was.
De beste aanbieding kreeg ik van Bart Ebben 20-11-09 ... 110,- euro.
Ik zal omschrijven wat er moet gebeuren:
Zorg dat het hydraulisch systeem spanningsloos is.
Plaats de achterzijde van de wagen op bokken en verwijder het betreffende wiel.
Wip het verbindingsstangetje van de hoogteregelaar op 1 punt los van de kogel.
Verwijder de stekker van de hoogteregelaar.
Draai de 4 bouten van de reactiestang los.
Draai de 2 bouten van de remklauw/tang los en leg de remklauw compleet met remleiding aan de kant.
Verwijder de remschijf (2 schroefjes)
Draai het boutje van de ABS sensor los en verwijder deze met snoer van de draagarm.
Verwijder de borgveer van de verbinding tussen hydrauliekplunjer en draagarm.
Plaats een opvangbak onder de ontlastschroef van de achterste hoogteregelaar en draai deze een slag open.
Beweeg nu de draagarm naar boven zodat de plunjer vrij kan komen uit de draagarm-boring.
Draai de ontlastnippel weer vast zolang er nog olie uit komt (zodat geen lucht in het systeem komt).
Draai als laatste de moer van de lange draagarmbout en verwijder de bout.
Gebruik een koevoet om de draagarm bij het lager voorzichtig naar beneden te bewegen en laat een hulp hem opvangen.
Gebruik een krik om de draagarm er voorzichtig weer tussen te krijgen en monteer verder alles in omgekeerde volgorde.
Succes
