Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Auteur |
Bericht |
Citroentje
C5club Bikkel
Geregistreerd: 12 aug 2015 16:28 Berichten: 400 Woonplaats: Warnsveld
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 115000
Kleur: Runway Red
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Dan lees ik nog iets over het contacctvlak tussen klauw en ... (wat ligt daarachter?). Lees ik dat iemand een of ander laatje ertussen maakte of wilde maken. Is dat om corrosie te voorkomen op het contactvlak tussen de alu klauw en het stalen montagevlak?
Daar moet dus iets neutraals tussen om dat te voorkomen. Wat adviseren jullie?
_________________ Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen... Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.
|
09 feb 2017 22:15 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3641 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Goed schoonmaken. Ik gebruik gewoon vet (tegenwoordig keramisch). Maar er zijn er ook die er bakpapier tussen deden met goede ervaringen.
|
09 feb 2017 22:19 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13971 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
de klauw en de veerarm , goed schoonmaken en ik gebruik meestal kopervet
|
09 feb 2017 22:21 |
|
 |
Citroentje
C5club Bikkel
Geregistreerd: 12 aug 2015 16:28 Berichten: 400 Woonplaats: Warnsveld
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 115000
Kleur: Runway Red
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Dank Boes voor deze beschouwingen. De sleutelsessie ga ik nu met vertrouwen tegemoet. Ik zal vast nog wel verrassingen tegenkomen, maar wie dan leeft die dan zorgt. Ik heb me in elk geval redelijk voorbereid. Ik houd jullie op de hoogte. 
_________________ Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen... Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.
|
09 feb 2017 22:22 |
|
 |
Citroentje
C5club Bikkel
Geregistreerd: 12 aug 2015 16:28 Berichten: 400 Woonplaats: Warnsveld
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 115000
Kleur: Runway Red
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
willy4 schreef: de klauw en de veerarm , goed schoonmaken en ik gebruik meestal kopervet Nou, inmiddels heb ik genoeg gelezen over dat kopervet. Prima spul, dat kopervet, maar liever niet op alu. Dus ook niet achterop die klauw.
_________________ Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen... Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.
|
09 feb 2017 22:24 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3641 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Ik heb dat ook gelezen en inmiddels gebruik ik het daar ook niet meer.....maar wel jaren gebruikt. Nooit problemen gehad,...maar ik maakte ze wel jaarlijks los en ik denk dat Willy de zijne nog beter onderhoud dan de mijne....
|
09 feb 2017 22:28 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13971 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
ik heb er al meerdere gedaan  en ik doe ze ook los als ik een adal vervang.
|
09 feb 2017 22:31 |
|
 |
Citroentje
C5club Bikkel
Geregistreerd: 12 aug 2015 16:28 Berichten: 400 Woonplaats: Warnsveld
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 115000
Kleur: Runway Red
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Eind goed, al goed. 
_________________ Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen... Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.
|
09 feb 2017 22:43 |
|
 |
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4893 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
boes schreef: De jouwe is een ph2. Dan kom je dat niet tegen. Mijn C5 is een Ph2, daar zat Loctite tussen, de klauwen waren nooit eerder losgeweest, was de eerste schijvenwissel achter.
|
09 feb 2017 22:51 |
|
 |
Citroentje
C5club Bikkel
Geregistreerd: 12 aug 2015 16:28 Berichten: 400 Woonplaats: Warnsveld
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 115000
Kleur: Runway Red
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Hmm, toch puntje van aandacht dus. Het zou bij mij ook de eerste keer kunnen zijn. Bedankt voor de tip.
_________________ Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen... Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.
|
09 feb 2017 23:03 |
|
 |
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4893 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
JW schreef een paar pagina's terug dat de Loctite later niet meer werd toegepast. Het is niet duidelijk vanaf wanneer het niet meer toegepast is, ben dus benieuwd of je Loctite gaat aantreffen.
Wat verhitten betreft, wellicht kan iemand tips geven, waar precies te verhitten, op de boutkop ? En of de afdichtingen in de klauw dit overleven ?
|
09 feb 2017 23:18 |
|
 |
Citroentje
C5club Bikkel
Geregistreerd: 12 aug 2015 16:28 Berichten: 400 Woonplaats: Warnsveld
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 115000
Kleur: Runway Red
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Nou, dat WAAR verhitten, dat zie ik wel voor me. Alleen maar de kop verhitten lijkt me absoluut onvoldoende. Die loctite is immers over de hele lengte van de bout ingespoten. Je zult de klauw dus ook aan die hele zijkant langs de bout moeten verwarmen. En dan kom ik terug op mijn oorspronkelijke vragen daarover:
- waar in de buurt zit kunststof waar ik dan op moet letten? - en waar zit de ABS-sensor en zo? Die zal ook niet te warm moeten worden. - loop ik het risico dat de remolie gaat koken bij die temperatuur? Dan drijft dat mijn remolie uit de klauw en de leiding. Daarna zal ik dan dus moeten ontluchten, neem ik aan?
_________________ Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen... Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.
|
09 feb 2017 23:28 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Kijk eerst maar eens of er locktite is.
Moet je verwarmen dan hoef je niet bang te zijn voor de abs sensor. Die zit bij het lager.
Na de vervang actie is ontluchten sowieso aan te bevelen.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
09 feb 2017 23:58 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13971 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
ik verwarm met een las boog de lengte van de bout , hoelang dat is een beetje ondervinding hier zie je geen verandering van kleur , als je iets ziet dan ben je te ver en dan is het te laat.
|
10 feb 2017 00:01 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
C5HDI110 schreef: JW schreef een paar pagina's terug dat de Loctite later niet meer werd toegepast. Het is niet duidelijk vanaf wanneer het niet meer toegepast is, ben dus benieuwd of je Loctite gaat aantreffen. Toen mijn achterklauwen in september 2010 losgingen, bleek er geen Loctite tussen te zitten. Mijn C5 is in juli 2007 geproduceerd, en ik heb, gezien wat ik zoal aantrof bij die demontage in 2010, geen reden om aan te nemen dat ze in die iets meer dan 3 jaar ooit losgeweest zijn. Bij GJO wordt er bij reparatie geen Loctite aangebracht, in elk geval niet bij die van mij Of dat bij andere Cit-Dealers wel gebeurt, geen idee....... Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
10 feb 2017 00:12 |
|
 |
|