
Re: wagen te stug... veerbollen kapot?
EINDELIJK
OPGELOST
vorige week vrijdag even naar de huisdealer en ... zoals ik het al in de naam van dit draadje had voorgesteld - KAPOTTE VEERBOL #$#@%@^

En mensen beweren nog dat bij de C5 dat niet kan gebeuren (o.a. een Amsterdamse dealer)
het uitspringen van de achterkant was dus veroorzaakt door kapotte veerbol link achter, het gekraak - door de draagarm lager, ook links achter.
afgelopen woensdag alles bij de huisdealer vervangen

en het rijdt weer als een citroen.
een ding waar ik achteraf nog aan twijfel, had ik misschien 32 bar bollen in moeten zetten i.p.v. standaard 25 bar. Het nadeel van de zachtere bollen is bv het zakken van de achterkant bij snel optrekken, wat met standaard bollen, iig bij mij, niet gebeurt. Het voordeel is o.a. dat wagen nog meer zweeft
P.S. ave huisdealer, mijn dank is ...

P.P.S. dankzij een advies van een dealer heb ik de stugheidsregelaar voor HA 3+ achter vervangen, die dus, zeer waarschijnlijk, niet kapot is, en heb ik het eventueel te koop staan.