Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Auteur |
Bericht |
ronoho
C5club Rookie
Geregistreerd: 02 maart 2012 15:51 Berichten: 14 Woonplaats: Cuijk
Auto: Berline Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 173000
Kleur: Rood
Naar boven
|
 Schuifdak defect?
Hallo,
Sinds gister ben ik trotse eigenaar van een mooie rooie C5 uit 2002. Nu heb ik de auto gekocht met een schuifdak die niet open kan, mogelijk omdat het motortje defect is. Is mij bij de aankoop ook netjes verteld. Iemand ideeën hoe dit op te lossen of iemand die zo'n dergelijk motortje in de aanbieding heeft?
Alvast dank voor de reacties.
|
02 maart 2012 20:25 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Schuifdak defect?
Er staat niet in je profiel waar je woont.
Misschien kun je eens contact opnemen met Ellermeyer in Amsterdam, dat zijn de experts op het gebied van schuifdaken. Zij kunnen je dak een servicebeurt geven en een nieuw motortje monteren.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
02 maart 2012 21:15 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Schuifdak defect?
Hoeft niet de motor te zijn, kan ook het sleepcontact in de draaibedieningsknop zijn. Nieuwe knop is 28 euro ofzo, zou dat eerst proberen.
gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
02 maart 2012 23:24 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Schuifdak defect?
probeer eerst eens de stekker er af, even wachten, en daarna in te leren
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
03 maart 2012 00:00 |
|
 |
Oldenhage
Citroën Specialist & Sponsor
Geregistreerd: 27 mei 2006 00:52 Berichten: 935 Woonplaats: Nieuw-Vennep
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Naar boven
|
 Re: Schuifdak defect?
Waarschijnlijk gaat het om een origineel dak, daar kan Ellermeyer niets mee. (je ziet eigenlijk nooit een C5 met een accessoire dak)
Ik heb het al een paar maal meegemaakt dat de knop defect is.
_________________ Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
|
03 maart 2012 00:03 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Schuifdak defect?
Ik bedoel ook origineel Johan 
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
03 maart 2012 00:05 |
|
 |
Rowi
|
 Re: Schuifdak defect?
Oldenhage schreef: ...je ziet eigenlijk nooit een C5 met een accessoire dak Iedere dag... 
|
03 maart 2012 00:57 |
|
 |
sonnema
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 jun 2006 00:04 Berichten: 294 Woonplaats: alkmaar
Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
 Re: Schuifdak defect?
ik ook
_________________ tot 31-3-2012.
2.2 hdi break exclusive leer schuifdak navigatie mei 2001 orga 8907
Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012 Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010
|
03 maart 2012 01:22 |
|
 |
ronoho
C5club Rookie
Geregistreerd: 02 maart 2012 15:51 Berichten: 14 Woonplaats: Cuijk
Auto: Berline Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 173000
Kleur: Rood
Naar boven
|
 Re: Schuifdak defect?
Allemaal bedankt voor de reacties! Het gaat inderdaad om een fabrieksdak, dus niet een die achteraf is ingebouwd. De suggestie van de knop en sleepcontacten vind ik interessant, zover had ik nog niet gedacht. De knop draait heel lichtjes, dus dat zou het wel eens kunnen zijn. Zodra ik wat meer tijd heb om daar naar te kijk zal ik jullie op de hoogte houden van de resultaten.
Misschien nog iemand een idee hoe ik de boel kan open maken om bij de knop te kunnen? Ik had al geprobeerd via het lampje, maar kwam eigenlijk niet verder dan het lampje zelf en wil natuurlijk niet de boel direct forceren ...
|
03 maart 2012 18:14 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Schuifdak defect?
Als je het lampje compleet verwijdert vindt je daaronder een dikke torX. Verder nog twee klemmen, let op voorzichtig, het kan makkelijk stuk gaan, dan krijg je het niet mooi meer in elkaar.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
04 maart 2012 00:06 |
|
 |
ronoho
C5club Rookie
Geregistreerd: 02 maart 2012 15:51 Berichten: 14 Woonplaats: Cuijk
Auto: Berline Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 173000
Kleur: Rood
Naar boven
|
 Re: Schuifdak defect?
Dankje BJG, het is gelukt. Echter zit er in mijn versie geen torx schroeven, enkel klemmen. Het was zo los en kwam er zo achter dat de stekker van de knop er gewoon uit lag. Nu is het zo dat als ik de knop draai het dak het wel "probeert" maar niet opent, alsof hij ergens tegengehouden wordt. Volgens mij is er dus niets mis met de motor of knop, maar zit er ergens iets wat blokkeert.
Nu nog uitvinden wat en hoe ik het dak werkend krijg ...
|
18 maart 2012 19:26 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Schuifdak defect?
Mogelijk zijn dan de kabels verrot, en loopt het dak vast. Daarom is vermoedelijk de stekker verwijderd. Dit om te voorkomen dat je hem een stukje open krijgt, en niet weer dicht. Ik zou er niet teveel mee experimenteren, maar als je toch wilt: In het asje van de motoroverbrenging zit een zeskantje daar kun je een inbussleuteltje insteken om de boel handmatig te verdraaien.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
19 maart 2012 21:38 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Schuifdak defect?
Vraagje in deze: als je de bekleding verwijderd van het dakje, zijn de kabels dan bereikbaar of eventueel te smeren zodat ze soepeler lopen? Enne, is een elektrisch dak niet zo geconstrueerd dat het ook, met wat knutselen, toch nog handmatig te bedienen is? Ik snap wel dat het b.v. goed vast kan zitten e.d. maar uiteindelijk zou het toch moeten lukken.... 
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
20 maart 2012 08:58 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: Schuifdak defect?
Een elektrisch schuifdak kun je inderdaad handmatig dichtdoen als het elektriek niet meer werkt. Maar dit is bedoeld voor een elektrische storing, het schuifdak op zich moet gewoon goed lopen (anders was het elektrisch ook niet te openen geweest). Ik kan me voorstellen dat in het hierboven genoemde geval (waar het dak zelf 'stroef' gaat) je handmatig ook problemen kunt krijgen als je er mee gaat werken: bijvoorbeeld als het halverwege open is geen beweging meer in te krijgen  . Mijn advies zorg dat je binnen staat voor het geval dat.. 
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
20 maart 2012 10:55 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Schuifdak defect?
Peebee schreef: Vraagje in deze:
als je de bekleding verwijderd van het dakje, zijn de kabels dan bereikbaar of eventueel te smeren zodat ze soepeler lopen?
..... In de instructie C5IG18P0 Verwijderen - aanbrengen : Schuifdakkabel is te lezen dat je eerst een heleboel andere handelingen moet verrichten voordat je bij de kabel kunt komen: Citaat: 1. Verwijderen Verwijder (zie de desbetreffende handeling) : -Het schuifdak -Het schuifdakpaneel -Schuifpaneel -Reductiemotor Alleen al voor dat eerste punt zijn een boel handelingen nodig: C5IG13P0 Verwijderen - aanbrengen : Schuifdak Dat begint met het verwijderen van de complete dakbekleding. Vervolgens wordt het hele dak er uitgehaald. Oftewel: bezint eer gij begint Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
20 maart 2012 11:52 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|