Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 TREKHAAK. 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: TREKHAAK.
Duck schreef:
ronama schreef:
tja ik heb een 13 pollige West stekker of is het stopcontact :smt017 :oops: eronder

Heeft misschien ook ermee te maken dat een mistlicht in nederland verplicht is aan het getrokken object en ik weet niet of dat verplicht is in belgie

in belgie ook ;-)

06 jan 2008 18:48
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius

Naar boven
Antwoord met een citaat
In principe is 7 polig genoeg...Tenzij je een constante stroomdraad wil hebben tbv bv een 12v koelkast die je in de aanhanger/vouwwagen/sleurhut wil laten koelen terwijl je aan het rijden bent.

Het eerder genoemde 'kastje' zit erop vanwege die constante stroomvoorziening (naar ik me heb laten vertellen).

En ook mijn advies is om iets meer geld neer te leggen en een erkend bedrijf dit te laten monteren. Zoals reeds gesteld luistert de electronica van onze dames enorm nauw. Er gebeuren normaal gesproken al dingen die onverklaarbaar zijn; laat staan als je ook nog een keer extra gaat aftakken vanuit je bedrading.....

07 jan 2008 10:22
Profiel
Antwoord met een citaat
ronama schreef:
ik begrijp iets niet :smt017

toen ik in de zomer mijn trekhaak liet plaatsen heeft hij in de koffer eoa kastje geplaatst met stekkers en zekeringen.
als ik hier zo lees heeft dat niemand er tussen???

Bij de ph2 is zo'n kastje nodig, bij de ph1 niet. Bij mij zit dat er nu ook tussen en bij mijn vorige, een ph1, niet.

Ik heb overigens ook een 'losse' trekhaak, overgezet van mijn vorige C5, maar die blijkt rustig te kunnen blijven zitten. De sensoren zien 'm niet. De eerste keer dat ik die haak erop zette piepte het systeem, maar daarna gaat het goed. Je snapt dat ik die haak er nu dus permanent op laat zitten...

08 jan 2008 00:05
Antwoord met een citaat
ronama schreef:
Duck schreef:
ronama schreef:
tja ik heb een 13 pollige West stekker of is het stopcontact :smt017 :oops: eronder

Heeft misschien ook ermee te maken dat een mistlicht in nederland verplicht is aan het getrokken object en ik weet niet of dat verplicht is in belgie

in belgie ook ;-)

Maar, grote 'maar', als er een aanhangwagen achter het voertuig hangt en het mistlicht achteraan wordt ingeschakeld, dan mag dat van de auto niet werken.

boete= 25€

08 jan 2008 00:10
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue

Naar boven
Antwoord met een citaat
Op de 13-polige is dat met een schakelaartje uitgeschakeld... als het goed is...

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

08 jan 2008 00:12
Profiel
Antwoord met een citaat
Harm van Beek schreef:
Op de 13-polige is dat met een schakelaartje uitgeschakeld... als het goed is...

Op de 7-polige ook... van zodra je de stekker insteekt wordt er een contactje verbroken tussen bevel en lamp van de auto.
Inderdaad, als het goed is...

08 jan 2008 00:18
Antwoord met een citaat
Heeft dat kastje niet met de VAN of CAN te maken?

08 jan 2008 23:35
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: C5 Ph3 Tourer 1.6 THP Exclusive Aut.
Opties: wegklaptrekhaak, pack Concert excl pack protection
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12211
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 93000
Kleur: gris fulminator

Naar boven
Antwoord met een citaat
Citaat:
Maar, grote 'maar', als er een aanhangwagen achter het voertuig hangt en het mistlicht achteraan wordt ingeschakeld, dan mag dat van de auto niet werken.

boete= 25€

Op overheid.nl staat:
Artikel 5.18.37a

Indien een aanhangwagen wordt voortbewogen door een personenauto of bedrijfsauto die is voorzien van een of twee mistlichten, behoeven alleen de een of twee mistlichten op de aanhangwagen te branden, mits de bediening van de mistlichten op het trekkende voertuig en de aanhangwagen via een schakelaar in het trekkende voertuig plaatsvindt.

Ik denk, dat men mistachterlichten bedoelt en dat ze op de auto mogen blijven branden.
Boete is m.i. dus onterecht.

29 jan 2008 20:24
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2