Kont omhoog tijdens remmen
Auteur |
Bericht |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Kont omhoog tijdens remmen
mizuno schreef: Hoe voelt het rempedaal?
Sorry had deze vraag gemist?
Zelf vind ik dat het rempedaal bij eerste keer remmen klein beetje dieper gaat als normaal en de kont komt omhoog. Wanneer ik het pedaal even los laat en dan weer intrapt rem de auto goed en lijkt of het pedaal hoger aangrijpt. Dat is een teken van lucht in het systeem Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
04 jul 2020 14:18 |
|
|
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2468
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
Re: Kont omhoog tijdens remmen
Het vermoeden dat ook hier zonder diagnoseapperaat ontlucht is.
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
04 jul 2020 18:08 |
|
|
mizuno
C5club Fan
Geregistreerd: 20 jan 2013 23:02 Berichten: 71 Woonplaats: Lage Zwaluwe
Auto: C5 Berline 2.0 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 96.000
Kleur: grijs
Naar boven
|
Re: Kont omhoog tijdens remmen
Heren. Allen bedankt voor het meedenken. Enkele zaten al op de goede weg!! Heb door een aanbieding van mijn citroen garage besloten toch voor de hoofd rem cilinder te gaan. Inmiddels zijn de werkzaamheden inmiddels alweer 3 weken geleden gedaan. Ben met mijn auto naar werk en op vakantie geweest. Tot mijn vreugde is het probleem het omhoog komen van het achterwerk verdwenen. Tot heden heb ik nog niet eenmaal het gevoel gehad dat het niet weg was. Ik kan wel stellen dat een defect/slecht werkende Hoofd Rem cilinder het probleem was. Nogmaals allen bedankt.
Groetjes Foeke
|
05 aug 2020 15:14 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Kont omhoog tijdens remmen
Fijn dat het is opgelost!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
23 aug 2020 22:16 |
|
|
mizuno
C5club Fan
Geregistreerd: 20 jan 2013 23:02 Berichten: 71 Woonplaats: Lage Zwaluwe
Auto: C5 Berline 2.0 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 96.000
Kleur: grijs
Naar boven
|
Re: Kont omhoog tijdens remmen
Helaas Te vroeg gejuicht. Ik dacht echt dat het probleem opgelost was echter de waarheid is anders. De auto begint zich weer ouderwets te gedragen dus de HRC was het dus niet. Terug naar de garage gegaan en te rade gegaan. Een monteur die zelf ook een c5 heeft vind dat mijn auto zich tov zijn auto vanachter erg danserig gedraagt. Ook de sport stand geeft geen verbetering. Nu wordt er geopperd de veerbollen aan de achterzijde te laten vervangen. Zelf denk ik welke invloed hebben de veerbollen nu met het remmen te maken? Zijn er misschien mensen die het verhaal kunnen bevestigen.
mvg Foeke
|
04 sep 2020 19:45 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13886 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Kont omhoog tijdens remmen
je kunt de bollen eerst testen op druk voor je ze vervangt.
|
04 sep 2020 20:03 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7286 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Kont omhoog tijdens remmen
Zet de auto eens een paar keer in hoogste en laagste stand. Misschien zit er lucht in het systeem.
|
04 sep 2020 21:45 |
|
|
mizuno
C5club Fan
Geregistreerd: 20 jan 2013 23:02 Berichten: 71 Woonplaats: Lage Zwaluwe
Auto: C5 Berline 2.0 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 96.000
Kleur: grijs
Naar boven
|
Re: Kont omhoog tijdens remmen
De suggestie van het op en neer bewegen gedaan. daarna lucht ontlast in laagste stand door openen dop. Daarna nog eens een andere suggestie geprobeerd metname op de hoeken van de auto duwen. Aan de voorzijde lijkt me het stabiel na indruk veert het 1 of 2 x na Aan de achterzijde daarin tegen lijkt het wel een trampoline . De achterzijde blijft deinen Het is mij niet opgevallen of dit normaal is of niet! Zou het kunnen dat de membranen van de veerbollen defect zijn ik rij altijd met maximale kogeldruk van mijn caravan ( 80kg soms 90kg). sorry verder heb ik er ook geen verstand van .
Foeke
|
07 sep 2020 19:08 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Kont omhoog tijdens remmen
Jouw C5 is uitgerust met een HA3+ veersysteem, drie bollen per as dus.
Het zou inderdaad kunnen gebeuren dat er iets mis is met de bollen of de dempers daarin, waardoor de vering en met name de demping niet goed werkt.
En beetje specialist op dit gebied kan dat verder voor je onderzoeken, zelf kun je er weinig aan meten. Hooguit met een Lexia kijken of de middenbol wel bij- en afschakelt, maar dat zegt verder niks over de bollen en dempers zelf.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
07 sep 2020 19:21 |
|
|
AaronKers
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 mei 2016 16:25 Berichten: 647
Auto: Citroen C5 Tourer 2.0i-16V Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 134000
Kleur: KPKD - Bleu Mauritius
Naar boven
|
Re: Kont omhoog tijdens remmen
Bij mijn c5 deed dit fenomeen zich ook heel vaak voor, na bollen vervanging is het wel minder , maar heel af en toe heeft die het een keer, lees (bijna nooit meer)
Toen was het op te wekken, nu niet meer.
Wel trilde het rempedaal iets als het zich voor deed alsof de abs in werking treedde
_________________ Bezit: Lexia / PP2000 / Diagbox Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
Huidige auto's Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (135.300km) Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003(EYTC Gris Orageux) (354.450km) Citroën BX Sport 1.9 159B 1985 (EVEcR Gris Perlé) (216.894km) Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 2021
|
07 sep 2020 20:13 |
|
|
mizuno
C5club Fan
Geregistreerd: 20 jan 2013 23:02 Berichten: 71 Woonplaats: Lage Zwaluwe
Auto: C5 Berline 2.0 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 96.000
Kleur: grijs
Naar boven
|
Re: Kont omhoog tijdens remmen .
Goedendag. Na al een enkele keer in eureka stemming geweest te zijn waarbij telkens weer mijn probleem terug keerde heb ik eindelijk hoop dat de oplossing gevonden is Een onderdeeltje van €10 blijkt de oplossing. Na onlangs weer naar de garage geweest te zijn om het systeem voor de derde maal te laten ontluchten bleek het weer niet geholpen te hebben. De symptomen waren ook niet voorspelbaar dan wel goed remmen dan weer niet. even rem los laten remmen weer goed moedeloos werd ik ervan. Het kom gewoon niet veel zijn. Omdat alles na de hoofdrem cilinder goed moest zijn bedacht ik ineens slangen en rubbers zijn ook al bijna 20 jaar oud. Ik bedacht mij zelf controleer de vacuum slang die naar de servo booster gaat. Tussen de vacuum-slang en de booster zit ook een onderdeel met een membraam. Toen het onderdeel (Google "Servo Vacuum Control Purge Valve Citroen") en het rubber dat in de booster zit verwijderd en schoon gemaakt en met speciaal O ring vet ingesmeerd. Daarna gelijk besloten dit onderdeel nieuw te bestellen. Inmiddels is deze installeert en ik rij (af kloppen ) al 2 weken zonder klachten en een goed gevoel. Schijnbaar heeft er toch ergens een (klein ) lek gezeten. Sorry voor het lange verhaal maar het leidt tot opluchting.
|
13 nov 2020 21:14 |
|
|
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
Re: Kont omhoog tijdens remmen
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
13 nov 2020 23:26 |
|
|
|